Services in Europe – diagnosis and development perspectives
At present,
services constitute over half of gross added value of the entire global economy. In economically well-developed countries such as France, Great Britain, Italy or Luxembourg, this share amounts to 82%-85% in each of these countries. It is similar in the USA. This share is smaller, however, in a dynamically developing Chinese economy, but still it amounts to 50%. In such countries as Poland, the Czech Republic or Hungary it fluctuates between 60% and 70%. Services constitute, currently, ¼ of global export, but it is predicted that due to very fast development of financial, IT and telecommunication services, they will constitute, in the perspective of 10-20 years, half of the value of global economic turnover.
The objective of this monograph is the description of the state of service market in selected
European countries, the diagnosis of determinants of service market, as well as defining the directions of service market in Europe in 2020 perspective.
Field and desk sources of information were used in the monograph. The resources of Polish and foreign subject literature, mass statistics and research reports from the years 2008-2013 were analyzed in terms of content. On the other hand, the year 2014 was considered, where it was only possible. The analysis of desk sources of information allowed to describe the state and functioning of service in European economies and diagnose the determinants of service functioning in Europe. The collected source material was subject to quantitative-qualitative analysis with the use of indicators, adequate to be used. The field research was conducted in 2014 via a technique of survey distributed (among the residents of Belgium, Finland, France, Germany, Poland, Romania, Slovakia and Hungary) as well as the method of the experts` opinions (among representatives of science and business practice). Non-randomized, deliberate sample was used in the research. In case of quantitative studies these were the customers of service facilities, in case of qualitative studies – the experts whose knowledge and experience as well as skills allow to predict both in the short- and long-term time horizon.
The publication will certainly be very interesting for all people dealing with the issue of services on a daily basis. The managers of services enterprises, researchers as well as students will find these themes very useful.
- Kategorie:
- Język wydania: angielski
- ISBN: 978-83-7875-254-7
- ISBN druku: 978-83-7875-254-7
- Liczba stron: 128
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Introduction 7 Chapter 1. Theoretical-methodological aspects of service research in Europe 9 1.1. Services as research subject 9 1.2. The sources bases of research on services in Europe 17 1.3. Methodology of conducted service research in Europe 26 Chapter 2. Services in Europe in the years 2008-2014 – the results of desk research 33 2.1. Sociodemographic profile of Europe 33 2.2. Services in the economies of European countries 48 2.3. Functioning of service companies in Europe 61 Chapter 3. Services in selected European countries – the results of field research 70 3.1. The functioning of service facilities in selected European countries in the residents’ opinions 70 3.2. Development of services in Europe in accordance with the experts’ opinions 105 Bibliography 119 List of figures 123 List of tables 124