Management and marketing information systems
This book aims to provide knowledge on role and significance of Management Information Systems and Marketing Information Systems in contemporary business organisations. The book includes explanation of the information systems genesis and generations, presentation of a development of different types of information systems, i.e. Transaction Processing Systems, Integrated Information Systems, Decision Support Systems, Expert Systems, Executive Information Systems, Marketing Information Systems and explanation of their significance in organisational strategy development. In the book authors give general principles of designing and implementation of information systems, present actual methods of business information system development.
- Kategorie:
- Język wydania: angielski
- ISBN: 83-7246-928-8
- ISBN druku: 83-7246-928-8
- Liczba stron: 110
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
PREFACE 9 Chapter 1 ORGANIZATION, MANAGEMENT AND INFORMATION SYSTEMS 11 1. New Strategic Role of Management Information Systems in Organisation 11 2. Management Information Systems Generations 14 3. Perspectives of viewing of Management Information Systems in business organisations 17 4. Information Technology impact on organisational decision making and new organisational forms development 19 Questions and Problems for Discussion 20 Chapter 2 MANAGEMENT INFORMATION SYSTEMS IN BUSINESS ORGANISATIONS 21 1. Integrated Information Systems 21 2. Transaction Processing Systems 27 3. Decision Support Systems 29 4. Executive Information Systems 33 5. Expert Systems 34 Questions and Problems for Discussion 39 Chapter 3 MARKETING INFORMATION SYSTEMS 40 1. Functional and informational structure of Marketing Information Systems 40 2. Marketing Information Systems to support marketing research 45 3. Customer Relationship Management 50 4. Communication Management 52 Questions and Problems for Discussion 54 Chapter 4 STRATEGIC PLANNING OF INFORMATION SYSTEMS 55 1. Information Technology Strategy versus Information Systems Strategy development 55 2. Planning Information Systems Architecture 60 3. Information Systems Infrastructure Considerations 62 4. Planning Interorganisational Information Systems 64 5. Legacy Information Systems Reengineering 66 Questions and Problems for Discussion 68 Chapter 5 MANAGEMENT INFORMATION SYSTEMS BUILDING AND MAINTENANCE 69 1. Information Systems design methods 69 2. Insourcing versus Outsourcing of Information Technology 77 3. Management support methods for Information System development 80 Questions and Problems for Discussion 83 Chapter 6 KNOWLEDGE BASED INFORMATION SYSTEMS 85 1. Knowledge management system development 85 Questions and Problems for Discussion 89 Chapter 7 ELECTRONIC BUSINESS INFORMATION SYSTEMS 90 1. Global Information Society 90 2. Internet for business and economy 94 3. eBusiness and eCommerce models 95 4. mBusiness models 100 5. eMarketing and mMarketing 102 Questions and Problems for Discussion 103 REFERENCES 105 LIST OF FIGURES 109 LIST OF TABLES 110