Ruch Muzyczny 10/2024
#10/2024
W nowym numerze między innymi:
Sztuka nie musi tłumaczyć – mówi Paweł Kulczyński w okładkowej rozmowie z Janem Topolskim.
Jak posadzka stała się sztuką? O muzyce i sztukach plastycznych pisze Jacek Szerszenowicz, o rzeźbiarskich inspiracjach kompozytorów Karolina Dąbek, o konsekwencjach założenia, że czas równa się przestrzeni Daniel Muzyczuk a o muzyczności scenografii Maciej Guzy.
Relacje z festiwali Timeless Film Festival, Dni Ullmannowskich w Cieszynie, Dni Nowej Muzyki, oraz koncertów w Krakowie, Warszawie i Katowicach, a także spektakli: „Straszny dwór” w Berlinie, „Święty Franciszek z Asyżu” w Genewie, „Don Pasquale” w Operze Nova i „Kublai Khan” Salieriego w Wiedniu.
Recenzje płyt, m.in. pierwszej rejestracji „Manru” po niemiecku, „Missa solemnis” Beethovena w interpretacji Jordiego Savalla, albumów z muzyką Grażyny Bacewicz i nowej płyty Royal String Quartet, a także książki „Apolinarego Szeluty światy niepoznane” Bolesława Błaszczyka i nut „Głowa Orfeusza II” Elżbiety Sikory.
O kompozycjach Adama Mickiewicza w archiwum wydawnictwa Schott pisze Barbara Świderska. O gitarze elektrycznej w muzyce nowej pisze Wojciech Błażejczyk.
Na kolejny odcinek cyklu „Słuchanie obrazów” zaprasza Paweł Bień.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISSN: 0035-9610
- EAN: 9770003596107
- Liczba stron: 48
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
OD REDAKCJI
OBRAZ ANI RAZU – Krzysztof Stefański
AKTUALNOŚCI
Duo inspirujące – z Pawłem Gusnarem i Aliną Ratkowską rozmawia Bartosz Witkowski
Przegląd wydarzeń – opr. Maciej Kucharski
STREFA RUCHU
Analogie – Jacek Szerszenowicz
Muzyka z marmuru – Karolina Dąbek
Znalezione partytury – Daniel Muzyczuk
O skrzypieniu teatru – Maciej Guzy
RELACJEDziwne improwizacje – Filip Lech
Bieguny Ullmanna – Magdalena Dziadek
Wyśpiewać lekkość, wyśpiewać przebudzenie – Małgorzata Kęsicka
Biada dziadom – Mateusz Ciupka
Sen o Lutosławskim – Krzysztof Stefański
Fryderyki, czyli przytłaczająca fajność 2.0 – Łucja Siedlik
Wszystko wszędzie naraz – Katarzyna Gardzina
Tryumf słowiańskich głosów – Joanna Łada–Zielke
Genewska krucjata św. Franciszka – Jerzy Stankiewicz
Kobiety mogą więcej – Jacek Marczyński
Sprawić, by klasycyzm przemówił – Jacek Kornak
WYDAWNICTWA
Manru wciąż szuka ideału – Mateusz Ciupka
O Wenecji, z Wenecją, w Wenecji… – Bartosz Witkowski
Wariacje brandenburskie – Mateusz Ciupka
Mozart piano, Mozart forte – Mateusz Borkowski
Beethoven nie taki rewolucyjny – Mateusz Borkowski
Chopin na całego – Dariusz Marciniszyn
W cieniu Wagnera – Andrzej Kwieciński
Perkusja i elektryczność – Rafał Wawrzyńczyk
Kto da mniej? – Piotr Mika
Codzienność napędzająca muzykę – Wioleta Żochowska
Swoboda zamiast perfekcji – Maciej Krawiec
Dobre miejsce na Saharze – Magdalena Tejchma
Przyszłość muzyki wydarzyła się w Brazylii – Magdalena Tejchma
Socrealizm magiczny – Piotr Mika
21 minut samotności – Ewa Liebchen
ROZMOWA
Jestem tam, gdzie ktoś mnie chce – z Pawłem Kulczyńskim rozmawia Jan Topolski
SWOBODA RUCHU
Z archiwum wydawnictwa Schott – Barbara Świderska
Wiosłem przez ocean muzyki nowej – Wojciech Błażejczyk
FELIETON
Techno tradycja – HCH (Jacek Hawryluk, Bartek Chaciński)
REKOMENDACJEWydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja
SŁUCHANIE OBRAZÓWMuzyka z palazzo garbarza – Paweł Bień