Windykacja należności w praktyce
Książka jest poradnikiem prowadzenia bezpiecznego biznesu w zmieniającym się otoczeniu gospodarczym. Zaprezentowano w niej sposoby ochrony przed niesolidnymi klientami oraz narzędzia skutecznej windykacji. Powstała na podstawie osobistych doświadczeń Autorki oraz innych przedsiębiorców. Teorie i wnioski przedstawione w publikacji poparte zostały licznymi przykładami zaczerpniętymi z codziennej praktyki działania wielu podmiotów gospodarczych.
Czytelnik znajdzie tu odpowiedzi na następujące pytania:
Dlaczego konsumenci i przedsiębiorcy nie regulują zobowiązań w terminie?
Jak minimalizować ryzyko powstania przeterminowanych należności?
Jak weryfikować zdolność finansową klientów?
Jak skutecznie odzyskiwać należności od dłużników?
Jak negocjować spłatę zadłużenia?
Jak prowadzić etyczny biznes?
Adresaci:
Publikacja jest przeznaczona dla przedsiębiorców, menedżerów, a także pracowników firm zajmujących się windykacją. Każdy wierzyciel znajdzie w niej praktyczne rady, jak negocjować spłatę zadłużenia i jak nie łamać prawa na etapie windykacji.
Autorka w umiejętny sposób łączy zagadnienia z wielu dziedzin - zarządzania, finansów, socjologii i prawa. Sądzę, że książka spotka się z dużym zainteresowaniem przedsiębiorców oraz studentów.
Dr Katarzyna Kreczmańska-Gigol
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Borykający się z nierzetelnymi dłużnikami znajdą w tej książce wnikliwą analizę polskich uwarunkowań bezpieczeństwa obrotu gospodarczego oraz znakomity poradnik z praktycznymi narzędziami skutecznej windykacji.
Tomasz Kozłowski - prezes Polskiego Stowarzyszenia Doradczego
i Konsultingowego, wiceprezes Związku Pracodawców Klastry Polskie
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-264-6017-3
- ISBN druku: 978-83-264-4252-0
- EAN: 9788326460173
- Liczba stron: 304
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
O autorce str. 11 Wstęp str. 13 1. Bezpieczeństwo funkcjonowania na rynku podmiotów gospodarczych str. 15 1.1. Działalność przedsiębiorstwa na rynku str. 16 1.2. Podstawy zarządzania należnościami w przedsiębiorstwie str. 20 1.3. Prawa i obowiązki wierzyciela oraz dłużnika w obrocie gospodarczym str. 23 Podsumowanie str. 27 2. Zwyczaje płatnicze podmiotów na rynku polskim str. 29 2.1. Bankructwa przedsiębiorstw w Polsce i moralność płatnicza Polaków str. 30 2.2. Filozofia długu - powody nieterminowego regulowania zobowiązań str. 37 2.3. Piramida priorytetów płatności przedsiębiorców i konsumentów str. 43 Podsumowanie str. 49 3. Znaczenie etyki we współczesnym świecie biznesu str. 51 3.1. Początki systemów moralnych na świecie str. 52 3.2. Etyka i współczesny biznes str. 55 3.3. Zasady opracowania programu etycznego przedsiębiorstwa str. 58 3.4. Społeczna odpowiedzialność biznesu str. 64 Podsumowanie str. 66 4. Bezpieczeństwo zawierania umów w obrocie gospodarczym str. 67 4.1. Zasady zawierania umów w obrocie gospodarczym str. 68 4.2. Prawne formy zabezpieczenia spłaty należności str. 72 4.3. Sposoby minimalizowania ryzyka powstawania przeterminowanych należności str. 76 Podsumowanie str. 81 5. Sztuka negocjacji z dłużnikami str. 83 5.1. Strategie negocjacji i taktyki postępowania z dłużnikami str. 84 5.2. Zasady postępowania profesjonalnego negocjatora str. 91 5.3. Prawidłowe reakcje na wymówki stosowane przez dłużników str. 98 Podsumowanie str. 103 6. Polityka kredytowa przedsiębiorstwa i jej wpływ na ryzyko wypłacalności klientów str. 105 6.1. Strategie polityki kredytowej str. 106 6.2. Instrumenty polityki kredytowej str. 109 6.3. Sposoby minimalizacji ryzyka kredytu kupieckiego str. 115 Podsumowanie str. 122 7. Źródła oceny wiarygodności i wypłacalności podmiotów gospodarczych oraz konsumentów str. 123 7.1. Biura informacji gospodarczej i kredytowej na świecie i w Polsce str. 124 7.2. Znaczenie informacji pozytywnej i negatywnej w procesie odzyskiwania niespłaconych należności str. 136 7.3. Źródła informacji o prowadzonej działalności gospodarczej str. 143 7.4. Klasyfikacja źródeł oceny wiarygodności finansowej klientów str. 147 Podsumowanie str. 159 8. Windykacja należności na etapie postępowania polubownego str. 161 8.1. Zasady postępowania z nierzetelnymi klientami str. 162 8.2. Narzędzia windykacji na etapie postępowania polubownego str. 167 8.3. Istota i znaczenie wezwania do zapłaty w procesie odzyskiwania niespłaconych należności str. 175 8.4. Opracowanie procedur windykacyjnych str. 187 Podsumowanie str. 190 9. Outsourcing windykacji str. 191 9.1. Rynek wierzytelności w Polsce str. 192 9.2. Mity polskiej windykacji str. 196 9.3. Kryteria wyboru firmy windykacyjnej str. 200 Podsumowanie str. 206 10. Windykacja należności na etapie postępowania sądowego i egzekucyjnego str. 207 10.1. Sposoby przerwania biegu przedawnienia str. 208 10.2. Mediacje sądowe str. 212 10.3. Skierowanie sprawy na drogę postępowania sądowego str. 218 Podsumowanie str. 237 11. Odzyskiwanie należności a upadłość dłużnika str. 239 11.1. Postępowanie upadłościowe str. 240 11.2. Etapy postępowania upadłościowego str. 243 11.3. Skutki upadłości dla zadłużonego przedsiębiorcy i wierzyciela str. 250 Podsumowanie str. 255 Aneks str. 257 Załącznik 1. Kodeks etyki dla przedsiębiorców str. 259 Załącznik 2. Przykładowa procedura windykacyjna firmy usługowej Eko-Clean str. 266 Załącznik 3. Przykładowa procedura windykacyjna Hurtowni Alkoholi Muscat Sp. z o.o str. 272 Załącznik 4. Zasady dobrych praktyk windykacyjnych str. 277 Załącznik 5. Zasady dobrych praktyk w biurach informacji gospodarczej str. 284 Bibliografia str. 293 Spis ilustracji str. 295 Indeks str. 297