MENU

Standardy etyczne obsługi klientów w ocenie obecnych i przyszłych doradców bankowych

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Łódź, 2020

  • Autor: Krzysztof Świeszczak

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Standardy etyczne obsługi klientów w ocenie obecnych i przyszłych doradców bankowych

W książce zidentyfikowano czynniki determinujące poszanowanie standardów etycznych, a następnie przeanalizowano różnice w sposobie postrzegania tych uwarunkowań przez obecnych i przyszłych doradców bankowych. Przeprowadzone badania pozwoliły wyodrębnić następujące zmienne: obawę przed pogorszeniem sytuacji zawodowej na rynku pracy, obawę przed marginalizacją pozycji w zespole, przekonanie o nieprzestrzeganiu standardów etycznych przez doradców bankowych, skłonność do bezwarunkowego przestrzegania standardów etycznych w relacjach z klientem, a także skłonność do przerzucania na klienta odpowiedzialności za podejmowane decyzje finansowe. Wnioski płynące z analiz mogą stać się podstawą do refleksji nad programami studiów uczelni wyższych oraz szkoleń dla pracowników instytucji bankowych, co powinno przyczynić się do wzmacniania poszanowania postaw etycznych w sektorze bankowym.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp	9

Rozdział 1. Działalność gospodarcza w perspektywie etycznej	13
1.	Działalność gospodarcza i jej kontekst etyczny	14
2.	Wartości etyczne a wartości gospodarcze	15
3.	Dominujące ujęcia etyki biznesu w działalności gospodarczej	17
4.	Płaszczyzny etyki biznesu	20
4.1.	Koncepcja trzech poziomów etyki biznesu	21
4.1.1.	Mikroetyka	21
4.1.2.	Makroetyka	22
4.1.3.	Etyka molarna	22
4.2.	Koncepcja czterech poziomów etyki biznesu	23
4.2.1.	Poziom podstawowy	23
4.2.2.	Poziom centralny	24
4.2.3.	Poziom systemu gospodarczego	24
4.2.4.	Poziom globalny	24
4.3.	Koncepcja pięciu poziomów etyki biznesu	25
4.3.1.	Poziom indywidualny	25
4.3.2.	Poziom organizacyjny	26
4.3.3.	Poziom branżowy	26
4.3.4.	Poziom społeczny	26
4.3.5.	Poziom międzynarodowy	27
4.4.	Relacje pomiędzy płaszczyznami etyki biznesu 	27
Podsumowanie	28

Rozdział 2. Ład aksjonormatywny w gospodarce rynkowej	31
1.	Wolność gospodarcza a poczucie odpowiedzialności społecznej	33
2.	Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) wobec interesariuszy (stakeholders)	34
2.1.	Istota społecznej odpowiedzialności biznesu – perspektywa profitowa i stricte społeczna	37
3.	Typologia interesariuszy – podstawowe kryteria	41
4.	Stakeholders a shareholders	47
5.	Ewolucja CSR – w kierunku zrównoważonego rozwoju i poprawy jakości życia interesariuszy 	49
Podsumowanie	52

Rozdział 3. Kluczowe przesłanki instytucjonalizacji i instrumentalizacji wartości etycznych w działalności gospodarczej	55
1.	Misja, wizja i cele organizacji	56
2.	Polityka compliance	60
3.	Programy etyczne w działalności gospodarczej – dominujące rozwiązania	62
3.1.	Kodeksy etyczne	64
3.2.	Przedmiotowe a podmiotowe rozwiązania kodeksowe	67
3.3.	Audyt etyczny	69
4.	Instrumentalizacja wartości etycznych na użytek marketingu komunikacyjnego	72
Podsumowanie	75

Rozdział 4. Banki jako instytucje zaufania społecznego	77
1.	Ogólne zasady etyczne w sektorze bankowym	78
2.	Otoczenie i interesariusze sektora bankowego	79
3.	Komunikacja społeczna banków 	83
3.1.	Model informowania	85
3.2.	Model odpowiadania	85
3.3.	Model angażowania	86
4.	Kondycja sektora bankowego z perspektywy globalnego kryzysu finansowego	86
5.	Kondycja sektora bankowego z perspektywy globalnego kryzysu zaufania	90
6.	Przesłanki zaufania do banków jako instytucji zaufania społecznego  	92
7.	Komponenty zaufania społecznego banku	94
7.1.	Prawodawstwo z zakresu bankowości	95
7.2.	Licencja bankowa	96
7.3.	Zastrzeżenie nazwy oraz działalności	97
7.4.	Fundusze własne, adekwatność kapitałowa oraz zarządzanie ryzykiem	97
7.5.	Tajemnica bankowa	99
7.6.	Transparentność działalności banku	99
7.7.	Nadzór nad sektorem bankowym sprawowany przez Komisję Nadzoru Finansowego	100
7.8.	Bankowość centralna i Narodowy Bank Polski	101
7.9.	Gwarantowanie depozytów przez Bankowy Fundusz Gwarancyjny	102
8.	Społeczna krytyka współczesnych banków i ich pracowników	102
Podsumowanie	105

