Sztuka współpracy
Książka powstała z myślą o potrzebie ukazania zróżnicowanego kontekstu badania grup artystycznych oraz przybliżeniu historii wybranych kolektywów. Niniejszy tom jest pierwszym i zarazem otwierającym serię monografii poświęconych grupom artystycznym. Zadanie, które sobie postawiliśmy – poza pokazaniem specyfiki konkretnych ugrupowań – ma zapoczątkować dyskusję ukierunkowaną na wypracowanie założeń teoretyczno-metodologicznych badania świata sztuki z perspektywy działania grupowego.
*
W polskiej socjologii brakuje prac dotyczących grup artystycznych […]. Recenzowana książka wypełnia zatem pewną lukę i może stanowić zaczyn serii dotyczącej grup artystycznych i socjologicznych aspektów funkcjonowania artystów czy zespołów muzycznych w polskim społeczeństwie.
dr hab. Radosław Kossakowski, prof. UG
Monografia jest napisana bardzo przystępnym językiem. Czyta się ją z niekłamaną przyjemnością, co odsłania wręcz reporterskie zaangażowanie Autorów. Ów bardzo czytelny i komunikatywny język nie stoi w sprzeczności z głębokością przekazu i bardzo dobrym osadzeniem teoretycznym pracy.
dr hab. Magdalena Szpunar, prof. UJ
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-8331-119-7
- ISBN druku: 978-83-8331-118-0
- Liczba stron: 224
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
WSTĘP 7 Socjologiczna analiza grup artystycznych 7 Wybór grup i metoda badawcza 13 Podziękowania 15 I. FENOMEN ZERO-61: ENERGIA GRUPY I SIŁA SZTUKI 17 Wstęp: „zaczynamy od zera” 17 W poszukiwaniu differentia specifica Zero-61 25 Badanie grup artystycznych w perspektywie socjologii sztuki 33 Metodologia badania 38 Zero-61: środowisko społeczne i wyjątkowość miejsca 39 Rekrutacja do grupy i specjalizacje 48 Praca i zabawa w grupie 51 Strategie wystawiennicze: między żartem a powagą 57 Koniec działalności grupy Zero-61 62 Zakończenie: grupa jako subświat 67 II. GRUPA ARTYSTYCZNA ONEIRON. SZKIC DO PORTRETU ZBIOROWEGO 71 Wstęp: w poszukiwaniu śladów 71 Oneiron – kontekst miejsca 73 Oneiron – o ludziach 77 O początkach Śnialni – Piastowska 1 86 Cel, obszary działań i Czarne Karty 90 Relacje w grupie i życie towarzyskie 99 Relacje z otoczeniem 106 Formuła się wyczerpała? 109 Zakończenie: kolektyw indywidualności 113 III. CZEGOŚ TU BRAK. PRZYCZYNEK DO HISTORII STUDIA ARTYSTYCZNO-BADAWCZEGO I GRUPY SAB 117 Wstęp: improwizująca orkiestra 117 Sztuka polityczna. Od grupy Proagit do Studia Artystyczno-Badawczego 120 Komunizm i Communis. Wspólność w czasach późnego socjalizmu 132 Iść przez życie. Studio A-B jako grupa samokształceniowa 143 Gry ekspresyjne. Współpraca i relacje wewnątrz Studia A-B i grupy SAB 162 Zmiana paradygmatu. Późna moderna i opór wobec alienacji 176 Zakończenie: znak pusty 191 PODSUMOWANIE 193 BIBLIOGRAFIA 203 INDEKS OSOBOWY 213 NOTY O AUTORACH 219