MENU
PWN wspiera profesjonalistów

Tutoring. Teoria, praktyka, studia przypadków

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2018

  • Autor: Bartosz Fingas, Marcin Szala, Piotr Czekierda

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 69,00 zł
62,10
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Tutoring. Teoria, praktyka, studia przypadków

Tutoring jest jedną z metod edukacji spersonalizowanej, polegającą na systematycznej pracy w relacji mistrz–uczeń. Ma na celu wspieranie ucznia w rozwijaniu jego potencjału w oparciu o jego umiejętności i zainteresowania. Treść książki obejmuje:



założenia teoretyczne tutoringu,
opis procesu stawania się tutorem,
wdrażanie i finansowanie programów tutoringowych,
funkcjonowanie tutoringu w szkole, na uczelni i w edukacji nieformalnej, np. w organizacjach pozarządowych,
studia przypadków – opisy funkcjonowania tutoringu w różnych instytucjach,
wywiady z praktykami tutoringu.


Niewątpliwym walorem tej książki jest jej kompleksowość: autorzy kładą nacisk zarówno na wnikliwy opis teoretycznych podstaw metody, jak i na konkretne przykłady jej zastosowania. Adresaci:Publikacja stanowi bogate źródło wiedzy o tej metodzie oraz znakomitą inspirację do jej stosowania i wdrażania. Adresatami książki są osoby interesujące się edukacją w szkole i na uczelni oraz edukacją nieformalną i rozwojem osobistym."






Książka ta jest niezwykle ważną i potrzebną pozycją na polskim rynku wydawniczym. Przygotowane przez wybitnych znawców problematyki kompendium wiedzy na temat tutoringu stanowi lekturę obowiązkową dla wszystkich pragnących poznać najważniejsze trendy współczesnej edukacji.

Dr Małgorzata Sidor-Rządkowska Politechnika Warszawska


Pierwsza część niniejszej pracy zawiera świetne kompendium wiedzy na temat tutoringu. Autorzy wskazują na badania i projekty dotyczące zastosowania tej metody. Jednak szczególnie interesujące jest ukazanie przypadków praktycznego i – co najważniejsze – udanego zastosowania tego podejścia. Otrzymujemy zbiór inspirujących relacji z procesu wdrażania metody tutoringu do pracy szkoły, uniwersytetu oraz organizacji pozarządowych, możemy także przeanalizować wywiady z uczestnikami projektów tutoringowych.

Dr Stanisław Kowal kierownik Studium Kształcenia Nauczycieli na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp | str. 9

Przedmowa do drugiego wydania | str. 13

Część I. Co to jest tutoring? Kim jest tutor?

Rozdział 1. Czym jest tutoring? | str. 21
Piotr Czekierda

Instytucje są tak dobre jak ludzie, którzy je tworzą | str. 22
Edukacja masowa, zindywidualizowana i spersonalizowana | str. 24
Mistrz, który pozwala spojrzeć głębiej | str. 28
Proces tutoringu i jego rodzaje (tutoring naukowy i rozwojowy) | str. 30
Tutoring, coaching, mentoring – różnice i podobieństwa | str. 33
Inspirować do wielkości | str. 40

Rozdział 2. Fundamenty i źródła tutoringu | str. 43
Bartosz Fingas

Relacja mistrz–uczeń | str. 45
Edukacja spersonalizowana i etyka cnót | str. 51
Psychologia pozytywna | str. 57
Tutoring – między ideałem a rzeczywistością | str. 64

Rozdział 3. Praca tutorska i proces stawania się tutorem | str. 68
Marcin Szala

Specyfika pracy tutora | str. 68
Stawanie się tutorem | str. 77
Proces kształcenia tutorów | str. 85
Podsumowanie | str. 94

Rozdział 4. Tutoring nie jest tani. Dlaczego się opłaca i jak go finansować? | str. 95
Damian Godlewski

Jakie zasoby są potrzebne, by wdrożyć tutoring? | str. 95
Wdrażanie tutoringu w szkole. Ile to kosztuje? | str. 96
Jakie są długofalowe korzyści z wdrażania tutoringu? | str. 99
Sposoby finansowania programów tutoringowych | str. 104
Podsumowanie | str. 116

Część II. Tutoring – obszary zastosowań i badania

Rozdział 1. Tutoring szkolny – personalizacja edukacji | str. 121
Paweł Zuchniewicz

Bitwa o człowieka | str. 121
Razem możemy więcej | str. 123
Personalizacja a indywidualizacja | str. 126
Rzecznik | str. 128

