Rynek e-usług w Polsce – funkcjonowanie i kierunki rozwoju
W rozdziale pierwszym omówiono problemy terminologiczne związane z rynkiem e-usług – pojęcie, strukturę i cechy rynku e-usług. W rozdziale drugim podjęto próbę charakterystyki rynku e-usług w Polsce na początku XXI wieku. Dokonano tutaj krótkiej charakterystyki Internetu jako miejsca świadczenia e-usług. Rozdział trzeci dotyczy metodycznych aspektów badania rynku e-usług. Zaprezentowano tutaj dostępne źródła informacji na temat rynku e-usług oraz omówiono metody i techniki gromadzenia informacji o rynku. Rozdział czwarty zawiera wyniki badań bezpośrednich zrealizowanych wśród usługodawców i usługobiorców. Ostatni rozdział jest próbą modelowego ujęcia funkcjonowania rynku e-usług w Polsce. Zawarto w nim opisowe modele rynku e-usług przygotowane w oparciu o cykl życia rynku. Rozdział kończą rozważania na temat rozwoju rynku w perspektywie 2020 roku, przygotowane między innymi w oparciu o wyniki badań ekspertów.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7875-084-0
- ISBN druku: 978-83-7875-084-0
- Liczba stron: 217
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 7 Rozdział I Rynek e-usług jako obiekt badań 11 1. Istota, cechy i rodzaje e-usług 11 2. Pojęcie, struktura i cechy rynku e-usług 23 3. Podmioty rynku e-usług 28 4. Równowaga na rynku e-usług 34 Rozdział II Charakterystyka rynku e-usług w Polsce na początku XXI wieku 38 1. Internet jako przestrzeń świadczenia e-usług 38 2. Warunki funkcjonowania podmiotów podaży e-usług 42 3. Czynniki kształtujące popyt na e-usługi 54 4. Zmiany w strukturze podmiotowej rynku e-usług 65 Rozdział III Podstawy źródłowe i metody badania rynku e-usług w Polsce 78 1. Źródła informacji o rynku e-usług 78 2. Metody i techniki gromadzenia informacji o rynku e-usług 85 3. Organizacja i metodyka zrealizowanych badań bezpośrednich 94 Rozdział IV Podaż i popyt na e-usługi w Polsce w świetle badań bezpośrednich 105 1. Oferta podażowa i proces świadczenia e-usług 105 2. Ograniczenia i możliwości rozwoju podaży na rynku e-usług 116 3. Profil konsumentów e-usług 122 4. Zapotrzebowanie konsumentów na e-usługi 129 Rozdział V Rozwój rynku e-usług w Polsce – ujęcie modelowe 142 1. Metody modelowania rynku 142 2. Modele wschodzących rynków e-usług 148 3. Modele wzrastających rynków e-usług 153 4. Perspektywy rozwoju rynku e-usług 159 Zakończenie 169 Bibliografia 173 Spis rysunków 187 Spis tabel 188 Aneks 193