Spotkania które zmieniają
[…] refleksja nad fenomenem spotkania i dialogu jest bez wątpienia niezwykle istotna we współczesnym dyskursie naukowym. Spotkanie i dialog […] towarzyszą ludzkości, w znacznej mierze rozstrzygając o tym, kim człowiek jest, kim się staje, do czego zmierza i aspiruje; słowem – decydują o jakości miejsca, jakie jednostka zajmuje w universum antroposfery aksjologicznej.
Na dodatek rozważanie problematyki spotkania i dialogu to zarazem stawianie pytań o możliwość poznania drugiego człowieka oraz nawiązywania z nim relacji interpersonalnych, to także wzbogacanie doświadczenia egzystencjalnie znaczącego, przekraczanie własnej jaźni ku Innym, odnoszenie się ku temu, co ponadjednostkowe. W istocie spotkanie i dialog zakładają możliwości przekraczania różnic, odnajdywania płaszczyzn sprzyjających wymianie myśli, rozstrzyganiu sporów, akceptacji wspólnych stanowisk, zaświadczania o człowieczeństwie w zróżnicowanej rzeczywistości.
[…] do ważnych zadań i wyzwań szkoły wyższej należy kreowanie takich warunków, które umożliwią studentom autentyczne doświadczanie spotkania i dialogu. A zatem, jeśli w toku kształcenia akademickiego studenci zostaną ukierunkowani na wszechstronny rozwój, zwłaszcza w zakresie otwartości swych możliwości poznawczych, interpretacyjnych oraz kreacyjnych, czyli – jeśli będą przysposabiani do naukowego poznawania świata, w tym zgłębiania prawdy o sobie samych, o otaczającej rzeczywistości, której są/będą aktywnymi uczestnikami oraz współkreatorami, to ich możliwości funkcjonowania w intensywnie zmieniającym się świecie mają szansę kształtować się bardziej wiarygodnie, wartościowo i efektywnie.
Zawarte w niniejszej publikacji treści, wynikające ze zderzenia teorii (idei) spotkania i dialogu z realnością – praktyką (doświadczaniem spotkania i dialogu w akademickiej edukacyjnej rzeczywistości) summa summarum kreują swoiste doświadczanie owych fenomenów mających swoje wyraźne usytuowanie aksjologiczne i antroposferyczne odniesienie.
Z recenzji prof. zw. dr hab. Urszuli Ostrowskiej
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7850-106-0
- ISBN druku: 978-83-7587-563-8
- Liczba stron: 226
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp ???????9 Rozdział pierwszy Idea spotkania: od filozofii ku pedagogice ?????17 1.1. Pojęcie spotkania w filozofii dialogu ???17 1.1.1. Geneza filozofii dialogu ???18 1.1.2. Od dialogu do spotkania ???24 1.1.3. Właściwości spotkania ???33 1.2. Pojęcie spotkania w pedagogice ???50 1.2.1. Idea spotkania w pedagogice zorientowanej humanistycznie ???52 1.2.2. Wychowanie o charakterze relacyjnym jako pole możliwych spotkań ???59 1.2.3. Spotkanie jako fakt o charakterze wychowującym ???66 1.2.4. Spotkanie jako kategoria pedagogiczna na przykładzie kształcenia akademickiego ???70 Rozdział drugi Wydarzenie spotkania ???83 2.1. Typologia, rodzaje, możliwe warianty spotkań ???83 2.1.1. Spotkania dopełnienia ???85 2.1.2. Spotkania wspólnego poczucia braku ???86 2.1.3. Spotkania poczucia godności ???88 2.1.4. Spotkania z Bogiem ???89 2.2. Warunki zaistnienia spotkania ???91 2.2.1. Świadoma, zaangażowana i wzajemna egzystencja ???92 2.2.2. Cielesność, czas, przestrzeń i inne narzędzia warunkujące spotkanie ???93 2.2.3. Rozporządzalność, nadzieja, zaufanie ???97 2.2.4. Projektowanie spotkań jako ich warunek 100 2.3. Możliwe następstwa spotkań ??102 2.3.1. Aksjologiczno-moralne i epistemologiczne efekty spotkania 104 Rozdział trzeci Założenia badań własnych 113 3.1. Kulturowy kontekst potrzeby spotkania 113 3.2. Cel, przedmiot i problematyka badawcza 117 3.3. Przyjęta orientacja metodologiczna 121 3.4. Metody, techniki, narzędzia badawcze 124 3.5. Przebieg badań 127 3.6. Charakterystyka badanej grupy 129 3.7. Sposób prezentacji materiału z badań własnych 130 Rozdział czwarty Spotkanie jako wydarzenie wychowujące na drodze życia – w świetle badań własnych 133 4.1. Przedstawienie i omówienie wyników badań 133 4.1.1. Charakterystyka poglądów i postaw egzystencjalnych badanych studentów pedagogiki 134 4.1.2. Rozumienie spotkania przez badanych studentów pedagogiki 146 4.1.3. Spotkania w życiu badanych studentów pedagogiki 149 4.1.4. Potencjalna gotowość do spotkania w opinii badanych studentów pedagogiki 165 4.1.5. Warunki wydarzenia się spotkania w opinii badanych studentów pedagogiki 167 4.1.6. Zmiany wywołane w życiu badanych studentów pedagogiki pod wpływem spotkania 170 4.1.7. Rola edukacji w stwarzaniu szans na wydarzenie się spotkania w opinii badanych studentów pedagogiki 174 4.1.8. Wiedza o spotkaniu a świadomość i dojrzałość pedagogiczna badanych studentów 184 4.1.9. Wpływ badań o spotkaniu na badanych studentów pedagogiki 184 4.2. Podsumowanie i wnioski 185 Zakończenie 191 Post scriptum 197 Bibliografia 203 Załączniki 211 Załącznik 1. Ankieta anonimowa „Staję się – spotykając” – chwila refleksji nad sobą... 213 Załącznik 2. Kwestionariusz wywiadu 221 Summary?? 223