MENU

The Language-Cognition Interface in Bilinguals: An evaluation of the Conceptual Transfer Hypothesis

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Katowice, 2013

  • Seria / cykl: Prace Naukowe UŚ; Językoznawstwo Neofilologiczne

  • Autor: Jolanta Latkowska

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 35,70 zł
24,99
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

The Language-Cognition Interface in Bilinguals: An evaluation of the Conceptual Transfer Hypothesis

Książka skierowana jest do studentów i pracowników naukowych filologii obcych, których zainteresowania obejmują psycholingwistyczne zależności pomiędzy umysłowością a językiem w kontekście szeroko pojmowanej dwujęzyczności. Zawiera przegląd współczesnych teorii dotyczących budowy słownika umysłowego osób dwujęzycznych, relacji pomiędzy myślą a językiem oraz dyskusję najnowszych badań przeprowadzonych w ośrodkach krajowych i zagranicznych. Punktem odniesienia w analizie powyższych zagadnień jest hipoteza transferu konceptualnego autorstwa znanych amerykańskich psycholingwistów Anety Pavlenko i Scotta Jarvisa.

Niewątpliwym atutem książki jest jej część badawcza przedstawiająca wyniki badań nad dwujęzycznością studentów filologii angielskiej w Polsce oraz polskich emigrantów w Wielkiej Brytanii i Irlandii, które przeprowadzono w latach 2008-2010. Zebrane dane są podstawą oceny zasadności założeń omawianej w pracy hipotezy. Ponadto, pozwalają na porównanie efektywności uczenia się języka drugiego (obcego) w warunkach szkolnych i naturalnych oraz obrazują jak intensywny kontakt z dwoma językami kształtuje rozumienie i użycie znaczeń semantycznych i konstrukcję narracji w obu językach.

W wersji elektronicznej poprawki z erraty zostały wprowadzone do tekstu.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Table of сontents

Acknowledgements / 9

Introduction / 11

1. The architecture of the bilingual mental lexicon / 15
1.1. The Hierarchical Model of Bilingual Memory / 15
1.1.1. Unity of the semantic and conceptual levels / 17
1.1.2. Separation of semantic and conceptual representations / 19
1.2. The concept of concept / 21
1.2.1. Feature listings / 22
1.2.2. Prototypes / 23
1.2.3. Frames / 26
1.2.4. Conceptual metaphor and image schemas / 27
1.2.5. Grounded cognition / 30
1.3. Lexical(ized) concepts / 31
1.4. Analysing lexicalized concepts: Natural Semantic Metalanguage / 36
1.4.1. Semantic explications / 39
1.4.2. Semantic molecules / 40
1.4.3. Neo-Whorfianism, Wierzbicka style / 41
1.5. Language-mediated processes in the bilingual lexicon / 42
1.5.1. Lexical and semantic transfer / 42
1.5.2. Conceptual transfer / 45
1.5.2.1. Linguistic relativity / 45
1.5.2.2. The Conceptual Transfer Hypothesis / 47
1.6. Conclusion / 47

2. Linguistic relativity / 49
2.1. The Sapir-Whorf Hypothesis: Perspectives from research design / 49
2.1.1. The domain-specific approach / 50
2.1.2. The structure-centred approach / 55
2.1.3. The bilingual perspective / 57
2.2. The Thinking for Speaking Hypothesis / 62
2.2.1. Background to the Thinking for Speaking Hypothesis: Talmy’s typology of motion verbs / 63
2.2.2. Critique of Talmy / 65
2.2.3. Directed motion in Polish / 67
2.2.4. The Whorfian dimension of Thinking for Speaking / 71
2.2.5. Thinking for Speaking effects in gestural communication / 74
2.2.6. Bilingual research / 75
2.3. Conceptualization via event construal: The von Stutterheim paradigm / 79
2.3.1. Processes of conceptualization / 80
2.3.2. Evidence from Slavic languages / 85
2.3.3. Conceptualization in bilinguals and second/foreign language learners / 87
2.4. Linguistic relativity: General perspective / 90
2.5. Conclusion / 98

3. The Conceptual Transfer Hypothesis / 100
3.1. Assessing the scope of the phenomenon / 101
3.2. Issues in investigating the linguistic/non-linguistic interface / 102
3.3. Methodological concerns / 105
3.4. The linguistic dimension / 110
3.5. Conclusion / 114