Rozdział 2. Tutoring akademicki – pomiędzy epistemą a doxą. Tożsamość metody w kontekście kształcenia uniwersyteckiego | str. 129
Beata Karpińska-Musiał

Wprowadzenie | str. 129
Skąd takie pozycjonowanie tutoringu w teorii i praktyce akademickiej? | str. 130
Doxa i epistema w tutoringu – spotkanie idei z doświadczeniem | str. 133
Tutoring a przywództwo ideowe z punktu widzenia pedagogiki | str. 135
Tutoring a epistemiczne struktury poznawcze – perspektywa językoznawcza i dydaktyczna | str. 137
Podmiot „stający się” i „tożsamość narracyjna” – hermeneutyka Paula Ricouera a mechanizmy działające w metodzie tutoringu akademickiego | str. 139
Podsumowanie oraz kontekst wdrożeń w instytucji kształcenia wyższego (HEI) | str. 141

Rozdział 3. Badania: tutoring w opinii nauczycieli akademickich – perła z lamusa czy perła do lamusa? | str. 146
Marta Kowalczuk-Walędziak

Wprowadzenie | str. 146
Metodologia badań | str. 148
Analiza wyników badań | str. 150
Dyskusja i wnioski końcowe | str. 160

Rozdział 4. Tutoring w organizacjach pozarządowych i projektach społecznych | str. 165
Joanna Gardynik

Charakterystyka tutoringu w organizacjach społecznych | str. 165
Cele osiągane w tutoringu w projektach społecznych | str. 166
Tutoring szansą dla organizacji pozarządowych | str. 169
Korzyści płynące z tutoringu w organizacjach społecznych | str. 171

Rozdział 5. Tutoring a edukacja domowa | str. 175
Marek Budajczak

Główne terminy i ich definicje | str. 176
Interrelacje między tutoringiem a edukacją domową | str. 177
Społeczne perspektywy rozwijania relacji tutoring–edukacja domowa i ich stosunek do oświaty zbiorowej | str. 182

Część III. Studia przypadków

Wprowadzenie: Co ma wpływ na skuteczne wdrożenie tutoringu? Kilka ważnych uwag na marginesie | str. 187
Krzysztof Słaboń

Proaktywność / kreatywne podejście do rzeczywistości / przywództwo | str. 188
Budowanie zespołu, potęga pytania „dlaczego?” i wspólna wizja | str. 189
Myślenie strategiczne i zmiana | str. 191

Rozdział 1. Tutoring w szkole | str. 193

Tutoring w Gimnazjum nr 58 im. Jana Nowaka-Jeziorańskiego w Poznaniu | str. 193
Miłosz Piękny, Katarzyna Rudnicka
Tutoring w 2 Społecznym Liceum Ogólnokształcącym w Warszawie – jak wdrażaliśmy tutoring | str. 202
Magdalena Niemczuk-Kobosko
Tutoring w zespole szkół nr 6 we Wrocławiu | str. 212
Anna Jędrzejczyk
Tutoring w szkole „Żagle” Stowarzyszenia „Sternik”– między szkołą a rodziną | str. 221
Paweł Zuchniewicz

Rozdział 2. Tutoring akademicki | str. 230

Tutoring na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie – Wydziałowa Indywidualna Ścieżka Edukacyjna po pięciu latach funkcjonowania | str. 230
Łukasz Danel, Jakub Kwaśny, Agnieszka Żur
Tutoring w Kolegium „Artes Liberales” | str. 240
Krzysztof Rutkowski
Tutoring na Wydziale Oceanografii i Geografii Uniwersytetu Gdańskiego | str. 247
Ewa Szymczak, Mirosława Malinowska
Tutoring na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Gdańskiego – w trosce o jakość w ilości | str. 257
Beata Karpińska-Musiał
Tutoring na uniwersytetach w Oksfordzie i Cambridge | str. 272
Marcin Szala

Rozdział 3. Tutoring w organizacjach pozarządowych i projektach społecznych | str. 284

Tutoring w Stowarzyszeniu Praktyków Kultury | str. 284
Daniel Brzeziński
Tutoring w Akademii Przyszłości Stowarzyszenia Wiosna – nie rybę, nie wędkę, ale mentalność wędkarza | str. 288
Anna Wilczyńska, Anna Żaczek
Tutoring w Szkole Liderów | str. 298
Małgorzata Lelonkiewicz, Agnieszka Szelągowska
Tutoring w Programie Tutor Collegium Wratislaviense i Fundacji Dorastaj z Nami | str. 309
Joanna Gardynik

