MENU

The Concept of a Comprehensive Approach to Knowledge Management in the Organization

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2019

  • Autor: Irena Figurska

  • Wydawca: CeDeWu

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 77,00 zł
57,75
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

The Concept of a Comprehensive Approach to Knowledge Management in the Organization

During its entire history, the world has never changed as quickly as it is today. Customers' expectations, as well as widely understood conditions of doing business, are changing continuously. In consequence, the problems which the organizations must face, as well as resources, methods, and tools, which can help solve them, are undergoing constant changes. Solving these problems requires appropriate knowledge and wise management of this strategic resource.

Knowledge management (KM) is a concept of the future, which is worth devoting the time and scientific effort. However, while providing a thorough analysis of the literature on knowledge management it was discovered that the majority of publications do not discuss this concept in a comprehensive manner, but focus on specific aspects or issues related to knowledge management. What is more, the author's scientific investigations conducted so far led to the conclusion, that managers know and apply some of the knowledge management tools and initiatives in their organizations, but their decisions and actions related to KM are rather intuitive than based on knowledge of knowledge management. It was therefore considered that there is a need to develop and present a comprehensive approach to knowledge management, which gives an answer not only to the question what? but also to questions: why? and: how? one should act in order to achieve success in knowledge management.

This monograph contains a broad and insightful overview of issues related to knowledge management in the organization, thus constituting a very good compendium of information about such an important area of modern management of the organization. In an accessible, substantial and at the same time an exhaustive manner, the author presents, inter alia:
- systematized knowledge related to the concept of knowledge management in the organizations,
- original model presenting a comprehensive approach to knowledge management in the organizations,
- authorial model of knowledge management system, which enables the implementation and realization of KM in the organizations,
- practical solutions (procedures) facilitating knowledge management in the organizations.

This monograph should become a source of inspiration and ideas for further research as well as be a source of knowledge for students of economics faculties. With regard to implementation, it should interest entrepreneurs and managers who want to increase the effectiveness and competitiveness of their organizations.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.

Introduction 7

Chapter 1. Knowledge management - introductory issues 14
1.1. Knowledge as a subject matter of management 14
1.2. The essence of knowledge management 22
1.3. Goals and benefits of knowledge management 25
1.4. Approaches and models of knowledge management 29
1.5. Aspects, functions and assignments of knowledge management 35
1.6. Factors and barriers to knowledge management 39

Chapter 2. Knowledge management processes 42
2.1. Knowledge localization and presentation 43
2.2. Knowledge acquisition 47
2.3. Knowledge development 49
2.4. Knowledge sharing and dissemination 51
2.5. Knowledge using 55
2.6. Knowledge preservation 58

Chapter 3. Creation and implementation of knowledge management strategy 62
3.1. Strategies of knowledge management 62
3.2. Knowledge management implementation 66
3.3. Knowledge management measurement 71

Chapter 4. Personal, cultural and technological dimensions of knowledge management 77
4.1. Management of knowledge workers 78
4.2. Personal knowledge management 88
4.3. Organizational culture vs. knowledge management 94
4.4. Knowledge management technologies 105

Chapter 5. Knowledge management in the organizations in the light of the research 110
5.1. The objective of the study and research problems 110
5.2. The respondents' opinion on knowledge management 113
5.3. The respondents' opinion on the state of knowledge management in the organizations 121
5.4. The conclusions of the research 136

Chapter 6. The model of a comprehensive approach to knowledge management 142
6.1. Building awareness of the role of knowledge management 142
6.2. Strategic knowledge management 146
6.2.1. Assumptions of the model 146
6.2.2. Knowledge strategy creation 149
6.2.3. Knowledge management strategy creation 153
6.3. Tactical and operational knowledge management 156
6.4. Conclusions 159

Chapter 7. The complex model of the knowledge management system 164
7.1. Assumptions of the model of the knowledge management system 164
7.2. Structure of the model of the knowledge management system 171
7.3. Environment of the knowledge management system 178
7.4. Conclusions 183

Chapter 8. Practical knowledge management in the organization 186
8.1. Human dimension of knowledge management 186
8.2. Cultural dimension of knowledge management 190
8.3. Technological dimension of knowledge management 195
8.4. Processes of knowledge management 198
8.5. Measurement of knowledge management 206
8.6. Knowledge management vs. environmental changes 209

Final recommendations 212
Literature 219
Tables 231
Figures 232
Appendix 1. Knowledge management in the organization 233
Appendix 2. Characteristics of the surveyed population 239

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

22,05 zł
31,50 zł

A corpus-based dynamic approach to para-hypotaxis: Implications for diachronic corpus linguistic analysis

Przedstawiona monografia wpisuje się w dziedzinę diachronicznego językoznawstwa korpusowego i jest wynikiem badań koncentrujących się na poszukiwaniu nowych narzędzi korpusowych w celu rozwiązania problemu ambiwalencji zdań parahipotaktycznych w języku...
20,94 zł
34,90 zł

Akademia Sukcesu

Książka, którą trzymasz teraz w ręku, to kompletny, roczny program zmiany osobistej. Zawiera 47 lekcji i 170 ćwiczeń zaplanowanych przez jednego z największych polskich ekspertów w tej dziedzinie. Zanim jednak dołączysz do „student&...
14,94 zł
24,90 zł

Działaj skutecznie!

Jak realizować swoje cele ze 100% skutecznością i jak skuteczniej działać w każdej dziedzinie swojego życia? - Czy chciałbyś potrafić spełniać swoje marzenia i kończyć to, co zacząłeś? - Czy masz w swoim życiu cel, którego nie może...
11,94 zł
19,90 zł

Dobre wypracowania

Jak samodzielnie pisać wypracowania i otrzymywać z nich wysokie oceny bez większego wysiłku? Wyobraź sobie dwóch uczniów. Pierwszy z nich nie napisał w życiu żadnego wypracowania, żadnej pracy pisemnej samodzielnie. Zawsze ściągał,...
11,70 zł
13,00 zł

Education of tomorrow. Organization of school education

Education of tomorrow as an idea, scientific message to horizons of the desired systemic changes and of those in everyday life, it raises recognition and has hopes for implementation into the practice of the educational process, education, and care. In...
48,75 zł
65,00 zł

Theory of tourism and tourism management

This book is the first one in the world which contains anatomy of the whole tourism phenomen - a basic as well as managerial. It contains cultivating touring, organization touring, rendering services and creating material base for tourism, as well as f...
51,51 zł
59,90 zł

Key Account Management. Przygotowanie do negocjacji

Podjęcie decyzji o współpracy z kluczowymi klientami (ich wybór jest zazwyczaj konsekwencją strategii przedsiębiorstwa) to działanie perspektywiczne na wiele lat. Podstawą współpracy między stronami są porozumienia i umowy, kt&oacu...
20,00 zł
25,00 zł

An Introspective Approach to Women's Intercultural Fieldwork

The book Introspective Approach to Women's Intercultural Fieldwork, edited by Urszula Markowska-Manista and Justyna Pilarska, is a very extraordinary and valuable monograph. Its originality lies with its innovative juxtaposition of three discursive dim...
0,86 zł
1,00 zł

Management and marketing information systems

This book aims to provide knowledge on role and significance of Management Information Systems and Marketing Information Systems in contemporary business organisations. The book includes explanation of the information systems genesis and generations, p...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!