MENU

Projekty graficzne poza podręcznikowego wyboru książek zalecanych do edukacji elementarnej w Polsce w latach 1918-1945

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Lublin, 2013

  • Autor: Anna Boguszewska

  • Wydawca: UMCS

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 46,20 zł
41,58
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Projekty graficzne poza podręcznikowego wyboru książek zalecanych do edukacji elementarnej w Polsce w latach 1918-1945

Autorka podjęła zasadę podejścia interdyscyplinarnego do badań, łącząc problemy z zakresu biologii, wiedzy o książce, historii sztuki, pedagogiki, historii oświaty. Stanowi to niepodważalny walor opracowanej monografii. Wielowątkowa praca zawiera poprawne zgromadzoną literaturę przedmiotu, duży wybór wydawnictw pomocniczych oraz rozległą i zróżnicowaną bazę źródłową. Załączona bibliografia jest imponująca. Wykorzystany został bogaty materiał ikonograficzny. Niewątpliwym osiągnięciem Autorki jest wyodrębnienie z całokształtu obfitej produkcji wydawniczej zestawów książek wykorzystywanych oprócz podręczników jako lektury szkolne dla klas początkowych. Badane problemy zostały ukazane w procesie przemian form plastycznych, doskonalenia się grafiki i ilustratorów, specjalizowania się wydawców. Autorka analizując walory estetyczne ilustracji, uwzględnia ich związek z tekstem i układem typograficznym. Dużą trudność, ale też i osiągnięcie monografii stanowi wydobycie z rozproszonych przekazów źródłowych informacji na temat działalności pedagogicznej, uznanych artystów, związanej z ilustracją książek dla dzieci oraz informacji o kształceniu grafików. [Z recenzji prof. dr hab. Kaliny Bartnickiej]

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 11
I. Ilustracja książkowa dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym w Polsce w dwudziestoleciu międzywojennym. Konteksty rozwoju   23
	1. Polska idea pięknej książki w dwudziestoleciu międzywojennym  23
		1.1. Geneza zagadnień estetycznej odnowy szaty graficznej książki na przełomieXIX i XX wieku   23
		1.2 Rozwój idei pięknej książki w dwudziestoleciu międzywojennym 33
	2. Nurty formalne w polskiej ilustracji dla dzieci 60
		2.1. Estetyka książki dziecięcej przełomu XIX i XX wieku 60
		2.2. Ilustracja książki dla dzieci w okresie międzywojennym  67
II. Projektowanie książki w kontekście kształcenia graficznego. Związki z kształceniemtypograficznym i poligraficznym   99
	1. Usamodzielnienie się grafiki jako sztuki stosowanej i artystycznej 99
	2. Kształcenie w zakresie projektowania szaty książki w szkolnictwie artystycznym na terenie Polski przed rokiem 1918  102
		2.1. Kraków  102
		2.2. Warszawa  105
		2.3. Inne ośrodki na polskich terenach 107
	3. Kształcenie w zakresie grafiki na użytek książki w dwudziestoleciu międzywojennym 109
		3.1. Warszawa   109
		3.2. Kraków 134
		3.3. Lwów i Wilno   141
		3.4. Inne ośrodki w Drugiej Rzeczypospolitej  149
III. Przesłanie wychowania przez sztukę a estetyka książki w okresie międzywojennym 167
	1. Cele wychowania estetycznego dzieci w Polsce a estetyka książki 167
		1.1. U progu wychowania estetycznego dzieci  173
		1.2. Wychowanie estetyczne dzieci na terenach polskich na przełomie XIX i XX wieku  173
		1.3. Wychowanie estetyczne dzieci w Polsce po roku 1918   182
			1.3.1. Elementy koncepcji pedagogiki kultury. Aspekt wychowania estetycznego   182
			1.3.2. Związki kultury pięknej książki z praktyką wychowania estetycznego w zakresie plastyki 189
	2. Wychowawcze przesłania literatury i ilustracji w książkach dla dzieci   195
		2.1. Idee wychowawcze w literaturze i ilustracji dla młodego czytelnika przed odzyskaniem niepodległości  195
		2.2. Założenia wychowawcze w literaturze i ilustracji dla dzieci po 1918 roku  202
	3. Z tradycji teatru i filmu dla dzieci w okresie międzywojennym 213
IV. Zakres lektury zalecanej w edukacji elementarnej i jej szata graficzna   221
	1. Założenia programowe dotyczące lektury adresowanej do dzieci w edukacji elementarnej 221
		1.1. Zakres lektury szkolnej dla klas elementarnych przed 1918 rokiem 221
		1.2. Wytyczne programów dotyczących doboru lektury oraz wykorzystania ilustracji książkowej w niepodległej Polsce  226
		1.3. Lektura dla dzieci w programach nauczania po roku 1932 233
		1.4. Wskazania ministerialnych komisji oceniających książki dotyczące lektury dla uczniów 238
	2. Analiza szaty graficznej wyboru książek dla dzieci wykorzystywanego jako lektura szkolna  246
		2.1. Walory estetyczne wyboru książek wydanych przed rokiem 1918, uzupełniających naukę języka polskiego w klasach elementarnych   246
		2.2. Szata graficzna wybranej lektury bibliotek szkolnych adresowanej do dzieci w okresie niepodległości Polski  258
		2.3. Forma książek polecanych dzieciom przez Komisję Oceny Książek do Czytania dla Młodzieży Szkolnej   264
			2.3.1. Charakterystyka formy książek w kategorii konieczne oraz pożądane   264 
			2.3.2. Estetyka wyboru książek w kategorii dopuszczone  272
V. Ilustracja w książce dla polskiego dziecka w latach drugiej wojny światowej i okupacji  297
	1. Polskie dzieci i ich książki podczas wojny i okupacji 297
	2. Ilustracja w jawnej lekturze szkolnej   306
		2.1. Działalność edukacyjna i wychowawcza na rzecz dzieci podczas okupacji 306
		2.2. Obligatoryjna lektura szkolna dzieci i młodzieży podczas okupacji  319
		2.3 Wydawnictwa jawne dla dzieci oraz twórczość dla dzieci artystów grafików w czasie okupacji niemieckiej   332
	3. Aktywność artystów grafików- nauczycieli w czasie okupacji  341
Zakończenie 356
Wykaz skrótów  365
Spis tabel 367
Spis ilustracji  369
Wykaz źródeł i opracowań   373
Indeks osób 409
Indeks ilustratorów  425
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

