Sieci w zarządzaniu strategicznym
Sieci w zarządzaniu są fascynującym obszarem badań wielu dyscyplin nauki, m.in. socjologii, informatyki, medycyny i nauk ekonomicznych. Ten wdzięczny, choć nadal słabo rozpoznany w zarządzaniu strategicznym obszar dociekań wykształca jednak powoli spójne założenia poznawcze i własne metody badań. Książka przedstawia strukturę wiedzy o sieciach w zarządzaniu strategicznym, swoisty krajobraz widziany z perspektywy dotychczasowych ustaleń, ale też pytań nadal wymagających odpowiedzi, opartych na bogatej literaturze przedmiotu, oraz studium przypadku. Zaletą jest przejrzysty układ treści, ale też jasny wykład, który ułatwi czytelnikowi dalsze dociekania.
Opracowanie zawiera:
definicję sieci w zarządzaniu strategicznym,
przegląd problemów zarządzania, nurtów badawczych oraz ustaleń empirycznych,
ilustrację zastosowania sieci - przykład praktyczny,
krytyczne podsumowanie,
listę referencyjną najważniejszych publikacji angielskojęzycznych oraz prac referencyjnych polskich autorów dotyczących sieci w zarządzaniu strategicznym.
Adresaci:
Publikacja ułatwi podejmowanie projektów badawczych w tym obszarze, wskazując dotychczasowe ustalenia, istniejące nadal luki poznawcze oraz proponując kierunki dalszych badań. W założeniu ma się stać pozycją referencyjną dla badaczy, pracowników naukowych oraz praktyków. Menedżerom pozwoli lepiej zrozumieć specyfikę sieci, a także rozwijać kompetencje wykorzystywania sieci do osiągania celów organizacji.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-264-4728-0
- ISBN druku: 978-83-264-3866-0
- EAN: 9788326447280
- Liczba stron: 264
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
O autorze str. 9 Wstęp str. 11 1. Sieci w naukach o zarządzaniu str. 21 1.1. Upadek mitu atomizacji str. 23 1.2. Wpływ kontekstu społecznego na procesy gospodarcze str. 29 1.2.1. Kierunki badań nad wpływem sieci str. 32 1.2.2. Kapitał społeczny - nowy czynnik produkcji? str. 38 1.3. Istota i typy sieci w zarządzaniu str. 42 1.3.1. Cechy organizacji sieciowej str. 42 1.3.2. Polimorfizm sieci str. 48 1.4. Znaczenie sieci w zarządzaniu strategicznym str. 54 1.4.1. Sieciowe zniekształcenie konkurencji i współdziałania str. 55 1.4.2. Obszary badań sieci w naukach o zarządzaniu str. 58 1.5. Podsumowanie str. 60 2. Problemy zarządzania specyficzne dla sieci str. 62 2.1. Kierowalność str. 62 2.1.1. Uwarunkowania dylematu kierowalności str. 63 2.1.2. Obszary oddziaływania kierowniczego na sieć str. 67 2.2. Stabilność str. 70 2.2.1. Formy niestabilności sieci str. 72 2.2.2. Przyczyny niestabilności sieci str. 74 2.2.3. Przeciwdziałanie niestabilności sieci str. 76 2.3. Przepływ wiedzy w sieciach str. 78 2.3.1. Uwarunkowania sieciowego uczenia się str. 79 2.3.2. Kontrolowane przepływy wiedzy str. 82 2.3.3. Niekontrolowane przepływy wiedzy str. 88 2.4. Apropriacja wartości str. 91 2.4.1. Apropriacja renty przez ochronę wartości str. 93 2.4.2. Apropriacja renty przez maksymalizację wartości str. 97 2.5. Podsumowanie str. 100 3. Wpływ struktury sieciowej na tworzenie wartości str. 102 3.1. Wielkość sieci str. 103 3.2. Heterogeniczność sieci str. 105 3.3. Gęstość sieci str. 110 3.4. Pozycja w sieci str. 116 3.5. Podsumowanie str. 120 4. Koordynacja współdziałania w sieci str. 122 4.1. Mechanizmy koordynacji str. 123 4.1.1. Rynek - koordynacja cenowa str. 125 4.1.2. Biurokracja - koordynacja hierarchiczna str. 127 4.1.3. Klan - koordynacja społeczna str. 130 4.2. Koordynacja sieciowa - wieloraka forma koordynacji str. 135 4.3. Podsumowanie str. 139 5. Kompetencje współdziałania w sieciach str. 141 5.1. Geneza pojęcia kompetencji przedsiębiorstwa str. 143 5.1.1. Rutyny organizacyjne str. 143 5.1.2. Zdolności str. 146 5.1.3. Kompetencje przedsiębiorstwa str. 151 5.1.4. Kompetencje dynamiczne str. 154 5.2. Kompetencje współdziałania dwóch i wielu przedsiębiorstw str. 159 5.2.1. Kompetencja relacyjna str. 159 5.2.2. Elementy kompetencji sieciowej str. 165 5.3. Podsumowanie str. 171 6. Lider sieci w naukach o zarządzaniu str. 173 6.1. Strategiczne centrum sieci str. 174 6.2. Uwarunkowania wpływu centrum na sieć str. 180 6.2.1. Siła rynkowa a władza w sieci str. 183 6.2.2. Zasobowa niedoskonałość a potrzeba koalicji str. 185 6.2.3. Pozycja w sieci str. 190 6.3. Funkcje lidera sieci str. 193 6.3.1. Elementy funkcji lidera w sieci str. 194 6.3.2. Projektowanie sieci - lider jako demiurg str. 197 6.3.3. Dyrygowanie w sieci str. 203 6.4. Podsumowanie str. 205 7. Studium przypadku Doliny Lotniczej - wykorzystanie sieci w zarządzaniu strategicznym str. 208 7.1. Metodyka badań str. 209 7.1.1. Studium przypadku str. 210 7.1.2. Techniki gromadzenia danych str. 211 7.1.3. Techniki analizy danych str. 214 7.2. Wyniki badań empirycznych str. 216 7.2.1. Pozycja węzłów w sieci badawczej AERONET str. 216 7.2.2. Analiza porównawcza cech liderów sieci Doliny Lotniczej str. 220 7.2.3. Procesy osiągania celów sieci Doliny Lotniczej str. 223 7.3. Dyskusja na temat uzyskanych rezultatów str. 228 Zakończenie str. 233 Bibliografia str. 239 Spis ilustracji str. 257 Spis tabel str. 259 Indeks str. 261