MENU

Przedsiębiorstwo

(eBook)

Teoria i praktyka zarządzania

0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Warszawa, 2024

  • Autor: Bogdan Godziszewski, Marek J. Stankiewicz, Mirosław Haffer, Stanisław Sudoł

  • Wydawca: PWE

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 62,90 zł
Najniższa cena z 30 dni: 47,18 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

52,84
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Przedsiębiorstwo

Podręcznik obejmuje wiedzę o teoretycznych podstawach funkcjonowania przedsiębiorstwa oraz o zarządzaniu nim. Autorzy omówili:
• istotę przedsiębiorstwa oraz rolę przedsiębiorcy i przedsiębiorczości,
• znaczenie przedsiębiorstwa w gospodarce,
• otoczenie i konkurencyjność przedsiębiorstwa,
• cele i misję przedsiębiorstw oraz ich typy,
ryzyko w działalności przedsiębiorstwa,
• zasoby, strukturę organizacyjną przedsiębiorstwa i jego kadrę menedżerską,
• strategiczne i operacyjne zarządzanie przedsiębiorstwem,
• kulturę i etykę w działalności przedsiębiorstwa,
• zarządzanie w sytuacjach kryzysowych.

Podręcznik jest przeznaczony dla: studentów kierunków ekonomicznych w wyższych uczelniach różnych typów, uczestników kursów doskonalących umiejętności menedżerskie, przedsiębiorców i menedżerów.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
SPIS TREŚCI

 
Wstęp – Stanisław Sudoł
 

Rozdział 1. Geneza przedsiębiorstwa – Stanisław Sudoł
 

Rozdział 2. Przedsiębiorca i przedsiębiorczość – Stanisław Sudoł
2.1. Przedsiębiorca
2.2. Przedsiębiorczość
 

Rozdział 3. Przedsiębiorstwo jako główny podmiot życia gospodarczego – Stanisław Sudoł
3.1. Zróżnicowanie definicji przedsiębiorstwa
3.2. Cechy odróżniające przedsiębiorstwo od innych podmiotów
 

Rozdział 4. Formy, rodzaje i typy przedsiębiorstw – Stanisław Sudoł
4.1. Uwagi wstępne
4.2. Klasyfikacja przedsiębiorstw według kryterium własności
4.2.1. Przedsiębiorstwa państwowe
4.2.2. Przedsiębiorstwa samorządu terytorialnego
4.2.3. Przedsiębiorstwa spółdzielcze
4.2.4. Przedsiębiorstwa prywatne
4.2.5. Przedsiębiorstwa mieszane
4.3. Prawne formy przedsiębiorstw
4.3.1. Przedsiębiorstwa własności indywidualnej (przedsiębiorstwa jednoosobowe) i spółki cywilne
4.3.2. Spółki handlowe (spółki prawa handlowego)
4.4. Przedsiębiorstwa giełdowe i pozagiełdowe
4.5. Klasyfikacja przedsiębiorstw według rodzaju i zakresu działalności
4.5.1. Przedsiębiorstwa produkcyjne, handlowe, usługowe, mieszane i konglomeraty
4.5.2. Przedsiębiorstwa funduszowe
4.5.3. Przedsiębiorstwa działające w zakresie tworzenia i eksploatacji środków trwałych
4.6. Klasyfikacja przedsiębiorstw z punktu widzenia terytorialnego rozczłonkowania
4.7. Klasyfikacja przedsiębiorstw z punktu widzenia zakresu internacjonalizacji
4.8. Przedsiębiorstwa działające z siecią innych przedsiębiorstw
4.8.1. Przedsiębiorstwa wirtualne
4.8.2. Przedsiębiorstwa franczyzowe
4.9. Przedsiębiorstwa wielopodmiotowe: koncerny i holdingi
 

Rozdział 5. Otoczenie przedsiębiorstwa – Stanisław Sudoł
5.1. Pojęcie i klasyfikacja otoczenia przedsiębiorstwa
5.2. Przyrodnicze otoczenie przedsiębiorstwa
5.3. Ekonomiczne otoczenie przedsiębiorstwa
5.4. Turbulencja otoczenia
5.5. Granice przedsiębiorstwa w otoczeniu
 

Rozdział 6. Cele i misja przedsiębiorstwa – Stanisław Sudoł
6.1. Teorie głównego celu przedsiębiorstwa
6.2. Ustalanie wspólnego celu przedsiębiorstwa
6.3. Cel przedsiębiorstwa a strony zainteresowane
6.4. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa
6.5. Szczegółowe cele przedsiębiorstwa
6.6. Misja przedsiębiorstwa
 