3,25 zł
6,50 zł

Uczę się liczyć. 8-10 lat. Łamigłówki Mnożenie i dzielenie do 100

Zestaw ćwiczeń i łamigłówek matematycznych dla dzieci 8-10-letnich opracowany przez doświadczoną nauczycielkę nauczania początkowego. Zadania dzięki ciekawej i zabawnej formie zachęcają dzieci do zabawy, nauki i pierwszej samodzielnej pracy. Zab...
2,55 zł
3,40 zł

Emisja akcji w Polsce w nowej europejskiej perspektywie - jednolity rynek papierów wartościowych w Unii Europejskiej. Rozdział 1. Integracja rynków papierów wartościowych w Unii Europejskiej

Poważną zaletą książki jest jej przystępny język, gdyż nawet stosunkowo skomplikowane zagadnienia przedstawione są w sposób jasny i przejrzysty. Autorka umiejętnie połączyła kwestie ekonomiczne z analizą prawną, dbając przez cały czas o wysoki p...
9,45 zł
18,90 zł

Truskawkowe lato

Klara ma zielone oczy, dwanaście lat, przyjaciółkę Nulę i dość fajne, pogodne życie. Jednak tegoroczny sezon na truskawki ma dla niej cierpki smak: Klara jest nieszczęśliwie zakochana. Nagle, tuż przed wakacjami, sprawy ...
50,74 zł
59,00 zł

Komisja Edukacji Narodowej 1773-1794. Tom 12. Szkoły w Wydziale Nowogródzkim

Przekazujemy Czytelnikom czternastotomową serię publikacji będących rezultatem badań zespołu historyków wychowania z kilku polskich ośrodków akademickich, prowadzonych w ramach grantu Narodowego Programu Rozwoju Humanistyki, na temat Komi...
14,36 zł
16,70 zł

Hip-hop w Polsce

W niniejszej publikacji ukazano znaczenie kultury hip-hopowej dla kultury popularnej w Polsce oraz opisano reguły i konteksty hip-hopu oraz sposoby ich badania naukowego. Autorzy, reprezentujący różne dyscypliny naukowe (socjologia, antropologia...
3,20 zł
4,26 zł

Konsolidacja a efektywność banków w Polsce. Rozdział 3. ZJAWISKO KONSOLIDACJI W SEKTORZE BANKOWYM

Kwestia połączeń i fuzji przedsiębiorstw bankowych dążących do poprawy konkurencyjności należała do najważniejszych problemów bankowości polskiej w latach 1990. i z pewnością nadal stanowić będzie integralny element przemian strukturalnych sekto...
19,69 zł
26,25 zł

Ruch ludowy w Polsce, w Europie i na świecie

Celem niniejszej publikacji jest analiza rozwoju ruchu ludowego w Polsce na tle ruchu agrarnego w Europie i na świecie na wybranych przykładach. Autorzy poszczególnych rozdziałów dokonali szerokiej kwerendy bibliotecznej i archiwalnej w P...
34,31 zł
39,90 zł

Wizerunek Rosji i Stanów Zjednoczonych w polskich tygodnikach opinii po 1991 roku

Rosja i Stany Zjednoczone to państwa od początku lat dziewięćdziesiątych znajdujące się w centrum ścisłego zainteresowania polskich tygodników opinii. Jego przedmiotem były najważniejsze wydarzenia na scenie politycznej i przemiany społeczno-eko...
24,30 zł
27,00 zł

Demokracja konstytucyjna w Polsce

Ostatnie lata obfitowały w doniosłe dla polskiego ustroju, i szerzej – systemu politycznego, wydarzenia i jubileusze. W 2017 r. obchodziliśmy dwudziestą rocznicę uchwalenia Konstytucji RP, zaś rok 2019 pozwala na refleksyjne spojrzenie na 30 lat ...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!