Ruch Muzyczny 11/2023
W numerze między innymi:
Kto zaszczekał na Reksia?
Muzyka w animacji. Maria Wilczek-Krupa pisze o polskich kompozytorach eksperymentujących w kinie rysunkowym. Jan Topolski pisze o kompozytorach współpracujących z twórcą animacji Kazimierzem Urbańskim, a z Agnieszką Tomicką, odpowiadającą za polskie wersje dźwiękowe wielu popularnych współczesnych animacji, rozmawia Magda Miśka-Jackowska.
Relacje ze spektakli: „Katia Kabanowa” w Opéra de Lyon, „Księżniczka czardasza” w Operze Bałtyckiej, „Messa da Requiem” w Theater St. Gallen, „Innocence” w Royal Opera House, „Beethoven i szkoła holenderska” w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej, podsumowanie Międzynarodowego Konkursu Sztuki Wokalnej im. Ady Sari, recenzja filmu „Pianoforte”, a także festiwale: Millenium Docs Against Gravity i Spor w Aarhus.
Recenzje dziesięciu albumów, m.in. najnowszych nagrań Amandine Beyer, Erica Lu i Patricii Kopatchinskiej, a także książek: „Chopina” Jakuba Puchalskiego z serii Małych Monografii PWM oraz „Suzuki, The Man and His Dream to Teach the Children of the World” Eri Hotty.
Benjamin Vogel pisze o muzyce żydowskiej. Jakub Gucik o rozszerzonych technikach instrumentalnych i nowym podejściu do instrumentu w muzyce współczesnej. Marcin Abijski wyjaśnia, czym jest „Irmologion supraski”. Michał Bajer kontynuuje cykl „Łapanie za słowa”, a Paweł Bień „Słuchanie obrazów”.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- EAN: 9770003596107
- Liczba stron: 48
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
STREFA RUCHU
Reksio z miłości do Aleksandra Skriabina – Maria Wilczek-KrupaMiędzy igraszkami a demonami. Markowski, Urbański i polskie animacje – Jan Topolski
Agnieszka Tomicka: Bajki z piosenką – Magda Miśka-Jackowska
RELACJE
Stosunki małżeńskie i akty nierządne – Jacek MarczyńskiKonkursowy finał w Krakowie – Mateusz Borkowski
Pióra, cekiny i szpagaty – Aleksandra Andrearczyk
Ciemno wszędzie, głucho wszędzie – Jacek Marczyński
Niewinność nie istnieje – Jacek Kornak
Czysta radość tańca – Katarzyna Gardzina
Piękni i bestia – Marcin Bogucki
O czym brzmią dokumenty? – Filip Lech
Pogłębione studia nad klasyką – Agata Pasińska
Nieszpory posoborowe – Magdalena Gajl
Tuba z innej planety – Iga Batog
WYDAWNICTWA
Suity ponowoczesne – Łucja SiedlikKalejdoskop wspomnień – Szymon Atys
Płytoteka#: Schubertowskie mistrzostwo – Dariusz Marciniszyn
Jak grać? – Łucja Siedlik
Korki z Hemsing – Łucja Siedlik
Lecz pamiętaj, naprawdę nie dzieje się nic... – Filip Lech
Muzyka lekko odciążona – Piotr Mika
Head over heels – Piotr Mika
Małe, ale śmiałe – Piotr Tkacz-Bielewicz
Tak rzadkie motywy – Ewelina Grygier
Teraz Chopin – Witold Paprocki
Suzuki – więcej niż metoda – Katarzyna Ryzel
SWOBODA RUCHU
Klezmerzy nie grali na katarynkach! – Benjamin VogelWykonawstwo współczesne. Syntezator strunowy – Jakub Gucik
Na pograniczu kultur: Irmologion supraski 1598–1601 – Marcin Abijski
Łapanie za słowa: Przyszła noblistka w operze – Michał Bajer
OD REDAKCJI
Za duży na bajki – Krzysztof Stefański
FELIETON
Sztuka wielkich papug – Rafał Wawrzyńczyk
Z ARCHIWUM R
Muzyka (nie)zależna – Katarzyna Ryzel
REKOMENDACJE
Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja
SŁUCHANIE OBRAZÓWCzego słucha kolorysta – Paweł Bień