Rozdział 7. Konkurencyjność przedsiębiorstwa – Marek Jacek Stankiewicz
7.1. Istota i struktura konkurencyjności przedsiębiorstwa
7.2. Potencjał konkurencyjności i jego elementy
7.3. Przewaga konkurencyjna
7.3.1. Istota przewagi konkurencyjnej
7.3.2. Rodzaje przewag konkurencyjnych
7.3.3. Źródła przewagi konkurencyjnej
7.4. Instrumenty konkurowania
7.4.1. Instrumenty konkurowania „na wejściach” przedsiębiorstwa
7.4.2. Instrumenty konkurowania na rynku przedsiębiorstw
7.4.3. Instrumenty konkurowania „na wyjściach” przedsiębiorstwa i ich klasyfikacja
7.5. Pozycja konkurencyjna
 

Rozdział 8. Niepewność i ryzyko ekonomiczne przedsiębiorstwa – Stanisław Sudoł
8.1. Istota niepewności i ryzyka
8.2. Zarządzanie ryzykiem
 

Rozdział 9. Zasoby przedsiębiorstwa – Bohdan Godziszewski
9.1. Różne podejścia do zasobów przedsiębiorstwa w naukach ekonomicznych
9.2. Struktura zasobów i ich znaczenie dla przewagi konkurencyjnej
9.3. Wiedza jako specyficzny zasób przedsiębiorstwa
 

Rozdział 10. Wielkość przedsiębiorstwa – Stanisław Sudoł
10.1. Kryteria optymalnej wielkości przedsiębiorstwa
10.2. Powiększanie wielkości przedsiębiorstwa przez fuzje i przejęcia
10.3. Zmniejszanie się przedsiębiorstw
 

Rozdział 11. Zarządzanie przedsiębiorstwem — istota i funkcja – Marek Jacek Stankiewicz
11.1. Pojęcie zarządzania
11.2. Procesy decyzyjne jako kluczowe ogniwo zarządzania
11.2.1. Istota decydowania
11.2.2. Klasyfikacja decyzji
11.2.3. Problem decyzyjny jako przedmiot decydowania
11.2.4. Model procesu decyzyjnego
11.3. Funkcje zarządzania
11.3.1. Planowanie
11.3.2. Organizowanie
11.3.3. Motywowanie
11.3.4. Kontrolowanie
 

Rozdział 12. Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa – Stanisław Sudoł
12.1. Istota i uwarunkowania struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa
12.2. Typy struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa
12.3. Struktura organizacyjna a wielkość przedsiębiorstwa
 

Rozdział 13. Kadra kierownicza w przedsiębiorstwie – Stanisław Sudoł
13.1 Rola kadry kierowniczej, umiejętności kierowników i ich rekrutacja
13.2. Style zarządzania przez kierowników i ich przywództwo
13.3. Ocena kierowników, ich wynagrodzenie i odpowiedzialność
13.4. Profesjonalizacja i internacjonalizacja kadry kierowniczej
 

Rozdział 14. Nadzór nad przedsiębiorstwem – Bohdan Godziszewski
14.1. Istota nadzoru i jego cele
14.2. Formy nadzoru
 

Rozdział 15. Strategiczne zarządzanie przedsiębiorstwem – Bohdan Godziszewski
15.1. Zarządzanie strategiczne jako paradygmat współczesnego przedsiębiorstwa
15.2. Istota i rodzaje strategii
15.3. Elementy procesu zarządzania strategicznego
 

Rozdział 16. Operacyjne zarządzanie przedsiębiorstwem – Stanisław Sudoł
 

Rozdział 17. Informatyzacja i wykorzystywanie internetu w zarządzaniu przedsiębiorstwem – Mirosław Haffer
17.1. Rewolucyjny wpływ informatyzacji i internetu na działalność przedsiębiorstwa
17.2. Projektowanie informatycznych systemów zarządzania przedsiębiorstwem
17.3. Informatyczna harmonizacja działalności przedsiębiorstwa
17.4. Główne obszary zastosowania internetu w przedsiębiorstwie
 

Rozdział 18. Zarządzanie małym przedsiębiorstwem – Stanisław Sudoł
18.1. Cechy małych przedsiębiorstw
18.2. Specyficzne zasady zarządzania małym przedsiębiorstwem
 

Rozdział 19. Zarządzanie przedsiębiorstwem międzynarodowym – Mirosław Haffer
19.1. Pojęcie, cechy i rodzaje przedsiębiorstw międzynarodowych
19.2. Rodzaje strategii konkurowania przedsiębiorstwa międzynarodowego
19.3. Struktury organizacyjne przedsiębiorstw międzynarodowych
19.4. Bezpośrednie inwestycje zagraniczne przedsiębiorstw międzynarodowych
19.5. Międzykulturowe zarządzanie przedsiębiorstwem
 

