Szkoła w dobie Internetu
Obserwowany w ciągu ostatnich lat rozwój mediów spowodował ich zwiększającą się obecność w różnych dziedzinach życia. W książce skoncentrowano się przede wszystkim na współczesnej młodzieży, mediach i edukacji z punktu widzenia socjologii, psychologii i informatyki, co świadczy o jej wyjątkowości na rynku. Zaprezentowano w niej wyniki badań przeprowadzonych w polskich szkołach. Współczesna szkoła działa w warunkach, w których uczniowie mają dostęp do nowoczesnych technologii informacyjnych i powinna być do tego odpowiednio przygotowana. Celem takiego przygotowanie ma być umiejętność wykorzystania mediów do osiągnięcia celów dydaktycznych i wychowawczych. Autorzy starają się wyjaśnić socjologicznie główne problemy związane z mediami w środowisku szkolnym, odnoszą się do zjawiska kształcenia przez Internet oraz podają praktyczne rozwiązania i działania dla nauczycieli.
- Kategorie:
- Redakcja: Andrzej Nowak, Katarzyna Winkowska-Nowak, Ludmiła Rycielska
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-01-17942-7
- ISBN druku: 978-83-01-16047-0
- Liczba stron: 248
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wyzwania szkoły doby Internetu: perspektywa nauk społecznych – wprowadzenie (Andrzej Nowak) 7 Część I. Perspektywa socjologiczna 19 Dylematy społeczeństwa sieciowego (Edwin Bendyk) 19 Młodzi w sieci. Uczniowie, studenci i nauczyciele wobec nowych technologii (Dominik Batorski) 31 O osobliwości nauczycielskiej duszy (Marta Zahorska, Dominika Walczak) 55 Polska młodzież w świetle badań międzykrajowych (Krzysztof Koseła, Agnieszka Rychwalska) 75 Część II. Wybrane aspekty specyfiki nauczania opartego na Internecie i nauczania opartego na projektach 97 Wolna kultura w edukacji (Alek Tarkowski, Justyna Hofmokl) 97 Projekty w szkole (Jarosław Milewski) 111 Psychologiczne aspekty wykorzystania technologii internetowych w nauczaniu (Krzysztof Krejtz, Jan M. Zając) 121 E-learning w gimnazjum (Krzysztof Winnicki) 139 Jak na tureckim kazaniu... Przeciwdziałanie bezradności intelektualnej w szkole (Izabela Krejtz, Sylwia Bedyńska) 157 Część III. Opisy praktycznych działań w środowisku nauczycieli 173 Koncepcja kursów szkoleniowych dla nauczycieli „edukacja z Internetem tp” (Andrzej Nowak) 173 Regionalne Ośrodki Szkoleń E-learnigowych: Stowarzyszenie ROSE (Katarzyna Winkowska-Nowak, Ludmiła Rycielska) 187 Ruch Małych Szkół i Federacja Inicjatyw Oświatowych (Alina Kozińska-Bałdyga, Elżbieta Tołwińska-Królikowska) 191 Stowarzyszenie Nauczycieli Humanistów „Prowincja” (Alina Kowalczykowa) 203 Bibliografia 225 Indeks nazwisk 232 Indeks rzeczowy 238 O Autorach 244