Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU

„Romanica Silesiana” 2016, No 11. T. 1: La Peur - 13 Revenir : la peur envisagée par Mario Bava ("Les Trois visages de la peur" / "I Tre volti della paura", 1963)(ePrasa)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • La Peur: 11

  • Wydanie: Katowice, 1, 2016

  • Redakcja naukowa: Katarzyna Gadomska, Krzysztof Jarosz

  • Wydawca: Uniwersytet Śląski

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena detaliczna: 2,00 zł
1,90
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 0,10 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

„Romanica Silesiana” 2016, No 11. T. 1: La Peur - 13 Revenir : la peur envisagée par Mario Bava ("Les Trois visages de la peur" / "I Tre volti della paura", 1963)

Sous la rédaction de Katarzyna Gadomska, Krzysztof Jarosz Tematem prezentowanego numeru "Romanica Silesiana" jest strach jako motyw wiodący w literaturze fantastycznej i w gatunkach pokrewnych. Ze względu na dużą liczbę zgłoszonych tekstów artykuły zebrano w dwa tomy: pierwszy obejmuje szkice napisane w języku francuskim, drugi – w języku hiszpańskim i angielskim. Autorzy ukazują zagadnienie strachu w literaturze i filmie, zwracając uwagę na ewolucję źródeł strachu i lęków na przestrzeni wieków. Jako materiał analiz wykorzystują dzieła takich twórców, jak: Jan Potocki, Théophile Gautier, Erckmann-Chatrian, Emile Gaboriau, André de Lorde, Jean-Pierre Andrevon, Anne Duguël, Marie José Thériault, Nadine Monfil, a także pisarzy, których nazwiska nie są kojarzone z gatunkiem fantastyki, m.in.: Madame de Staël, Victora Hugo, Laurenat Gaudé, Nicole Calligaris, Kena Bugula, Rolanda Barthes’a, Georges’a Bataille’a.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Table des matières

Mot de la Rédaction (Katarzyna Gadomska, Krzysztof Jarosz) / 11

La Peur et les littératures de l’imaginaire

Denis Moreau
Le carnaval fantastique : Monstrueuse mascarade et (p)acte de lecture / 17

Beata Kędzia-Klebeko
L’origine d’une peur incarnée – Gilles de Rais vel Barbe bleue par Charles Perrault / 26

Izabella Zatorska
Nil tremendum ou les stratégies de conjurer la peur ancestrale dans les Lumières françaises. Jan Potocki et ses antécédents / 35

Noëlle Benhamou
La peur dans l’oeuvre d’Erckmann‑Chatrian : du folklore au fantastique / 43

Małgorzata Sokołowicz
‹‹ C’est une histoire singulière et terrible...››. La Morte amoureuse ou la fascination romantique pour les vampires / 51

Régine Atzenhoffer
Roman, fais-moi frissonner de peur et de… plaisir ! Le vampire dans le roman contemporain pour adolescents / 60

Virginie Fernandez
La peur dans le roman policier français du XIXe siècle : l’angoisse face à la modernité / 69

Katarzyna Gadomska
Nouvelles sources de la peur dans le récit néofantastique de Jean‑Pierre Andrevon / 78

Agnieszka Loska
Le chronotope de la peur dans les romans fantastiques d’Anne Duguël / 88

Éric Vauthier
Esthétique de la peur et de la cruauté chez deux nouvellistes francophones contemporaines : Marie José Thériault et Nadine Monfils / 97

Éric Auriacombe
Harry Potter et l’expérience d’effroi : L’effet des Détraqueurs / 106

La Peur et le cinéma populaire

Valentin Guermond
Et l’Espagne frémit de peur. L’âge d’or du cinéma d’horreur ibérique à la fin du franquisme (1968–1976) / 119

Nicolas Cvetko
Revenir : la peur envisagée par Mario Bava (Les Trois visages de la peur / I Tre volti della paura, 1963) / 129

Stéphane Ischi, Simon Gabay
Le transfert maléfique : un nouveau motif du genre de l’horreur / 140

Vladimir Lifschutz
L’ego intermédiaire ou l’authentification de la terreur / 150

La Peur et le courant principal de la littérature

Ramona Malita
Le courage de la peur ou comment vivre sous l’empire (napoléonien ?) de la crainte quotidienne. Le cas de Madame de Staël / 163

Aleksandra Bogusławska
L’espace anxiogène dans Les Misérables de Victor Hugo / 178

Monné Caroline Doua Oulaï
La peur chez les névrosés dans l’oeuvre zolienne / 187

Tomasz Kaczmarek
La Folie au théâtre ou les peurs de la Belle Époque / 198

Anna Branach-Kallas, Piotr Sadkowski
La possession par les « pouvoirs de l’horreur » de la Grande Guerre / 207

