Ruch Muzyczny 12/2024
#12/2024
W nowym numerze między innymi:
Wielką sztuką jest odejść w odpowiednim momencie. Dla mnie w klasyce wydarzyło się już wszystko – mówi Thomas Quasthoff w okładkowej rozmowie z Jakubem Kuklą.
Czego uszy nie słyszą, czyli sztuka od zaplecza. Wioleta Żochowska pisze o pracy producentek i producentów koncertów. Ada Bystrzycka w rozmowie z Marylą Zając-Wodziańską opowiada o tajnikach oświetlenia. Aleksandr Przybylski sprawdza poziom bezpieczeństwa na koncertach.
Relacje z festiwali: Kultura Natura w Katowicach i Organy Plus, premier operowych dla dzieci, Gluck-Festspiele, wrocławskiej „Włoszki w Algierze” oraz „Okupu z Zamory” w Saint-Étienne.
Recenzje płyt, m.in. nagrania moniuszkowskich „Widm” w interpretacji Fabio Biondiego, albumu „Solo” Isabele Faust, różnych nagrań Stabat Mater Pergolesiego, „Poloneza” Lumpeksu, drugiego tomu „Rok wychowania przez sztukę” Anny Weber oraz nut „Four Women Changed the Musical World” Leah Broad.
O operach Pétera Eötvösa pisze Tomasz Biernacki. Cykl „Tajne/Muzyczne” kontynuuje Danuta Gwizdalanka.
Kolejny odcinek cyklu „Wydział Instrumentalny” Beniamina Vogla.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISSN: 0035-9610
- EAN: 9770003596107
- Liczba stron: 48
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
OD REDAKCJI
Bądź Mi Zawsze Ku Pomocy – Piotr Mika
AKTUALNOŚCI
Czarne serduszko nie bierze jeńców – z Rafałem Ryterskim rozmawia Piotr Mika
Przegląd wydarzeń – Opr. Maciej Kucharski
STREFA RUCHU
Szybkie zapobieganie kraksom – Wioleta Żochowska
Dobrego światła nie widać – Maryla Zając-Wodziańska
Do Re Mi. Be Ha Pe – Aleksander Przybylski
RELACJEMuzyka sfer i przestrzeni – Krzysztof D. Szatrawski
Sięgając gwiazd – Bartosz Witkowski
Diabli wiedzą, jak się gra Bacha – Maria Wilczek-Krupa
Piszczałka w modernie – Igor Torbicki
Baba Jaga czy Królowa Nocy – Jacek Marczyński
Psychoanaliza według Glucka – Jolanta Łada-Zielke
Włoszka współcześnie wyzwolona – Izabella Starzec
Ostatnia opera Gounoda – Leszek Bernat
WYDAWNICTWA
Wywoływanie muzycznych zjaw – Jacek Marczyński
Brawurowo i patriotycznie – Witold Paprocki
Sekularyzacja Pergolesiego, czyli hity i kity – Andrzej Kwieciński
Polifonia na czterech strunach – Karolina Kolinek-Siechowicz
Wiolinistyka kameleonowa – Bartosz Witkowski
Nic dwa razy – Piotr Mika
Zmierzch granic dźwięku – Wioleta Żochowska
Nie tylko Mary Halvorson – Tomasz Gregorczyk
Recykling tradycji – Katarzyna Ryzel
Akademia pani Anny – Joanna Bronisławska
Czy feminizm potrzebuje muzyki? – Piotr Mika
ROZMOWA
Piękny głos z łzą – z Thomasem Quasthoffem rozmawia Jakub Kukla
SWOBODA RUCHU
Między snem a jawą – Tomasz Biernacki
Tajne/Muzyczne (16): Obrazki z przeszłości – Danuta Gwizdalanka
FELIETON
Dawni ludzie – Ewa Grochowska
REKOMENDACJEWydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja
WYDZIAŁ INSTRUMENTALNYMarkiewicz czy Mackiewicz, lutnik warszawski czy petersburski? – Beniamin