Przedsiębiorczość
W książce zaprezentowano syntezę najnowszych kierunków badań naukowych w dziedzinie przedsiębiorczości na świecie. Podjęto ważną i w Polsce praktycznie nieznaną problematykę sposobności i intencji przedsiębiorczych. Opisano przedsiębiorczość jako naukę oraz nakreślono jej specyfikę i główne obszary zainteresowań. W celu lepszego zrozumienia współczesnej przedsiębiorczości, w tym problematyki intencji i sposobności przedsiębiorczych, zastosowano podejście interdyscyplinarne. Wykorzystano przede wszystkim dorobek i warsztat ekonomii, socjologii oraz psychologii. Poza dyskusją syntetyzującą wątki teoretyczne, przeprowadzono badania empiryczne. Korzystano z metodologii badań jakościowych i ilościowych, w tym samym wskazując na szeroki potencjał metodologiczny badań z zakresu przedsiębiorczości.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-208-2135-2
- Liczba stron: 243
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp ROZDZIAŁ 1. Przedsiębiorczość jako nowy rodzaj dyscypliny naukowej 1.1. Akademicka tożsamość przedsiębiorczości 1.1.1. Problemy naukowości przedsiębiorczości 1.1.2. Ewolucja podejść do przedsiębiorczości i szerokie spektrum jej rozumienia 1.1.3. Przedsiębiorczość a nauki społeczne 1.1.4. Przedsiębiorczość a nauki humanistyczne 1.2. Esencja współczesnego rozumienia przedsiębiorczości 1.2.1. Kierunki rozwoju współczesnej nauki o przedsiębiorczości 1.2.2. Procesowe ujęcie przedsiębiorczości 1.3. Edukacja w zakresie przedsiębiorczości 1.3.1. Edukacja w zakresie przedsiębiorczości jako dyscyplina akademicka 1.3.2. Wyzwania edukacji 1.3.3. Sytuacja w Polsce ROZDZIAŁ 2. Sposobności przedsiębiorcze 2.1. Sposobności przedsiębiorcze w świetle teorii 2.1.1. Pojęcie sposobności przedsiębiorczych, ich istota i natura 2.1.2. Podejścia badawcze do tematyki sposobności przedsiębiorczych 2.1.3. Sposobności jako proces i jako zespół kompetencji 2.1.4. Typologie sposobności przedsiębiorczych 2.1.5. Sposobności przedsiębiorcze a edukacja 2.2. Sposobności przedsiębiorcze w świetle badań empirycznych 2.2.1. Problem badawczy — moderatory sposobności przedsiębiorczych 2.2.2. Metodologia badań 2.2.3. Wyniki badań i ich analiza 2.2.4. Wnioski ROZDZIAŁ 3. Intencje przedsiębiorcze 3.1. Intencje przedsiębiorcze w świetle teorii 3.1.1. Pojęcie intencji przedsiębiorczych i ich rola w przedsiębiorczości 3.1.2. Przegląd czynników kształtujących intencje przedsiębiorcze 3.1.3. Modele intencji przedsiębiorczych 3.1.4. Obszary i wyniki badań dotyczących intencji przedsiębiorczych 3.1.5. Intencje przedsiębiorcze a edukacja 3.2. Intencje przedsiębiorcze w świetle badań empirycznych 3.2.1. Problem badawczy 3.2.2. Metodologia badań 3.2.3. Wyniki badań i ich analiza 3.2.4. Wnioski ROZDZIAŁ 4. Proces przedsiębiorczy jako interakcja sposobności i intencji 4.1. Zależność między sposobnościami i intencjami przedsiębiorczymi 4.2. Brakujące elementy modeli intencji i sposobności przedsiębiorczych 4.3. Ocena podejść do badań przedsiębiorczości —postulat podejścia ekonomiczno- psychologicznego Zakończenie Aneks 1. Wzór ankiety Aneks 2. Histogramy zmiennych Aneks 3. Korelacje między zmiennymi Bibliografia