MENU

E-przedsiębiorczość. Zasady i praktyka

(eBook)

Formaty:
PDF

Zabezpieczenie: plik chroniony przez Watermark
Watermark
Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
0.00  [ 0 ocen]
Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
Dostępne warianty:
Cena katalogowa: 39,90 zł
34,31
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

E-przedsiębiorczość. Zasady i praktyka

E-przedsiębiorczość. Zasady i praktyka stanowi odpowiedź na zmiany zachodzące we współczesnej rzeczywistości gospodarczej, wirtualizację rynków i organizacji, a także rozwój technologii informacyjnych i rzeczywistości cyfrowej. E-gospodarka oraz e-przedsiębiorczość znajdują się w fazie dynamicznego wzrostu i związanych z nim zmian, dotychczasowe sposoby działania dezaktualizują się, a nowe dopiero się wyłaniają. Pojawia się więc konieczność uzupełnienia istniejącej luki teoretycznej, tak aby przyszli przedsiębiorcy nowej, cyfrowej gospodarki mieli odpowiednie narzędzia radzenia sobie w nowej rzeczywistości. Taki jest właśnie cel niniejszej publikacji. Układ treści akcentuje największe wyzwania, z którymi muszą się zmierzyć e-przedsiębiorcy, działający na zasadach zarówno for profit, jak i non profit. Książka stanowi owoc wspólnej pracy Zespołu oraz Partnerów Instytutu Przedsiębiorczości Uniwersytetu Jagiellońskiego.
„Na rynku brakuje kompendium wiedzy, które w sposób przejrzysty, zrozumiały, a do tego rzetelny i wyczerpujący przekazywałoby studentom-przyszłym przedsiębiorcom wiedzę i podstawy kompetencyjne dotyczące szans, zagrożeń, wyzwań i zasad związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej w Internecie. Tym bardziej z zadowoleniem należy przyjąć pracę […], która znakomicie wpisuje się w lukę poznawczą dotyczącą przedsiębiorczości i prowadzenia działalności gospodarczej w erze cyfryzacji. […] Tekst ma wysoką wartość merytoryczną – obok warstwy teoretycznej zaprezentowano przykłady oraz podsumowania. Może on stanowić podstawę dalszych dociekań i formułowania zamierzeń biznesowych przez słuchaczy studiów drugiego stopnia i studiów podyplomowych. Wreszcie może być źródłem rekomendacji dla praktyków gospodarczych w zakresie wyborów strategicznych co do e-przedsiębiorczości”.
Z recenzji prof. dra hab. Wojciecha Dyducha

