Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Podręczniki akademickie »
MENU

Stopniowanie trudności zadań w edukacji przedszkolnej i szkolnej

Po to samo O tym samym Nie tak samo

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
Cena detaliczna: 48,00 zł
40,80
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 7,20 zł
Stan magazynowy: Duża ilość
Dodaj do schowka
Wysyłka: 24h
Dostawa
Produkt posiadamy w magazynie i wyślemy go w ciągu 24 godzin w dni robocze.

Uwaga! Całkowity czas oczekiwania na zamówienie = czas wysyłki podany na stronie każdego produktu + dostawa przez przewoźnika. 
Podane terminy dotyczą dni roboczych (poniedziałek-piątek,
z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
Dostawa i płatność
Cennik dostaw
Paczki dostarczamy wyłącznie na terenie Polski.
Od 200 zł paczki dostarczamy GRATIS!

Płatność elektroniczna (PayU, BLIK, Masterpass)
Kiosk RUCHu - odbiór osobisty
5,99 zł
Poczta Polska - odbiór w punkcie
9,99 zł
Kurier pocztowy
11,99 zł
Paczkomaty InPost
11,99 zł
Kurier
16,99 zł
Odbiór w księgarni PWN (tylko PayU i BLIK)
GRATIS!
Płatność za pobraniem
Poczta Polska - odbiór w punkcie
12,99 zł
Kurier pocztowy
14,99 zł
Kurier
19,99 zł

Stopniowanie trudności zadań w edukacji przedszkolnej i szkolnej

Czas szkolnej edukacji może być spożytkowany na to, by uczeń poznawał i zrozumiał otaczający go świat oraz potrafił w nim żyć (umiejąc samodzielnie – także w przyszłości – się uczyć). Z tego założenia dla obu stron procesu edukacyjnego wynikają określone wymogi.

Przed uczniami jest postawione zadanie opanowania umiejętności:

– myślenia w działaniu,

– integracji wiedzy i osiągania kompetencji,

– sprawnego porozumiewania się (z sobą i z innymi).

Rola nauczycieli, od których oczekuje się, że będą aktywnymi doradcami edukacyjnymi (wykorzystującymi uczniowski potencjał rozwojowy i akceptującymi nie tylko indywidualność ucznia, lecz także jego prawo wyboru własnej drogi życiowej), polega zaś na:

– organizowaniu sytuacji sprzyjających samodzielnemu uczeniu się,

– wspieraniu uczniowskiego wysiłku przez zachęcanie do uczenia się / rozwoju,

– wyposażeniu uczniów w techniki i narzędzia uczenia się (M. Taraszkiewicz, 1997).

Książka została opracowana z myślą o wsparciu nauczycieli w urzeczywistnianiu dwu pierwszych punktów, ale sądzę, że może posłużyć także nieprofesjonalnym wychowawcom / organizatorom poznawczych zabaw wychowanków. Zadania edukacyjne prezentowane w tym opracowaniu, choć graficznie odległe od monotonii matematycznych „słupków”, nie stanowią jednak odejścia od edukacji adaptacyjnej. Wbrew pozorom to właśnie ona jest zachowana w znakomitej większości ćwiczeń – są to głównie zadania zamknięte z wynikiem końcowym antycypowanym i narzucanym bezpośrednio przez nauczyciela, a pośrednio przez naukowy dorobek ludzkości.

Tradycjonalizm takich zadań wynika przede wszystkim z tego, że:

– to nauczyciel określa (podporządkowane programowi nauczania) cele fatygowania się ucznia aktywnością zadaniową (czyniąc tym samym te zadania obcymi dla dziecka),

– to nauczyciel dobiera ich treść.

Właśnie to lokuje przedkładaną tu propozycję po stronie tradycyjnej strategii podającej, po stronie dyrektywnej edukacji za pośrednictwem zadań, w której uczniowie – często nie będąc nawet konsultantami treści i celów tych zadań – mają się dostosować do wyborów poczynionych przez nauczyciela, a legitymizowanych dziedzictwem kulturowym przez twórców programów nauczania.

Natomiast tym, co zdecydowanie różni przedstawianą w niniejszej publikacji propozycję od „ortodoksyjnie” tradycyjnych praktyk edukacyjnych, jest „romantyczne wsłuchiwanie się” zleceniodawcy zadań w możliwości, aktualne kompetencje i dążenie do sukcesu zleceniobiorców zadań. Następstwem owego „wsłuchiwania się” jest różnicowanie zadań mających ten sam cel dydaktyczny [np. nawlekanie nitką: a) igły, b) cerówki, c) igły tapicerskiej] bądź różnicowanie dróg dochodzenia do rozwiązania zadania [np. nawlekanie igły: a) w drodze przetykania nitki przez ucho igielne, b) przez nanizanie ucha igielnego na nitkę, c) za pomocą przeznaczonej do tego celu blaszki z drucikiem w kształcie pętelki] [...]

W niniejszym opracowaniu prezentujemy przyjęte przez Autora (teoretyczne i praktyczne) rozwiązania kwestii różnicowania zadań – zależnie od intelektualnej kondycji dziecka – ukazując rolę, jaką to różnicowanie może odgrywać w przechodzeniu przez dziecko na wyższy poziom rozwoju. Ten poznawczy cel wyznaczył tok narracji w tzw. praktycznej części książki. Zadania edukacyjne nie tylko są proponowane w trzech wariantach – różniących się między sobą stopniem trudności – ale często ujawniają także rozwojowy potencjał poszczególnych odmian tego samego zadania (związany zarówno z dydaktycznym celem, jak i z jego sytuacyjnym kontekstem).

