MENU

Rynek Prywatyzacja Interes publiczny

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Warszawa, 2014

  • Autor: Dawid Sześciło

  • Wydawca: Scholar

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 26,00 zł
18,20
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Scholar - oficjalny sklep

Rynek Prywatyzacja Interes publiczny

Książka przedstawia formułowane w ramach nowego zarządzania publicznego sposoby zapewniania obywatelom najważniejszych usług publicznych. Upowszechniło ono pogląd, że proste usługi komunalne, ale także edukacja czy ochrona zdrowia to zadania, które najlepiej zrealizują podmioty prywatne (biznes i sektor pozarządowy) wyłonione przez administrację w konkurencyjnych procedurach. Jak opisywał Tony Judt, takie podejście wyzwoliło nas z przekonania, że państwo gwarantuje najlepsze rozwiązanie wszystkich problemów. Coraz częściej zaczynamy jednak dostrzegać luki i ułomności w prorynkowym nastawieniu do zarządzania publicznego. Przekonujemy się, że potrzebne jest pragmatyczne i poparte doświadczeniem spojrzenie na dylemat: ile państwa, ile rynku w sferze usług publicznych.

To praca ważna, tak dla badaczy usług publicznych, jak i tych, na których spoczywa powinność ich zapewnienia. Tym pierwszym oferuje ona użyteczną teoretyczną perspektywę analityczną. Z kolei dla tych drugich stanowić może zbiór nieocenionych wskazówek, kiedy przychodzi rozstrzygać o formie i zakresie świadczenia usług publicznych. To także pozycja, z którą koniecznie powinni się zapoznać studenci kierunków, na których wykłada się zagadnienia związane z usługami publicznymi.
z recenzji dr. hab. Stanisława Mazura, prof. Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Podziękowania   8
Wykaz skrótów  9
1. Akty prawne  9
2. Sądy  10
3. Organizacje międzynarodowe i ich organy  10
4. Czasopisma   11
Wprowadzenie  13
ROZDZIAŁ 1
Administracja usługowa. Zarządzanie publiczne jako zapewnianie
usług publicznych   19
1. Typologia funkcji administracji publicznej  19
2. Zapewnianie usług publicznych jako sfera zarządzania
publicznego   23
3. Wykonywanie funkcji usługowej jako proces   26
4. Podsumowanie. Funkcja usługowa – określenie pola badawczego  30
ROZDZIAŁ 2
Nowe zarządzanie publiczne. Nowa administracja usługowa   32
1. Krytyka biurokracji. Korzenie ideowe nowego zarządzania
publicznego  32
2. Nowe zarządzanie publiczne. Podstawowe postulaty   34
3. Przegląd reform administracji publicznej opartych na nowym
zarządzaniu publicznym   40
3.1. Państwa anglosaskie  42
3.2. Niemcy  44
3.3. Austria  45
3.4. Francja  46
3.5. Polska   46
4. Nowa administracja usługowa  48
5. Krytyka nowego zarządzania publicznego i co z niego zostało  51
ROZDZIAŁ 3
Zlecanie świadczenia usług publicznych (outsourcing)   57
1. Outsourcing usług publicznych – idea, definicja, geneza  57
2. Outsourcing usług publicznych – doświadczenia wybranych państw,
spełnione i niespełnione obietnice   60
ROZDZIAŁ 4
Partnerstwo publiczno-prywatne   69
1. Próby definicji PPP  69
2. Korzyści z PPP i warunki powodzenia   72
3. Rozwój PPP na świecie  78
4. Zagrożenia i niespełnione obietnice   82
ROZDZIAŁ 5
Vouchery na usługi publiczne   84
1. Definicja i typy voucherów na usługi publiczne  84
2. Korzyści i główne dziedziny zastosowania voucherów  86
3. Ograniczenia i zagrożenia  91
Rynkowe mechanizmy zapewniania usług publicznych.
Podsumowanie  92
ROZDZIAŁ 6
Ramy prawne zastosowania mechanizmów rynkowych w świadczeniu
usług publicznych w Polsce. Lokalna administracja usługowa   95
1. Wprowadzenie. Regulacje organiczne   95
1.1. Zadania użyteczności publicznej jako ustawowe ujęcie funkcji
usługowej   96
1.2. Samodzielność zadaniowo-kompetencyjna lokalnej administracji
usługowej  98
1.3. Dopuszczalność zastosowania mechanizmów rynkowych.
Czy obowiązek?  99
2. Zlecanie świadczenia usług publicznych (outsourcing usług
publicznych)  100
2.1. Outsourcing jako możliwość, a nie obowiązek.
Kontraktowanie na rzecz podmiotów wewnętrznych  100
2.2. Główne tryby kontraktowania – Prawo zamówień publicznych
i ustawa o działalności pożytku publicznego i wolontariacie  105
Udzielanie zamówień publicznych  105
Powierzanie realizacji zadań publicznych organizacjom
pozarządowym 108
2.3. Ustawa o systemie oświaty – szczególny przykład
kontraktowania   111
3. Partnerstwo publiczno-prywatne  112
3.1. Uwagi ogólne  112
3.2. Partnerstwo zinstytucjonalizowane  113
Podwójna regulacja  113
Podstawowe zasady realizacji przedsięwzięć PPP  117
3.3. Partnerstwo faktyczne  119
Spółki mieszane w świetle ustawy o gospodarce komunalnej  119
Kontrakt na zarządzanie w ustawie o organizowaniu
i prowadzeniu działalności kulturalnej   121
4. Vouchery  122
4.1. Edukacja  122
4.2. Ochrona zdrowia  125
ROZDZIAŁ 7
Wyzwania regulacyjne urynkowienia usług publicznych.
O idei administracji usługowej zorientowanej na interes
publiczny  127
1. O modelu regulacyjnym świadczenia usług publicznych –
wnioski z przeglądu ustawodawstwa  127
2. Interes publiczny jako wartość nadrzędna w zarządzaniu publicznym.
Konflikt interesów i co z niego wynika  128
3. O potrzebie prawnego modelu administracji usługowej zorientowanego
na interes publiczny   133
4. Główne dylematy regulacyjne urynkowienia usług publicznych  137
4.1. Granice urynkowienia  137
4.2. Granice swobody umów   142
4.3. Obywatel wobec urynkowienia usług publicznych  149
Refleksje końcowe   157
Bibliografia  162
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

