Ruch Muzyczny 14/2024
#14/2024
W nowym numerze między innymi:
Czajkowski trudniejszy od Rachmaninowa – przyznają w okładkowej rozmowie z Andrzejem Sułkiem Peter Jablonski i Anastasia Belina.
Rozmowa czterech rozsądnych puzonów, czyli kameralistyka inaczej. O przyjemnościach kameralneg grania pisze Anna Chęćka, historię sześciu nietypowych formacji kreśli Agnieszka Nowok-Zych, a z Grzegorzem Manią, założycielem i prezesem Stowarzyszenia Polskich Muzyków Kameralistów, rozmawia Mateusz Borkowski.
Relacje Przeglądu Sztuki Survival oraz z koncertów w Katowicach i Warszawie, a także spektakli: „Katia Kabanowa” w Semperoper, „Wojownik” Magnarda w Strasburgu, „Napoli 1841” w Operze Wrocławskiej i „Roberto Devereux” w Genewie oraz podsumowanie sezonu operowego Jacka Marczyńskiego.
Recenzje płyt, m.in. nowych albumów Pianohooligana, Kopatchinskiej czy Jerycha oraz książek: „The Musician as Philosopher” Michaela Gallope’a, „Transfigured New York” Brooke Wentz, „Wniebogłos” Aleksandry Tarnowskiej.
O emigracji Andrzeja Panufnika pisze Beata Bolesławska-Lewandowska. Cykl „Łapanie za słowa” kontynuuje Michał Bajer. ) pasticciowej „Pasji według św. Łukasza” Bacha pisze Jolanta Łada-Zielke.
Nowa część cyklu „Wiktor Brégy. Historia artysty”.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISSN: 0035-9610
- EAN: 9770003596107
- Liczba stron: 48
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
OD REDAKCJI
JAKIE FALE DLA KULTURY? – Michał Mendyk
AKTUALNOŚCI
Bach prawdopodobny – z Alexandrem Grychtolikiem rozmawia Jakub Kukla
Przegląd wydarzeń – Opr. Maciej Kucharski
STREFA RUCHU
Współmyślenie – Anna Chęćka
„Chcieliśmy zrobić coś zupełnie innego” – Agnieszka Nowok-Zych
Współdziałanie w muzyce i na rzecz muzyki – Mateusz Borkowski
RELACJEJak zadowolić decydentów i widzów – Jacek Marczyński
Betonowa pułapka frustracji – Paweł Binek
Nadzieja podszyta naiwnością – Leszek Bernat
Wystarczy odkurzyć – Stefan Drajewski
Belcanto na nasze czasy – Jacek Kornak
Słuchanie od wewnątrz – Agata Pasińska
Przepis na sukces? Po prostu grać – Mateusz Borkowski
Mahler nienachalny – Bartosz Witkowski
W wielkim jak szczery uśmiech stylu – Paweł Bień
Zaklęcia rzucane z dachu – Rafał Wawrzyńczyk
WYDAWNICTWA
Transfiguracje nowojorskiej awangardy – Wioleta Żochowska
Trudy śpiewu za zmarłych – Katarzyna Ryzel
Ostatnia przysługa – Katarzyna Ryzel
Swing Schrödingera – Paweł Siechowicz
Pieśni Schrödingera – Remigiusz Mazur-Hanaj
Gorączka swawolnej nocy – Krzysztof Stefański
Dyskretny urok dekadencji – Filip Lech
Rattle tworzy kanon – Mateusz Ciupka
Brytyjska silva rerum – Dominika Micał
Którędy na Maltę? – Piotr Mika
Josquin przystosowany – Katarzyna Ryzel
Na krańcach romantyzmu – Dariusz Marciniszyn
Vivaldi po raz pierwszy i pięćsetny – Karolina Kolinek-Siechowicz
ROZMOWA
W związku z Czajkowskim… – z Peterem Jablonskim i Anastasią Beliną rozmawia Andrzej Sułek
SWOBODA RUCHU
Ucieczka w cieniu dziesięciolecia PRL – Beata Bolesławska-Lewandowska
Łapanie za słowa: Najbłyskotliwsze libretto świata – Michał Bajer
Jakby Bach zmartwychwstał? – Jolanta Łada-Zielke
FELIETON
Zdobycia Bastylii – Rafał Wawrzyńczyk
REKOMENDACJEWydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja
Wiktor Brégy. Historia artystyPraskie megafony Polskiego Radia – Opr. Małgorzata Jędruch-Włodarczyk