Wiele fragmentów tzw. praktycznej części książki stanowi wypełnienie koncepcji Autora metody zadaniowej treściami dydaktycznymi odpowiadającymi wymogom edukowania najmłodszych. Sama koncepcja jednak, i wyprowadzony z niej algorytm różnicowania stopnia trudności zadań, nie zawiera żadnych przedzałożeń co do fazy rozwojowej zleceniobiorców zadań, toteż publikacja – zwłaszcza jej pierwsza część – jest adresowana nie tylko do nauczycieli zatrudnionych w przedszkolu i w pierwszych klasach szkoły podstawowej (czemu świadectwo dają niektóre przykłady zadań opracowanych pod kierunkiem Autora przez studentów).

Czytelnik może docenić ten wkład, zwracając uwagę na autorstwo kolejnych rozwiązań praktycznych...

  • Język wydania: polski
  • EAN: 9788380954137
  • Liczba stron: 202
  • Wymiary: 16x23.5cm
  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Paczka w RUCHu - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w urzędzie Poczty Polskiej - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa Pocztą Polską - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w Paczkomacie InPost - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa kurierem - dostawa 1 dzień roboczy
    • Odbiór własny w księgarni PWN - dostawa 3 dni robocze
    Ważne informacje o wysyłce:
    • Nie wysyłamy paczek poza granice Polski.
    • Dostawa do części Paczkomatów InPost oraz opcja odbioru osobistego w księgarniach PWN jest realizowana po uprzednim opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem.
    • Całkowity czas oczekiwania na paczkę = termin wysyłki + dostawa wybranym przewoźnikiem.
    • Podane terminy dotyczą wyłącznie dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

    Polecamy

    Inne autora

    Inni Klienci oglądali również

    Edukacja - wartości - kontrowersje

    Zamysł poznawczy tej książki dotyczy wykorzystania i zespolenia autorskich badań w zakresie pedagogiki kultury, pedagogiki społecznej, pedagogiki religii, pedagogiki specjalnej, a także w obszarach religioznawstwa, katechetyki, filozofii wychowania i s...

    Edukacja przez ruch Kropki, kreski, owale, wiązki

    Dorota Dziamska, wykorzystując metodę integracji sensorycznej, stworzyła system „Edukacja przez ruch”. Opisana w tych publikacjach teoria posłużyła za podstawę scenariuszy i ćwiczeń graficznych dla przedszkolaków i uczniów mło...
    24,03 zł

    Zbiór zadań wielopoziomowych z fizyki 7-8

    Zbiór zadań wielopoziomowych z fizyki zawiera polecenia o zróżnicowanym stopniu trudności, dzięki czemu z publikacji mogą korzystać uczniowie o różnych umiejętnościach i na różnym poziomie zaawansowania. Polecenia zostały oz...

    Zbiór zadań Feynmana wykłady z fizyki

    Ponad 40 lat po pierwszym wydaniu Feynmana wykładów z fizyki zainteresowanie książką nie słabnie. Po raz pierwszy zadania do wszystkich części tego dzieła są zebrane w jednym tomie i opublikowane z (prawie) kompletnym zestawem odpowiedzi....

    Najnowszy słownik ortograficzny ilustrowany szkolny

    NAJNOWSZY SŁOWNIK ORTOGRAFICZNY- 500 ilustracji, które uczą i bawią- 4200 haseł z trudnościami w pisowni- pomocny w domu i w szkole- łatwo z niego korzystać- zawiera ZASADY PISOWNI i w prosty sposób je wyjaśn...
    35,00 zł

    Fizyka Trening przed maturą Repetytorium i zbiór zadań

    książka przeznaczona dla uczniów, którzy przygotowują się do egzaminu dojrzałości, może być stosowana jako bieżący zbiór zadań w całym okresie nauczania szkolnegookoło 1000 zadań i przykładów podzielonych tematycznie n...

    Edukacja Sebastiana.

    Historia zakazanej miłości autorstwa bestsellerowej pisarki Jane Harvey-Berrick Caroline Wilson tkwi w nieszczęśliwym, bezdzietnym małżeństwie z jedenaście lat starszym Davidem – pedantycznym wojskowym, specjalistą medycyny lotniczej. Apodyktyczn...
    Produkt
    niedostępny

    Wielka historia Torunia 1525 zadań i rozwiązań

    Najnowsza książka Zbigniewa Grochowskiego to pasjonująca publikacja przybliżająca historię najpiękniejszego miasta na świecie Torunia, jego zabytki, ludzi i środowisko. To miasto rodzinne m.in. Mikołaja Kopernika, który „wstrzymał Słońce, ...

    Szkolny słownik francusko-polski, polsko-francuski

    Szkolny słownikfrancusko-polski, polsko-francuskiPraktyczny i niedrogi słownik dla uczniów Idealny, jeśli jesteś uczniem gimnazjum, szkoły średniej, kursantem szkoły językowej 45 000 haseł i zwrotó...

    Recenzje

    Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!