11,70 zł
13,00 zł

Rozmowy o rynku książki 2011

Kolejny, jedenasty już tom publikacji „Rozmowy o rynku książki” to zbiór 41 wywiadów publikowanych w dwutygodniku „Biblioteka Analiz” w 2011 roku. Bohaterami drukowanych w tomie obszernych rozmów byli przeds...
13,50 zł
15,00 zł

Rozmowy o rynku książki 12

Kolejny, dwunasty już tom publikacji „Rozmowy o rynku książki” to zbiór 32 wywiadów publikowanych w dwutygodniku „Biblioteka Analiz” w 2012 roku. Bohaterami drukowanych w tomie obszernych rozmów byli przeds...
31,50 zł
35,00 zł

Rynek książki w Polsce 2012. Poligrafia

Piętnasta edycja sztandarowej publikacji Biblioteki Analiz. W pięciu tomach omówione zostały najważniejsze zagadnienia dotyczące funkcjonowania polskiej branży wydawniczo-księgarskiej w 2011 i pierwszej połowie 2012 roku.Próba...
36,00 zł
40,00 zł

Rynek książki w Polsce 2012. Who is who

Piętnasta edycja sztandarowej publikacji Biblioteki Analiz. W pięciu tomach omówione zostały najważniejsze zagadnienia dotyczące funkcjonowania polskiej branży wydawniczo-księgarskiej w 2011 i pierwszej połowie 2012 roku.Leksykon bio...
31,50 zł
35,00 zł

Rynek książki w Polsce 2012. Papier

Piętnasta edycja sztandarowej publikacji Biblioteki Analiz. W pięciu tomach omówione zostały najważniejsze zagadnienia dotyczące funkcjonowania polskiej branży wydawniczo-księgarskiej w 2011 i pierwszej połowie 2012 roku.Tom po...
44,10 zł
49,00 zł

Rynek książki w Polsce 2012. Dystrybucja

Piętnasta edycja sztandarowej publikacji Biblioteki Analiz. W pięciu tomach omówione zostały najważniejsze zagadnienia dotyczące funkcjonowania polskiej branży wydawniczo-księgarskiej w 2011 i pierwszej połowie 2012 roku.Analiza rynk...
38,43 zł
54,90 zł

Proces informatyzacji administracji publicznej i jego wpływ na kształtowanie narodowego zasobu archiwalnego stanowiącego dziedzictwo kulturowe ludzkości

W książce omówiono zmiany w zakresie kształtowania narodowego zasobu archiwalnego wynikające z rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych. Nadzór i zachowanie dokumentacji ma ogromne znaczenie dla zachowania i przekazywania pamięci ...
4,30 zł
5,00 zł

Rynek e-usług w Polsce – funkcjonowanie i kierunki rozwoju

W rozdziale pierwszym omówiono problemy terminologiczne związane z rynkiem e-usług – pojęcie, strukturę i cechy rynku e-usług. W rozdziale drugim podjęto próbę charakterystyki rynku e-usług w Polsce na początku XXI wieku. Dokonano t...
5,40 zł
7,20 zł

Zdrowie publiczne. Rozdział 7

ROZDZIAŁ 7 Z PUBLIKACJI PT. "ZDROWIE PUBLICZNE" REDAKCJA NAUKOWA TERESA BERNADETTA KULIK, ANNA PACIAN. Zdrowie Publiczne jest dziedziną interdyscyplinarną skupiającą zagadnienia zarówno z zakresu medycyny, ekonomii, prawa, zarządzania,...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!