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Przedmowa 9
Wprowadzenie 13
Rozdział I. Istota e-przedsiębiorczości w praktyce działań biznesowych i społecznych 21
	1.1. Zakres przedsiębiorczości w praktyce zarządzania 21
	1.2. E-przedsiębiorczość indywidualna i korporacyjna 27
	1.3. E-przedsiębiorczość społeczna 33
	1.4. Podsumowanie 37
Rozdział II. Rynek tradycyjny a rynek przestrzeni cyfrowej 41
	2.1. Tradycyjne ujęcie rynku  41
	2.2. Istota rynku przestrzeni cyfrowej 46
		2.2.1. Nasycenie technologią i usieciowienie  48
		2.2.2. Deintermediacja i reintermediacja  48
		2.2.3. Cyfryzacja i multiplikacja kanałów dystrybucji 49
		2.2.4. Podejście platformowe jako model organizacji rynku  50
		2.2.5. Prosumpcja i mass customization  51
		2.2.6. Delokalizacja 53
		2.2.7. Intensyfikacja konkurencji  54
		2.2.8. „Długi ogon” rynków niszowych 54
		2.2.9. Przesunięcia w sieciach wartości 56
		2.2.10. Postępująca automatyzacja 57
		2.2.11. Wiedza jako podstawa tworzenia wartości 58
		2.2.12. Czas rzeczywisty 61
		2.2.13. Nowe zagrożenia  61
	2.3. Podsumowanie – koniec rynku tradycyjnego? 63
Rozdział III. Rynek nowych mediów 69
	3.1. Nowe media 69
	3.2. Użytkownicy nowych mediów 70
	3.3. 100 największych spółek świata  72
	3.4. Rynek przeglądarek  75
	3.5. Rynek wyszukiwarek  76
	3.6. Rynek portali społecznościowych  77
	3.7. Rynek smartfonów 78
	3.8. Rynek systemów operacyjnych 79
	3.9. Podsumowanie.  81
Rozdział IV. Modele e-biznesu 85
	4.1. Definiowanie modeli biznesu i modeli e-biznesu 85
	4.2. Główne składowe modeli biznesu i ich relacje 89
	4.3. Specyfika kreowania modeli e-biznesu 93
	4.4. Relacje dostawca–użytkownik w modelach e-biznesu  95
	4.5. Monetyzacja wartości w modelach e-biznesu 97
	4.6. Klasyfikacja modeli e-biznesu  102
	4.7. Nowe kierunki rozwoju modeli e-biznesu  108
Rozdział V. Działalność marketingowa w przestrzeni cyfrowej 113
	5.1. Miejsce e-marketingu w strategii marketingowej  113
	5.2. Content marketing jako narzędzie e-marketingu  116
		5.2.1. Geneza i rozwój content marketingu  116
		5.2.2. Definicje  117
		5.2.3. Miejsce content marketingu w działalności przedsiębiorstwa 118
		5.2.4. Szczególna rola odbiorcy treści  119
		5.2.5. Narzędzia content marketingu 121
		5.2.6. Kanały dystrybucji treści 123
		5.2.7. Mierzenie skuteczności 125
		5.2.8. Zalety i wyzwania marketingu treści 127
	5.3. Media społecznościowe 128
		5.3.1. Geneza i rozwój mediów społecznościowych  128
		5.3.2. Definicje  129
		5.3.3. Miejsce mediów społecznościowych w działalnościprzedsiębiorstwa 130
		5.3.4. Typy serwisów społecznościowych  131
		5.3.5. Zalety i wyzwania mediów społecznościowych 137
	5.4. Warunki skuteczności instrumentów e-marketingu 139
	5.5. Modele pomiaru efektów komunikacji marketingowej  140
	5.6. Warunki pomiaru skuteczności  143
	5.7. Narzędzia pomiaru e-marketingu  143
	5.8. Problemy i wyzwania związane z pomiarem e-marketingu 145
	5.9. Podsumowanie  147
Rozdział VI. Planowanie finansowe w e-przedsiębiorstwie 151
	6.1. Od pomysłów do sukcesu finansowego przedsiębiorstwa  151
	6.2. Papierowe zyski i faktyczne przepływy pieniężne  153
	6.3. Zasady sporządzania i układ planów finansowych  156
	6.4. Planowanie przychodów  159
	6.5. Planowanie kosztów 160
	6.6. Planowanie wyniku finansowego 162
	6.7. Planowanie inwestycji i źródeł finansowania 164
	6.8. Planowanie przepływów pieniężnych  166
	6.9. Ocena spodziewanej efektywności finansowej 168
Rozdział VII. Podatki w e-działalności gospodarczej 171
	7.1. Cena brutto i netto – podatek VAT  172
	7.2. Dochód brutto i netto – podatek dochodowy w e-działalności gospodarczej 175
	7.3. Podatek dochodowy od osób prawnych – CIT  178
	7.4. Podatek dochodowy od osób fizycznych – PIT  180
		7.4.1. Opodatkowanie podatkiem PIT na zasadach ogólnych 180
		7.4.2. Podatek liniowy  184
		7.4.3. Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych 186
		7.4.4. Karta podatkowa  189
Rozdział VIII. Stosunek pracy w e-przedsiębiorstwie 195
	8.1. Elastyczność rynku pracy  195
	8.2. Elastyczne formy zatrudnienia pracowniczego.  197
	8.3. Podsumowanie  211
Rozdział IX. Parki technologiczne i inne centra innowacji 215
	9.1. Kontekst 215
	9.2. Sens koncentracji  218
	9.3. Park jako infrastruktura  221
	9.4. Park jako metoda pracy 222
	9.5. Park jako wspólnota 223
	9.6. Park jako hub  224
Rozdział X. Crowdsourcing jako narzędzie wsparcia e-przedsiębiorczości 229
	10.1. Istota crowdsourcingu 229
	10.2. Rodzaje crowdsourcingu 232
	10.3. Crowdfunding w działalności rozwojowej firm 234
	10.4. Podsumowanie 239
Rozdział XI. Bezpieczeństwo przedsiębiorstw w przestrzeni cyfrowej 243
	11.1. Szanse i zagrożenia związane z prowadzeniem działalności w sieci 243
	11.2. Podstawowe pojęcia 244
	11.3. Największe wyzwania związane z zapewnieniem bezpieczeństwa  247
	11.4. Charakterystyka wybranych zagrożeń  252
		11.4.1. Phishing 252
		11.4.2. Złośliwe oprogramowanie 255
		11.4.3. Cyberataki na organizacje 256
	11.5. Cyberzagrożenia w kontekście wybranych nowych technologii 259
		11.5.1. Zagrożenia związane z wykorzystaniem mediów społecznościowych 259
		11.5.2. Zagrożenia związane z wykorzystaniem technologii mobilnych 264
	11.6. Analiza ryzyka  266
		11.6.1. Inwentaryzacja i klasyfikacja aktywów  267
		11.6.2. Określenie zagrożeń 268
		11.6.3. Rozpoznanie podatności 269
		11.6.4. Szacowanie poziomu ryzyka 270
		11.6.5. Postępowanie z ryzykiem  272
	11.7. Zarządzanie bezpieczeństwem 272
	11.7.1. Podstawowe założenia zarządzania bezpieczeństwem  272
	11.7.2. Strategia bezpieczeństwa 273
	11.7.3. Modele zarządzania bezpieczeństwem  273
	11.7.4. Zarządzanie bezpieczeństwem przy użyciu wybranego modelu 275
Spis rysunków 285
Spis tabel 287
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