Rozdział 20. Kultura i etyka przedsiębiorstwa – Stanisław Sudoł
20.1. Kultura przedsiębiorstwa
20.2. Etyka przedsiębiorstwa
 

Rozdział 21. Zarządzanie przedsiębiorstwem w sytuacjach kryzysowych – Stanisław Sudoł
21.1. Istota i źródła kryzysu w przedsiębiorstwie
21.2. Zasady zarządzania w sytuacji kryzysowej
21.3. Sytuacje kryzysowe w przedsiębiorstwach w okresie transformacji polskiej gospodarki
21.4. Sytuacje kryzysowe w przedsiębiorstwie wobec wejścia Polski do Unii Europejskiej
21.5. Sytuacje kryzysowe wywołane przyczynami nieekonomicznymi
 

Rozdział 22. Koniec życia przedsiębiorstwa – Stanisław Sudoł
22.1. Przyczyny i objawy ekonomicznego upadku przedsiębiorstw
22.2. Postępowanie naprawcze, układowe i upadłościowe
 

Bibliografia
 

Indeks nazwisk
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

13,76 zł
16,00 zł

Podatki – finanse – przedsiębiorstwo

Zagadnienia podatkowe, szczególnie w odniesieniu do przedsiębiorstw i ich finansów, są bardzo złożone i jako takie mogą być rozpatrywana z wielu punktów widzenia. Współcześnie problematyka podatkowa obejmuje nie tylko ekonom...
83,16 zł
99,00 zł

Przedsiębiorczość i zarządzanie innowacjami. Wiedza technologia konkurencja przedsiębiorstwo

Przedsiębiorczość należy do aktualnej i stale rozwijającej się problematyki prac naukowych, zarówno na polu rozważań teoretycznych badań podstawowych, jak i prac aplikacyjnych. Ukształtowana postawa przedsiębiorcza, aktywność przedsiębiorc&oacut...
44,99 zł
49,99 zł

AIDS INC. – Przedsiębiorstwo AIDS. Największy skandal medyczny XX-go wieku

Kiedy skończysz czytać PRZEDSIĘBIORSTWO AIDS, zrozumiesz, dlaczego wirus łączony z AIDS jest stosunkowo nieszkodliwym intruzem, którego wykorzystano w sytuacji sztucznie stworzonej przez człowieka. Poznasz prawdziwą naturę zagrożeń dla układu od...
315,00 zł
350,00 zł

Systemy IT w Polsce. Nowoczesne Przedsiębiorstwo Produkcyjne

Czytelnik znajdzie w niej wiedzę, z której powinien skorzystać na każdym etapie informatyzacji przedsiębiorstwa. Począwszy od analizy procesów biznesowych i opracowania zakresu funkcjonalnego projektu, poprzez dobór właściwych rozw...
52,20 zł
58,00 zł

Przedsiębiorstwo w gospodarce 4.0. Chmura zarządzania

…dotychczas żaden badacz w Polsce nie przedstawił tak pogłębionej próby poznania kontekstualnych relacji/związków przedsiębiorstw zaawansowanych technologicznie (PZT) z potrzebą poszukiwania adekwatnych paradygmatów zarządza...
36,89 zł
42,90 zł

Sustainability w biznesie czyli przedsiębiorstwo przyszłości

Przyszłość zarządzania nurtuje rzesze naukowców i praktyków. Ustosunkowując się do tej kwestii, Autorzy książki proponują nowe paradygmaty, formułują nowe interpretacje teorii i praktyki zarządzania, zwracają uwagę na konsekwencje rewoluc...
18,06 zł
21,00 zł

Przedsiębiorstwo i jego otoczenie. Wyzwania współczesnej ekonomii, finansów i prawa

Prezentowane opracowanie jest rezultatem indywidualnych oraz zbiorowych badań naukowych; prace są w większości oparte na obserwacjach własnych. Przedstawione rozważania mają na celu podjęcie dyskusji na tematy aktualne, problemy nurtujące nas jako obyw...
10,32 zł
12,00 zł

Przedsiębiorstwo w ujęciu kontraktowym

W pracy przedstawiono przedsiębiorstwo w ujęciu kontraktowym. Teoretyczne ramy rozważań tworzą tu trzy teorie. Są to teoria agencji, teoria kosztów transakcyjnych oraz teoria praw własności. Jako przykład przedsiębiorstwa ujętego kontraktowo prz...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!