Ruch Muzyczny 23/2023
W numerze między innymi:
Dyrygent nie musi być tyranem. O różnych modelach pracy z zespołami dyrygenci opowiadają Agnieszce Nowok-Zych. O filmowych wizerunkach dyrygentów pisze Marcin Bogucki. Temat feminizacji zawodu dyrygenta porusza Iwona Sowińska-Fruhtrunk. Oskar Łapeta opisuje historyczne wizje interpretacji symfonii Beethovena.
Relacje z festiwali: Donaueschinger Musiktage, Biennale Musica w Wenecji, NeoArte –
Syntezator sztuki. Podsumowanie Konkursu Chopinowskiego na Instrumentach Historycznych. Recenzje spektakli: „Kobieta bez cienia” w Opéra de Lyon, „Królowa śniegu” w Teatrze Wielkim w Poznaniu, „Don Kichot” w Operze na Zamku w Szczecinie, „Kopciuszek” w Théâtre des Champs-Elysées, „Złoto Renu” w Royal Opera House.
W korespondencji zagranicznej Magdalena Tejchma pisze o muzyce Maroka.
Recenzje 9 albumów, m.in.: debiutanckiego albumu studyjnego Bruce’a Liu, nowych nagrań „Sonat różańcowych” Bibera oraz Dantego Thomasa Adesa, a także książek: „Music of change. Expression of liberation in Polish and Lithuanian music before and after 1989” oraz „Politics of Curatorship: Collective and Affective Interventions”.
O muzyce Augusty Holmes pisze Anna Rusin. W kolejnym odcinku cyklu „Łapanie za słowa” Dominika Micał opisuje, czego słucha yorkshirska policja.
Pocztówkę muzyczną z Dworu Orpiszewskich w Kłóbce przesyła Adam Suprynowicz.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISSN: 0035-9610
- EAN: 9770003596107
- Liczba stron: 48
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
STREFA RUCHU
Za kulisami. Przedkoncertowe życie dyrygentów – Agnieszka Nowok-Zych
Portret tyrana. O dyrygencie w filmie – Marcin Bogucki
„Girls don’t do that”? Kilka uwag o feminizacji zawodu dyrygenta – Iwona Sowińska-Fruhtrunk
Wizje Beethovena – Oskar Łapeta
RELACJE
Problemy z formą – Wioleta Żochowska
Cyfrowe lwy – Krzysztof Kwiatkowski
Kontemplacyjnie i klasycznie – Dariusz Marciniszyn
Dwubiegunowa muzyka nowa – Małgorzata Kęsicka
Historia pod palcami – Igor Torbicki
Nocne lęki Cesarzowej – Jacek Marczyński
Skandynawski chłód – Stefan Drajewski
Pęknięty Don Kichot – Katarzyna Gardzina
Marina Viotti podbija Paryż – Leszek Bernat
Złote mleko Erdy – Jacek Kornak
ZAGRANICA
Gnawa, czyli jak się dogadać z Towarzyszami Mojżesza – Magdalena Tejchma
WYDAWNICTWA
Bruce na fali – Mateusz Ciupka
Dwa światy – ale czy różne? – Małgorzata Heinrich
Znacie? To posłuchajcie – Krzysztof Stefański
Płytoteka#: Skrzypcowe tajemnice – Jacek Hawryluk
I wódź nas na pokuszenie – Dominika Micał
Opusów więcej niż jak na lekarstwo – Łucja Siedlik
Słodko, ale nie mdło – Bartosz Witkowski
To nie jest polska muzyka? – Tomasz Gregorczyk
Dyskretny urok wygnańczej miłości – Tomasz Gregorczyk
Diamenty za miedzą – Filip Lech
Kuracja kuratorstwa – Piotr Tkacz-Bielewicz
SWOBODA RUCHU
Augusta Holmes. Ekstremistka muzyki romantycznej – Anna Rusin
Łapanie za słowa: Czego słucha yorkshirska policja? – Dominika Micał
OD REDAKCJI
A ten dyrygent to po co? – Krzysztof Stefański
FELIETON
Swego nie znacie? – Magda Miśka-Jackowska
Z ARCHIWUM R
Toscanini dla ubogich – Katarzyna Ryzel
REKOMENDACJE
Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja
POCZTÓWKI MUZYCZNECiotka Maria i jej legenda – Adam Suprynowicz