Ruch Muzczny 19/2023
#19/2023
W numerze między innymi:
Kogo obchodzi przyszłość muzyki? Agnieszka Szynk przeprowadza ankietę pośród znanych kompozytorek i kompozytorów rożnych pokoleń. Marcin Strzelecki pisze o wizjach muzyki w fantastyce naukowej.
Relacje z Festiwali: Chopin i jego Europa w Warszawie, WarszeMuzik, Ensemble Festival w Radziejowicach, Bayreuther Baroque oraz spektakli: „Pasja grecka” na Salzburger Festspiele, „Bluebeard’s Castle” na Edinburgh International Festival.
W dziale Zagranica o muzyce Islandii pisze Gu?ni Tómasson.
Recenzje 11 albumów, m.in. nagrań muzyki Henryka Mikołaja Góreckiego w 90-lecie urodzin, „III Symfonii” Beethovena w wykonaniu historycznym, a także „Catching Ghosts” pożegnalnego albumu z Peter Brötzmannem, oraz książek: „Szymanowska” Danuty Gwizdalanki w serii Małych Monografii PWM, „Marysia Szymanowska” Marty Bacewicz, a także „Niechciani, nielubiani. Warszawski rap lat 90” Filipa Kalinowskiego.
Michał Bajer w cyklu „Łapanie za słowa” pisze o muzyce klasycznej w serialach HBO, a Kateryna Ziabliuk o ukraińskim jazzie.
Nowy odcinek cyklu „Wiktor Brégy. Historia artysty”.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISSN: 0035-9610
- EAN: 9770003596107
- Liczba stron: 48
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
STREFA RUCHU
Pieśń przyszłości zanucą skały? – Agnieszka Szynk
Może być inna. O wizjach muzyki w fantastyce naukowej – Marcin Strzelecki
RELACJE
Nie po raz pierwszy, bo 19! – Alida Podłaszczyk-Nowakowska
Wzruszający Lubimow, grzeczny Pogorelić – Dariusz Marciniszyn
Pod powierzchnią – Adam Suprynowicz
Dom współpracy twórczej – Justyna Miguła
Surprzestrzenność egalitarna – Katarzyna Daszkiewicz
Dajcie nam z tego, czego wam zbywa – Jacek Kornak
Zamykanie drzwi – Dominika Micał
Królewskie akty miłosne – Jolanta Łada-Zielke
ZAGRANICA
Dogonić resztę świata – Gu?ni Tómasson
WYDAWNICTWA
Górecki oficjalnie i prywatnie – Bartosz Witkowski
Płytoteka#: Nie każdy bohater nosi wielkie ego – Andrzej Kwieciński
Po ciężkim tygodniu – Dominika Micał
Muzyka strawą jest miłości – Dominika Micał
Album bez wyrazu – Dariusz Marciniszyn
Pierwsza równouprawniona – Piotr Mika
Czy Luciera można gościć w domu? – Filip Lech
Kalejdoskop arabskich standardów – Magdalena Tejchma
Pożegnanie z Brötzmannem – Katarzyna Ryzel
Dla dorosłych i dla dzieci: Szymanowska – Witold Paprocki
Nie tylko dla kumatych – Filip Lech
SWOBODA RUCHU
Łapanie za słowa: Muzyka klasyczna w serialach HBO – Michał Bajer
Kijowskie zakamarki jazzowe – Kateryna Ziabliuk
OD REDAKCJI
Powrót do przyszłości – Michał Mendyk
FELIETON
Gest Gardinera — Bartek Chaciński, Jacek Hawryluk (HCH)
Z ARCHIWUM R
Post-postmodernizm? – Katarzyna Ryzel
REKOMENDACJE
Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja
WIKTOR BRÉGY. HISTORIA ARTYSTYZnać kupca! – pierwsza dyrektorka opery – opr. Małgorzata Jędruch-Włodarczyk