MENU

Teatr uwikłany

(eBook)

Koreańska sztuka teatralna i dramatyczna w latach 1900-1950

Formaty:
PDF

Zabezpieczenie: plik chroniony przez Watermark
Watermark
Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
0.00  [ 0 ocen]
Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
Dostępne warianty:
Cena katalogowa: 16,70 zł
14,36
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Teatr uwikłany

Książka poświęcona koreańskiej sztuce teatralnej w pierwszych dekadach XX w., będącej odpowiedzią na oczekiwania nowej epoki i reakcją na przemiany historyczne, polityczne, społeczne i kulturowe, jakie w tej dobie przeżywała Korea i jej społeczeństwo. Wychodząc naprzeciw postulatom ówczesnych elit politycznych i przedstawicieli wpływowych środowisk intelektualnych, a także nowej, coraz bardziej wymagającej publiczności, teatr koreański zaczął wprowadzać gruntowne zmiany, które zaowocowały powstaniem nowych gatunków, ukształtowanych pod silnym wpływem teatru japońskiego i zachodniego. Ujawniły one różnorodność oczekiwań i potrzeb Koreańczyków,
którzy wynieśli teatr do rangi wartości społecznej i nadali mu nowy, niespotykany wcześniej wymiar społeczny, sytuując go w nurcie ogólnonarodowych interesów i społecznych realiów okupowanego kraju. Autorka podejmuje próbę analizy procesu narodzin współczesnego teatru koreańskiego i wyznaczenia głównych funkcji sztuki teatralnej.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie       9

Rozdział I Spór o teatr koreański       31

Teatr p’ansori – od sztuki ludowej do elitarnej       34
Teatr Hǔidae – narodowy czy komercyjny?       41
Teatr Wǒn’gaksa – stary czy nowy?       56
Klasyczna opera ch’ang-gǔk – próba pogodzenia sztuki i rozrywki       64
Teatr „nowej szkoły” (shinp’a-gǔk) – próba pogodzenia misji społecznej i rozrywki       75
Amatorski ruch teatrów akademickich i szkolnych (soin-gǔk) – próba pogodzenia misji społecznej i sztuki       90
Instytut Sztuki Teatralnej – teatr rodzimy czy obcy?       100
Opinie pierwszych koreańskich teoretyków teatru       116
Yun Paeng-nam – społeczna funkcja teatru	116
Hyǒn Ch’ǒl – narodowa koncepcja teatru (minjung-gǔk) 	123
Kim U-jin – wyzwolić ludzkiego ducha		134

Rozdział II Koreańskie metamorfozy teatralne – od reformy do rozrywki       149

Pierwsze próby reformowania teatru koreańskiego       152
Klasyczna opera ch’ang-gǔk – od teatru p’ansori do opery zachodniej       152
Teatr „nowej szkoły” (shinp’a-gǔk) – nowatorstwo czy imitacja?       164
„Dramat nowy” (shin-gǔk) – w stronę Zachodu       181
Kalejdoskop teatralny       199
Triumf popularnego teatru rozrywkowego (taejung-gǔk)       215
Towarzystwo T’owǒl i Pak Sǔng-hǔi – zakładnik epoki       218
Koreański Ośrodek Teatralny i Chi Tu-han – zakładnik teatru shinp’a       227
Instytut Sztuki Teatralnej i Yu Ch’i-jin – zakładnik własnych ideałów       235
Teatr Dalekiego Wschodu – mekka popularnego teatru rozrywkowego       252

Rozdział III Dramat koreański jako trybuna społeczna       270

Srebrny świat i krytyka starego porządku feudalnej Korei       272
Trzej pacjenci i obrona konserwatywnej obyczajowości       280
Rozpacz kobiety i apel o prawo do „wolnej miłości” (chayu yǒn’ae)       295
Śmierć Kim Yǒng-ila – głos protestu wobec nierówności społecznej       305
Wrak – zagrożone prawo do samostanowienia       317
Wół i obraz upadającej wsi koreańskiej       339
Miłość cię oszukała, przez pieniądze płaczesz – w obronie kisaeng       366