Rozdział 5. Rola doradców bankowych w systemie usług finansowych	107
1.	Status doradcy bankowego	108
2.	Specyfika pracy doradcy bankowego – kontekst etyczny	111
3.	Wiodące mechanizmy socjalizacyjne doradców bankowych 	117
3.1.	Rola socjalizacji pierwotnej i wtórnej w procesie nabywania wrażliwości i kompetencji etycznych	119
3.2.	Rola mechanizmu „uczenia się” w procesie nabywania kompetencji etycznych doradców  bankowych	123
3.2.1.	Nabywanie kompetencji etycznych w procesie edukacji przyszłych doradców bankowych – wiodące dylematy i deficyty	124
3.2.2.	Nabywanie kompetencji etycznych przez aktualnych doradców bankowych – wiodące dylematy i deficyty	128
4.	Praca doradców bankowych w perspektywie zachowań ingracjacyjnych	129
Podsumowanie 	131

Rozdział 6. Metodyczne założenia badań własnych 	133
1.	Cel i przedmiot badań oraz podstawowe problemy badawcze	133
2.	Hipotezy  badawcze	135
3.	Uzasadnienie zastosowanych metod i technik badawczych 	136
4.	Narzędzia badawcze	137
5.	Charakterystyka badanych grup respondentów	140

Rozdział 7. Uwarunkowania postaw etycznych doradców bankowych	147
1.	Obawa przed pogorszeniem sytuacji zawodowej na rynku pracy	147
2.	Obawa przed marginalizacją pozycji w zespole	154
3.	Przekonanie o nieprzestrzeganiu standardów etycznych przez doradców bankowych	162
4.	Skłonność do bezwarunkowego przestrzegania standardów etycznych w relacjach z klientem	171
5.	Skłonność do przerzucania na klienta odpowiedzialności za podejmowane decyzje finansowe	178
6.	Różnice w znaczeniu zidentyfikowanych uwarunkowań dla przyszłych doradców bankowych oraz doradców bankowych	186
Podsumowanie 	189

Zakończenie	191
Bibliografia	195
Spis rysunków	213
Spis tabel	217
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

60,30 zł
67,00 zł

Zintegrowany sektor bankowy Unii Europejskiej Studium finansowo-prawne

„(…) Głównym celem pracy jest zdefiniowanie i omówienie istotnych problemów związanych z procesem tworzenia trzech filarów unii bankowej, która z kolei stała się ważnym elementem budowy integracji finanso...
20,58 zł
29,40 zł

Człowiek wobec wartości etycznych

Celem niniejszej publikacji jest poszukiwanie i opisanie różnorakich mechanizmów odpowiedzialnych za uruchamianie zachowań człowieka, które mogą być postrzegane jako mniej lub bardziej etyczne. Autorzy zbioru w swych tekstach ukazu...
11,76 zł
16,80 zł

Ocena słuchu fonemowego u dzieci w wieku przedszkolnym

W książce opisano zagadnienia związane z kształtowaniem się słuchu fonemowego u dzieci w wieku przedszkolnym. Słuch fonemowy pozwala na odróżnianie wypowiedzi różnych i utożsamianie takich samych, a także stanowi konieczny warunek rozwoju...
9,00 zł
10,00 zł

Sumienie. Instrukcja obsługi

JAK POSŁUGIWAĆ SIĘ SUMIENIEM?JAK JE PIELĘGNOWAĆ I UTRZYMYWAĆW STANIE PEŁNEJ SPRAWNOŚCI?ZANIM WŁĄCZYSZ, PRZECZYTAJ!Gratulujemy, otrzymałeś od Boga sumienie – jedenz Jego najcenniejszych darów. To dzięki s...
32,40 zł
54,00 zł

Migracje klientów a wartość przedsiębiorstwa

Przemieszczanie się siły nabywczej i samych klientów może być spowodowane wieloma przyczynami, może mieć różne natężenie i przyjmować różne kierunki. Przekłada się to na wzrost lub spadek popytu na produkty i usługi konkretnych fir...
32,13 zł
35,70 zł

Sektor bankowy i ubezpieczeniowy w Polsce w dobie niestabilności. Wybrane problemy

Stabilność sektora bankowego i ubezpieczeniowego ma ogromne znaczenie dla funkcjonowania gospodarki. Wpływ mają na nią zarówno rozwiązania instytucjonalno-prawne, jak i zachowania uczestników gry rynkowej. W niniejszej publikacji przywoła...
99,00 zł
110,00 zł

Prawne i etyczne aspekty reklamy adwokackiej

Książka jest kompleksowym opracowaniem problematyki reklamy adwokackiej. Uwzględnia zarówno zagadnienia etyczne, jak i prawne na poziomie krajowym, w tym również obowiązujące przedstawicieli palestry regulacje unijne dotyczące tego zagadn...
20,94 zł
34,90 zł

Człowiek - instrukcja obsługi

Najważniejsze odkrycia psychologii spisane i wyjaśnione w jednej małej książeczce. Czy uważasz, że piękni ludzie są również mądrzy? Czy własne porażki tłumaczysz sytuacją, a sukcesy zdolnościami? Czy często używasz sformułow...
31,05 zł
34,50 zł

Informacja środowiskowa oparta na ocenie cyklu życia w zarządzaniu produktami

Monografia przedstawia nowe spojrzenie na jakość produktu, które dzięki uwzględnieniu myślenia kategoriami cyklu życia wychodzi poza dotychczasowe, techniczne rozumienie tego pojęcia. Pokazano możliwości wykorzystania informacji pozyskanych dzię...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!