184,50 zł
205,00 zł

Obrót nieruchomościami w praktyce notarialnej, sądowej, egzekucyjnej, podatkowej z wzorami umów

Publikacja stanowi kompendium wiedzy na temat praktyki obrotu nieruchomościami. Zaprezentowano ją w aspekcie notarialnym, sądowym, egzekucyjnym i podatkowym, uzupełniając o liczne odniesienia do aktualnego orzecznictwa. Dodatkową zaletą opracowania są ...
41,40 zł
69,00 zł

Standardy i procedury pielęgniarskiej praktyki klinicznej

Edukacja diabetologiczna jest elementem całościowego postępowania terapeutycznego w cukrzycy. Jej głównym celem jest kształtowanie kompetencji pacjenta do samozarządzania cukrzycą, we współpracy z zespołem interdyscyplinarnym, rodziną i n...
53,10 zł
59,00 zł

Windykacja należności w praktyce

Książka jest poradnikiem prowadzenia bezpiecznego biznesu w zmieniającym się otoczeniu gospodarczym. Zaprezentowano w niej sposoby ochrony przed niesolidnymi klientami oraz narzędzia skutecznej windykacji. Powstała na podstawie osobistych doświadczeń ...
61,46 zł
68,29 zł

Meandry prawa - teoria i praktyka. Księga jubileuszowa prof. zw. dra hab. Mieczysława Goettela

Zainteresowanie dziedziną nauk cywilistycznych oraz marzenia Jubilata o pracy naukowej zrodziły się już w czasie studiów, odbywanych na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Niewątpliwy wpływ na wybó...
42,30 zł
47,00 zł

Rozwój organizacji pozarządowych Teoria i praktyka

"Rozwój organizacji pozarządowych. Teoria i praktyka" to książka, w której przedstawiono analizy dotyczące rozwoju organizacji pozarządowych w Polsce, pokazane z perspektywy rzeczywistości gospodarczej, w jakiej te podmioty fun...
62,10 zł
69,00 zł

Tutoring. Teoria, praktyka, studia przypadków

Tutoring jest jedną z metod edukacji spersonalizowanej, polegającą na systematycznej pracy w relacji mistrz–uczeń. Ma na celu wspieranie ucznia w rozwijaniu jego potencjału w oparciu o jego umiejętności i zainteresowania. Treść książki obejm...
23,63 zł
26,25 zł

Jak uwolnić się z psychicznego bagna. Poradnik Praktyka

Poradnik dla wszystkich, których dotknęła depresja, apatia, autodestrukcja, myśli samobójcze, oraz dla tych, którzy z innych powodów wpadli w psychiczne bagno. Na podstawie konkretnych technik i działań dowiedzą się oni, w j...
45,33 zł
50,37 zł

Marketing w 3 Tygodnie – 21 kluczowych zasad marketingu

Ten poradnik marketingowy jest wyjątkowy, ponieważ autor zabierze cię w podróż pełną zabawnych porównań, nietypowych wniosków, a momentami mocnego sarkazmu. Z każdym kolejnym rozdziałem przedstawia świat i zachowania konsumencki...
25,53 zł
28,37 zł

Turystyka motocyklowa w praktyce

Książka odkrywa tajemnice podróżowania motocyklem. Poradnik dla osób planujących motocyklową wyprawę po drogach publicznych Polski, Europy, Świata. Analiza i opis zagadnień będących wynikiem wieloletniej praktyki autora. Zaskakujące i cie...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!