Zakończenie       390

Aneksy: współczesne kontrowersje i spory w koreańskiej krytyce teatralnej       396

Problem genezy klasycznej opery ch’ang-gǔk       396
Debata na temat premierowego przedstawienia zespołu Hyǒkshindan       409
Problem autorstwa sztuki Srebrny świat       414

Bibliografia       425

Wykaz wybranych, nazwisk i terminów koreańskich, japońskich i chińskich       438

Indeks wybranych nazwisk i terminów koreańskich, japońskich i chińskich       446
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

18,00 zł
20,00 zł

Teatr w działaniu – od juniora do seniora

Publikacja Teatr w działaniu – od juniora do seniora, pomyślana jako poradnik metodyczny, przeznaczona jest dla polonistów, animatorów kultury, pedagogów teatru, nauczycieli, bibliotekarzy, opiekunów społecznych, harce...
18,06 zł
21,00 zł

Przestrzenie muzyczne w polskim teatrze współczesnym

Książka Przestrzenie muzyczne w polskim teatrze współczesnym prezentuje różnorodne sposoby funkcjonowania muzyki w polskim teatrze dramatycznym ostatniego dwudziestopięciolecia. Odnosząc się do twórczości wybranych reżyserów...
10,75 zł
12,50 zł

Milczenie w teatrze Samuela Becketta i Tadeusza Różewicza

W książce autorka kreśli szeroką perspektywę możliwości komunikowania i budowania relacji międzyludzkich poprzez pozawerbalne środki ekspresji. Pokazuje, śledząc procesy rozwoju ludzkiej mowy, przemiany kulturowe i społeczne, że pierwszeństwo w procesi...
19,21 zł
21,34 zł

Teatr ludowy

Tekst Rollanda stał się w XX stuleciu niewyczerpalnym źródłem inspiracji dla kilku pokoleń artystów teatru. Szczególnym zainteresowaniem cieszył się w latach trzydziestych, czterdziestych, pięćdziesiątych, kiedy szkicowano pierwsze...
34,31 zł
39,90 zł

Język uwikłany w ponowoczesność

Analizy, wnioski i interpretacje wieloznakowych komunikatów reklamowych (werbalnych i graficznych) dotyczących różnych sfer aktywności ludzkiej (m.in. aktywność kulinarna, szeroko rozumiana aktywność komercyjna i konsumpcyjna, aktywność e...
29,70 zł
33,00 zł

Nazywał nas bratnim teatrem

Książka poświęcona artystycznej przyjaźni Ireny i Tadeusza Byrskich z Jerzym Grotowskim, poszerzona o korespondencję pomiędzy Grotowskim a Byrskimi z lat 1960–1996. Irena Byrska powiedziała w roku 1989: "Grotowski uważał się za kontynuatora ...
20,00 zł
25,00 zł

Teatr zaangażowany w Polsce i na świecie Wrocławski Zeittheater

W artystycznej Utopii każde dzieło teatralne byłoby zarzewiem buntu i wywoływałoby realną, spektakularną zmianę jak „bitwa o Hernaniego” czy zdjęcie z afisza Dejmkowskich Dziadów. Pojawiające się w tytule tomu hasło „teatr zaan...
28,00 zł
35,00 zł

Teatr angażujący. Teatroterapia drogą wyjścia z izolacji

Teatr dla większości ludzi jest miejscem tak zwanej kultury wysokiej, kojarzonej z wielkimi nazwiskami, między innymi dramatopisarzy, reżyserów, aktorów, kostiumografów i oświetleniowców. Nasze wyobrażenia o teatrze kształto...
26,12 zł
29,02 zł

Teatr i film Trzeciej Rzeszy

Po objęciu w Niemczech władzy przez narodowych socjalistów całokształt oficjalnego życia kulturalnego państwa podporządkowany został szowinistycznym, zaborczym, w końcu nawet i zbrodniczym celom hitleryzmu. Wszelkie poczynania w sferze życia kul...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!