Ruch Muzyczny 14/2022
#14/2022
W numerze między innymi:
Pretty Yende spełnia marzenia – ze śpiewaczką rozmawia Jacek Marczyński
Rytm z niecodziennych perspektyw: Piotr Dahlig opowiada o jego roli w kulturze tradycyjnej, Miłosz Pękala o kształtowaniu własnej tożsamości w oparciu o inne tradycje muzyczne, Sarah Hennies, z którą wywiad przeprowadził Piotr Tkacz-Bielewicz, mówi o współczesnej muzyce perkusyjnej, a Filip Lech pisze o prapoczątkach rytmu i jego mocy wymykania się sztywnym podziałom gatunkowym.
Relacje ze spektakli: „Albert Herring” w Teatrze Wielkim w Poznaniu, „Kreacje 14” Polskiego Baletu Narodowego, „Manon” w Operze Wrocławskiej, a także z festiwali: Händel-Festspiele w Halle,
Muzyka Ucha Trzeciego w Lublinie, Sinfonia Varsovia swojemu miastu, 20 Przegląd Sztuki Survival we Wrocławiu, Kwartesencja, Wszystkie Mazurki Świata oraz dwa finałowe koncerty Metropolitan Opera w Nowym Jorku.
Recenzje ośmiu albumów, m.in.: najnowszych beethovenowskich nagrań Rudolfa Buchbindera oraz Muriel Chemin, płyty Anny Góreckiej z muzyką jej ojca, Henryka Mikołaja Góreckiego, a także książek: „Mozart” Danuty Gwizdalanki z serii Małych Monografii PWM, „
Kultura Muzyczna Jakutów…” Karoliny Kondrackiej oraz „Pomiędzy” Antoniego Gralaka.
Sylwetkę Feliksa Janiewicza kreśli Dominika Micał. Wałentyna Samczenko pisze o wojennych losach ukraińskich muzyków .
Kolejny odcinek cyklu „Wiktor Brégy. Historia artysty"
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- EAN: 9770003596107
- Liczba stron: 48
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści:
STREFA RUCHU
Piotr Dahlig: Polski rytm? Między ciałem a teorią – Magdalena Tejchma
Opowieść o odzyskiwaniu rytmu – Filip Lech
Szkoła i reszta świata. Czuć się artystą pomimo wykształcenia – Miłosz Pękala
Sarah Hennies: Nie tylko Reich – Piotr Tkacz-Bielewicz
RELACJE
Smak ciała publicznego – Michał Bajer
Piękna różnorodność – Katarzyna Gardzina
Nienasycone pragnienia Manon – Joanna Kwapień
100 lat Händla w Halle. Jubileuszowe retrospekcje – Ewa Burzawa-Wessel
Stanowczy mężczyzna i delikatna kobieta – Jacek Marczyński
Festiwal w budowie – Maciej Krawiec
A co, gdyby czas się zatrzymał? – Paulina Książek
Ruch i społecznictwo – Karol Furtak
Trójkąt w pigule – Marcelina Werner-Śliwowska
Mazurki dla pokoju – Katarzyna Ryzel
Generator na podium – Jakub Puchalski
WYDAWNICTWA
Beethovenowskie światy równoległe – Dariusz Marciniszyn
Klejnot z Gdańska – Witold Paprocki
O miłości mistycznej – Witold Paprocki
Duety prawdziwie romantyczne – Józef Kański
Dla Henryka Mikołaja – Piotr Mika
Organowa otulina – Filip Lech
Medytacja po krzyku – Maciej Krawiec
Transfer tradycji – Piotr Tkacz-Bielewicz
Jak zrobić Mozarta? – Witold Paprocki
Muzyka ludu Sacha – Katarzyna Ryzel
Rzeka anegdot – Maciej Krawiec
ROZMOWA
Pretty Yende: Dobry wybór na życie – Jacek Marczyński
SWOBODA RUCHU
Pierwsze skrzypce w Edynburgu – Dominika Micał
Muzy z klarnetem i karabinem – Wałentyna Samczenko
OD REDAKCJI
Rytm ponad podziałami – Karolina Kolinek-Siechowicz
FELIETON
Pytajmy o te 90 procent w operze – Krystian Lada
Z ARCHIWUM R
Kopciuszek orkiestry – Katarzyna Ryzel
REKOMENDACJE
Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja
WIKTOR BRÉGY. HISTORIA ARTYSTY
Moniuszko pod wyborną batutą – opr. Małgorzata Jędruch-Włodarczyk