Béchir Kahia
Une peur perdue : la nuit sombre / 217

Mara Magda Maftei
Quand l’exil à l’intérieur du pays engendre la Peur / 225

Magdalena Marciniak
À l’origine de tout, la Peur. Le cas de Roland Barthes / 233

Michał Krzykawski
Les oiseaux de Bataille / 242

Anna Swoboda
La peur, l’angoisse et la violence domestique dans Cendres et braises de Ken Bugul / 254
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Inni Klienci oglądali również

2,00 zł

Scripta Classica. Vol. 7 - 01 "Nosce te ipsum". W 40-lecie pracy dydaktycznej i naukowej Profesora Józefa Sieronia

Na prezentowaną publikację składają się teksty opisujące różnorodne aspekty kultury starożytnej. Motywem przewodnim 7 tomu Scripta Classica jest natomiast przeświadczenie autorów o szczególnym miejscu zajmowanym przez filologię kla...
2,50 zł

„Śląskie Studia Polonistyczne” 2012, nr 1/2 (2): Rozprawy i artykuły: Słowacki po dwustu latach. Prezentacje: Andrzej Bart - 08 Jeszcze o "Beatrix Cenci" Juliusza Słowackiego

Nr 1/2 (2): Rozprawy i artykuły: Słowacki po dwustu latach. Prezentacje: Andrzej Bart Redaktor naczelny – Adam Dziadek Red. materiałów w części Słowacki po dwustu latach – Jacek Lyszczyna Rozprawy zamieszczone w drugim tomie „Ś...
2,00 zł

„Śląskie Studia Polonistyczne” 2011, nr 1 (1): Rozprawy i artykuły: Inne życie historii (w literaturze). Prezentacje: Darek Foks - 02 Życie innych historii

Nr 1 (1): Rozprawy i artykuły: Inne życie historii (w literaturze). Prezentacje: Darek Foks Redaktor naczelny – Adam Dziadek Red. materiałów w części „Inne życie historii (w literaturze)” – Krzysztof Uniłowski Rozprawy za...

Przekłady Literatur Słowiańskich. T. 6. Cz. 2: Bibliografia przekładów literatur słowiańskich (2014)

„Przekłady Literatur Słowiańskich” T. 6, część 2: "Bibliografia przekładów literatur słowiańskich – 2014 rok" rejestruje tłumaczenia, których ilość i wybór w zakresie autorów i konkretnych utwor&o...
2,00 zł

„Romanica Silesiana” 2014, No 9: Rites et cérémonies - 01 Un rite catholique dans un quartier pauvre d'Alger, en 1923 : la communion de Jacques Cormery dans "Le Premier Homme" d'Albert Camus

Sous la rédaction de Aneta Chmiel, textes réunis et établis par Andrzej Rabsztyn, Zuzanna Szatanik, Ewelina Szymoniak Tematem prezentowanego numeru czasopisma jest obserwowany zarówno w sferze sacrum, jak i profanum fenomen ...
2,00 zł

„Śląskie Studia Polonistyczne” 2011, nr 1 (1): Rozprawy i artykuły: Inne życie historii (w literaturze). Prezentacje: Darek Foks - 12 Kontrfaktyczne symulacje przyszłości

Nr 1 (1): Rozprawy i artykuły: Inne życie historii (w literaturze). Prezentacje: Darek Foks Redaktor naczelny – Adam Dziadek Red. materiałów w części „Inne życie historii (w literaturze)” – Krzysztof Uniłowski Rozprawy za...
3,00 zł

Przekłady Literatur Słowiańskich. T. 4. Cz. 1: Stereotypy w przekładzie artystycznym - 10 Stereotyp Słoweńca "ofiary" w przekładzie powieści Vlada Žabota "Wilcze noce"

Tom 4 część 1 serii wydawniczej "Przekłady Literatur Słowiańskich" poświęcony jest obecności stereotypów w przekładzie artystycznym. Są to zarówno stereotypy powstałe w wyniku przekładu, jak również rekonstrukcja stereoty...
3,50 zł

Rusycystyczne Studia Literaturoznawcze. T. 23: Pejzaż w kalejdoskopie. Obrazy przestrzeni w literaturach wschodniosłowiańskich - 05 Pejzaż uduchowiony. Drzewa w twórczości Mariny Cwietajewej

Kolejny tom Rusycystycznych Studiów Literaturoznawczych został poświęcony tematowi często eksplorowanemu ale, mimo to, stanowiącemu ciągłe źródło inspiracji dla badaczy literatury. Przestrzeń, krajobraz, pejzaż to tematy budzące przecież ...
2,00 zł

„Przekłady Literatur Słowiańskich” 2016. T. 7. Cz. 2 - 01 Bibliografia przekładów literatury bułgarskiej w Polsce w 2015 roku

Tom 7. część 1 czasopisma „Przekłady Literatur Słowiańskich” poświęcony jest refleksji badaczy i tłumaczy nad przekładem w zakresie literatury i kultury polskiej, słowackiej, słoweńskiej w relacji do literatur chorwackiej, polskiej, serbski...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!