Ruch Muzyczny nr 2/2021
2/2021
W numerze między innymi:
Trzecia część serii o wspólnotowości, w której Adam Strug przekonuje: „Mamy unifikację na poziomie globalnym i różnice plemienne nam umykają”; Ziemowit Socha uważa, że „w dobie muzycznych serwisów streamingowych nie jesteśmy nowocześni, tylko plemienni i neotradycyjni”, a Bogna Bohdanowicz analizuje muzyczną wspólnotę religijną.
Relacje między innymi z Koncertu Noworocznego w Wiedniu, recitali internetowych Chloe Jiyeong Mun, przedsięwzięć artystów polskich w sieci, spektakli Teatru Wielkiego w Łodzi, Polskiego Teatru Tańca i Opery Norweskiej w Oslo.
Jak muzycy w Kanadzie radzą sobie w pandemii? Co robi rząd kanadyjski, by im pomóc? Korespondencja pianistki Katarzyny Musiał zza Oceanu.
Recenzje nowych płyt między innymi Krystiana Zimermana, Philippe’a Jaroussky’ego, Simone Kermes, Ensemble Correspondances, Aljošy Jurinicia, Piotra Damasiewicza i zespołu Niewte oraz książki Słuchanie medium pod redakcją Marcina Olejniczaka i Tomasza Misiaka.
Nieznane zapiski z archiwum Zygmunta Mycielskiego o pałacu w Wiśniowej zebrała Beata Bolesławska-Lewandowska, szkic do portretu lwowskiego muzykologa Seweryna Barbaga kreśli Krzysztof Bilica, nowe ustalenia dotyczące polskich dziadków Chopina referuje Piotr Mysłakowski, historię Kwartetu na koniec Czasu Oliviera Messiaena w 80 rocznicę premiery dzieła przypomina Jerzy Stankiewicz.
Olgierd Pisarenko opisuje szczegóły słynnego oszustwa fonograficznego Joyce Hatto i Williama Barrington-Coupe’a.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- EAN: 9770003596107
- Liczba stron: 48
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
AKTUALNOŚCI
STREFA RUCHU
Muzyka jako wspólnota. Echa wspólnotowości algorytmów – Ziemowit Socha
Śpiewając wspólnie – Bogna Bohdanowicz
Jesteśmy zaorani – z Adamem Strugiem rozmawia Magdalena TejchmaRELACJE
Przesłanie na lepszy rok? – Marcin Majchrowski
Arrauowskie objawienie – Dariusz Marciniszyn
Postmilenijne imaginarium – Adam Suprynowicz
Dziennik trudnych czasów – Piotr Tkacz
Przytul mnie – Izabela Smelczyńska
W internecie czas płynie inaczej – Wioleta Żochowska
Wychodząc z cienia – Agnieszka Nowok-Zych
Miłość, pluszowy miś i płetwy – Jacek Marczyński
Teatr dla zidiociałych podrzutków – Stefan Drajewski
Sąsiedzkie intrygi poranne – Jacek Marczyński
ZAGRANICAIść do przodu – nawet na postojowym – Katarzyna Musiał
WYDAWNICTWA
Pocztówki z Włoch – Magdalena Łoś
Oceany i jaskinie – Piotr Tkacz
Impreza odwołana – Krzysztof Stefański
Uchwycić wieczność – Mateusz Borkowski
Aljoša Jurinić zdyscyplinowany – Dariusz Marciniszyn
Pokryta tylko niebem… – Sabrina Stachel
Spóźniona niespodzianka – Izabela Smelczyńska
Wstrzymane połączenie – Maciej Krawiec
Dobry kierunek – Katarzyna Ryzel
Kraina dziecięcej wyobraźni – Agnieszka Kopińska
Mediacje między dyscyplinami – Antoni Michnik
SWOBODA RUCHUZ teki Zygmunta Mycielskiego (2): Gniazdo rodzinne – Wiśniowa – Beata Bolesławska-Lewandowska
Przypomniany Seweryn Barbag – Krzysztof Bilica
Zawiłe dzieje polskich dziadków Chopina – Piotr Mysłakowski
Nowa era Kwartetu na koniec Czasu – Jerzy StankiewiczFELIETON
Uczciwe opisanie samego siebie AD 2020 – Rafał Wawrzyńczyk
Z ARCHIWUM R
A co na to dyrekcja Filharmonii? – opr. Katarzyna Ryzel
REKOMENDACJE
Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja
HISTORIE Z FOTOGRAFII
Płytowy szwindel stulecia (1) – Olgierd Pisarenko