Strategie rozwoju handlu
Książka stanowi efekt wieloletnich analiz oraz obserwacji i badań największych międzynarodowych sieci handlowych. Jej walorem jest ukazanie w sposób przejrzysty i uporządkowany kluczowych wyzwań strategicznych, przed którymi stają dzisiaj przedsiębiorstwa handlowe. Do wyzwań tych Autor zalicza:
politykę niskich cen,
rozwój polityki marki własnej danej sieci handlowej,
problem kontroli układu sił w kanale dystrybucji,
kwestie zarządzania marką własną,
ciągle zmieniające się i trudno przewidywalne zachowania konsumentów,
problem standaryzacji strategii oraz jej przystosowanie do warunków danego rynku lokalnego,
dylemat wyboru między specjalizacją a dywersyfikacją sieci handlowych,
rolę nowoczesnego handlu w strukturze rozwijających się miast,
problem bliskości sieci handlowej wobec klienta,
doskonalenie procesu komunikowania się z klientem.
Ponadto Autor ukazuje prawdopodobne kierunki ewolucji nowoczesnego handlu i towarzyszące im działania marketingowe.