Teatr 11/2022
Miesięcznik „Teatr” rejestruje i opisuje najważniejsze wydarzenia teatralne w Polsce i za granicą. W każdym numerze ukazują się omówienia premier z całego kraju oraz rozmowy, publicystyka, felietony.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- Liczba stron: 225
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
W NUMERZE 11/2022
WYDARZENIE
Ostatni Sowieci wg Swietłany Aleksijewicz
10 Jacek Cieślak Rosyjski wkład w kulturę
OSTATNI SOWIECI Divadlo v Dlouhé w Pradze
PO PREMIERZE
16 Jacek Cieślak Co zobaczył Klata?
CZEGO NIE WIDAĆ Teatr Wybrzeże w Gdańsku, Scena Kameralna w Sopocie
18 Dominik Gac Polowanie na pandę
GĘSI – LUDZIE – ŁABĘDZIE Teatr im. Juliusza Osterwy w Lublinie
20 Katarzyna Flader-Rzeszowska Dziedzictwo
GRUPA KRWI Teatr im. Adama Mickiewicza w Częstochowie
22 Justyna Landorf Złoża tożsamości
WĘGLA NIE MA Teatr Śląski im. Stanisława Wyspiańskiego w Katowicach
24 Paweł Stangret Karmelek
CIERPIENIA MŁODEGO WERTERA Teatr im. Aleksandra Fredry w Gnieźnie
26 Łukasz Maciejewski Herbatka z Goebbelsem
ŻYCIE PANI POMSEL Teatr Polonia w Warszawie
28 Henryk Mazurkiewicz Szekspir iluzoryczny
SEN NOCY LETNIEJ Teatr Polski we Wrocławiu
LUDZIE
32 Więź z publicznością buduje się latami – z Marią Spiss rozmawia Piotr Dobrowolski
pisanie dla teatru
38 Strategie współbycia – z Agatą Dąbek rozmawia Agata Tomasiewicz
44 Więcej solidarności – ze Svenją Violą Bungarten, Dorte Eilers i Carolą Unser rozmawia Iwona Nowacka
Dorota Kołodyńska
49 Barbara Osterloff Ze znawstwem i swobodą
PRZESTRZENIE TEATRU
myśl teatralna Jerzego Limona
55 Jerzy Limon Pochwała cenzury
56 Zbigniew Majchrowski Limon bez cenzury
61 Dobrochna Ratajczakowa Erotyczny żart jako klucz kulturowy
„Dramat bezinteresowny”: Małgorzata Sikorska-Miszczuk
63 Karolina Felberg Pers(ef)ona z Kabat
64 Małgorzata Sikorska-Miszczuk Afrodyta Warszawska
PRZEGLĄD
festiwale
68 Łukasz Rudziński Nowe otwarcie do poprawki
XXVI Festiwal Szekspirowski w Gdańsku
71 Karolina Matuszewska Cielesna (nie)obecność
XIX Międzynarodowy Festiwal Teatralny „Sirenos” w Wilnie, Litewski Showcase
zagranica
74 Mateusz Piskozub Despota z New York City
STRAIGHT LINE CRAZY The Bridge Theatre w Londynie
76 Konrad Zieliński Wydajemisizmy
THE RAPTURE Royal Court Theatre w Londynie
debiuty
78 Katarzyna Waligóra Tylko szaleństwo
WŁASNY POKÓJ Teatr Łaźnia Nowa w Krakowie, Akademia Sztuk Teatralnych w Krakowie
CZYTELNIA
82 Agnieszka Górnicka Planeta Dania
DUŃSKIE SZTUKI WSPÓŁCZESNE
86 Katarzyna Lemańska Teatr Wyspy Żółwia
PISZĄCY Z ZIEMI. TEATR INDYGENNY FLOYDA FAVELA I INNE ESEJE
FELIETONY / STAŁE RUBRYKI
1 Jacek Kopciński
4 Forum
6 Fokus na…
8 Grzegorz Kondrasiuk
14 Dorota Kozińska
30 Antonina Grzegorzewska
80 Magdalena Drab
81 Artur Pałyga
88 Rozmaitości