Część IV. Wywiady

Wywiad z Tomaszem Krupskim, podopiecznym w Programie Tutor | str. 321
Wywiad z Małgorzatą Witczak i Katarzyną Jędrzak, tutorkami z I Liceum Ogólnokształcącego im. Hugona Kołłątaja w Krotoszynie | str. 326
Wywiad z dr Sabiną Ratajczak, tutorką, prodziekan Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej | str. 332
Wywiad z dr Ewą Szymczak, prodziekan ds. kształcenia, Wydział Oceanografii i Geografii Uniwersytetu Gdańskiego | str. 341

O autorach | str. 347
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

27,52 zł
32,00 zł

Uwarunkowania i skutki rozwoju migracji ekonomicznych w Unii Europejskiej w świetle wybranych teorii migracji międzynarodowych

Celem niniejszej pracy jest próba wskazania z jednej strony podstawowych przyczyn imigracji i emigracji do/z UE a z drugiej strony znalezienie odpowiedzi na pytanie, jakie czynniki decydują o atrakcyjności UE dla poszukiwanych zasobów pra...
24,94 zł
29,00 zł

Cywilizacje: konflikt, współpraca czy izolacja? Z rozważań nad teorią Samuela Huntingtona

Autorom niniejszej monografii przyświecały dwa zasadnicze cele. Pierwszym z nich było zrekonstruowanie głównych tez wypowiedzianych przez Samuela Huntingtona w jego najbardziej znanej pracy Zderzenie cywilizacji i nowy kształt ładu światowego. J...
32,24 zł
38,38 zł

Desakralizacja kultu religijnego i świąt religijnych w Polsce. Studium socjologiczne

ecenzowana praca wynikami badań, bogatymi zestawieniami tabelarycznymi dokumentuje dokonujące się współcześnie zmiany i przewartościowania w życiu religijnym Polaków. Polscy katolicy coraz częściej sięgają do wzorców zaczerpniętych...
9,75 zł
12,50 zł

Studia o gusłach i czarach. Tom drugi

UWAGA! e-book jest skanem zapisanym w formacie PDF. Plik pdf uniemożliwia przeszukiwanie i kopiowanie tekstu.Książka autorstwa poety, tłumacza i folklorysty Ryszarda Berwińskiego (1819-1879) to znakomity zbiór wiedzy prezentujący nam...
21,84 zł
28,00 zł

Kształcenie zintegrowane uczniów niesłyszących w teorii i praktyce edukacyjnej

Zasada integracji treści kształcenia ułatwia nie tylko zrozumienie ustrukturowanej wiedzy i podstawowych technik pracy umysłowej, ale ma też znaczący wpływ na kształtowanie się trwałych zainteresowań, stanowiących źródło aktywności poznawczej dzieck...
25,73 zł
34,30 zł

Radiestezja dla dociekliwych. Nowatorskie zastosowanie radiestezji w praktyce

Książka oferuje nowatorskie spojrzenie na radiestezję. Autor szczegółowo analizuje w niej różnice między metodą mentalną i fizyczną i zachęca cię do wypróbowania ich wiarygodności w odczytywaniu energii i promieniowania geopatyczne...
45,24 zł
58,00 zł

Kultura popularna w społeczeństwie współczesnym. Teoria i rzeczywistość

Celem niniejszego tomu jest przybliżenie czytelnikowi niżej wymienionych sfer pop-kultury, które nie tylko dają nam możliwość oderwania się od rzeczywistości, lecz są również formą interakcji z nią i próbą włączenia nas samych do dyskursu codzien...
10,80 zł
12,00 zł

Podstawy marketingu. Zadania i studia przypadków

Celem prezentowanej publikacji jest wykształcenie w czytelniku umiejętności podejmowania trafnych decyzji w procesie funkcjonowania przedsiębiorstwa oraz uświadomienie istnienia współzależności pomiędzy odpowiednio skonstruowanymi elementami str...
27,93 zł
39,90 zł

W stronę antropologii inkluzywnej: głęboka niepełnosprawność intelektualna a człowieczeństwo. Studium z zakresu katolickiej teologii niepełnosprawności

Czy osoby upośledzone intelektualnie w stopniu głębokim, a więc jednostki pozbawione umiejętności werbalnej komunikacji ze światem, nie potrafiące zadbać o swoje podstawowe potrzeby egzystencjalne, zupełnie bezradne i – jak się zwykle uważa &ndas...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!