4. Study 1: Investigating semantic and conceptual categorization in the domain of interpersonal relationships in Polish and English / 115
4.1. Naming interpersonal relationships in Polish and English / 117
4.2. Study 1a / 121
4.2.1. Research questions / 122
4.2.2. Participants / 122
4.2.3. Materials / 124
4.2.4. Procedure / 130
4.2.5. Analysis / 131
4.2.6. Results / 132
4.2.6.1. Intra-group variables / 154
4.2.6.2. Category core features / 158
4.2.7. Discussion and summary of findings / 160
4.2.7.1. Bilingual categorization patterns in the L2 / 160
4.2.7.2. Bilingual categorization patterns in the L1 / 162
4.2.7.3. The processes at work in the bilingual lexicon / 163
4.2.7.4. The L2 and L1 in natural and formal learning contexts / 165
4.2.7.5. Factors influencing naming patterns in bilinguals / 167
4.2.7.6. On the application of Natural Semantic Metalanguage and linguistic analyses in research into semantic and conceptual levels / 169
4.3. Study 1b / 172
4.3.1. Research objectives / 172
4.3.2. Participants / 173
4.3.3. Materials / 173
4.3.4. Procedure / 174
4.3.5. Analysis / 175
4.3.6. Results and discussion / 175
4.3.7. Conclusion / 180

5. Study 2: Conceptualization in event construal. The case of Polish‑English bilinguals / 181
5.1. Study 2a / 183
5.1.1. Selection / 183
5.1.2. Research objectives / 184
5.1.3. Participants / 185
5.1.4. Materials / 186
5.1.5. Procedure / 187
5.1.6. Analysis / 187
5.1.7. Results / 189
5.1.8. Discussion / 200
5.1.8.1. Selection: A cross-linguistic analysis / 201
5.1.8.2. The setting of L2 learning and use / 202
5.1.8.3. The influence of individual background variables / 203
5.1.8.4. Implications for conceptualization processes / 204
5.1.9. Conclusion / 204
5.2. Study 2b / 205
5.2.1. Segmentation / 205
5.2.2. Structuring / 206
5.2.3. Research objectives / 208
5.2.4. Materials and procedure / 208
5.2.5. Analysis / 209
5.2.5.1. Segmentation units / 209
5.2.5.2. The event/state distinction / 210
5.2.5.3. Temporal structuring / 211
5.2.5.4. Statistical analysis / 212
5.2.6. Results / 212
5.2.7. Discussion / 232
5.2.7.1. Event segmentation: A cross-linguistic perspective / 232
5.2.7.2. Temporal structuring in Polish and English / 233
5.2.7.3. The setting of L2 learning and use / 234
5.2.7.4. The influence of individual background variables / 236
5.2.7.5. Implications for conceptualization processes / 237
5.2.8. Conclusion / 238

6. Concluding remarks / 240
6.1. Theoretical issues and suggestions for future research / 240
6.2. Practical implications of Studies 1 and 2 / 243
6.3. Evaluation of the research / 246

Appendix / 248
Bibliography / 259
Index / 279

Streszczenie / 281
Zusammenfassung / 282
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

15,35 zł
17,85 zł

Issues in Philosophy of Language and Linguistics

Papers collected in this volume investigate several important issues in philosophy of language and linguistics, both traditional (such as the influences of analytic philosophy on language planning movements, or the concepts of truth and falsehood), and...
21,60 zł
24,00 zł

Modelowanie śmiertelności i transfer ryzyka długowieczności

Społeczeństwa w krajach uprzemysłowionych doświadczyły w ostatnim wieku dużych zmian w strukturze demograficznej. Z jednej strony nastąpił wzrost przeżywalności wśród osób z wyższych przedziałów wiekowych, z drugiej zmniejszyła się...
83,16 zł
99,00 zł

Transfer siedziby spółki w Unii Europejskiej

Transfer siedziby spółki w Unii Europejskiej znajduje się w głównym nurcie rozważań poświęconych procesowi europejskiej integracji gospodarczej. Obowiązujący stan prawny sprawia, że prowadzenie działalności gospodarczej ponad granicami pa...
83,16 zł
99,00 zł

Transfery władzy własności i wartości w przedsiębiorstwach rodzinnych. Efekt drugiego pokolenia

...warto od razu stwierdzić, że praca w pełni spełnia wymogi stawiane publikacjom naukowym i może być rekomendowana do wydania. Zarówno w odniesieniu do obszaru problemowego o dużej aktualności, zastosowanych narzędzi badawczych, sprawności posł...
14,36 zł
16,70 zł

Bilingual Language Acquisition : Focus on Relative Clauses in Polish and English

Niniejsza książka prezentuje dogłębną analizę współczesnego rozumienia rozwoju języka u dzieci dwujęzycznych.Część pierwsza książki to szeroko zakrojony przegląd literatury naukowej traktującej o akwizycji języka z perspektywy teorii...
14,36 zł
16,70 zł

Relevance Studies in Poland essays on language and communication. Volume 4

Kolejny tom z serii Relevance Studies in Poland zawiera artykuły, w których autorzy podejmują tematy z dziedziny pragmatyki kognitywnej. Proponują rozwiązania problemów teoretycznych dotyczących pojęć umysłowych, struktury informacji, kom...
47,25 zł
52,50 zł

The Formation of Language Teacher Professional Identity

It is because I see the examination of teacher identity as fundamental to understanding who teachers are and what they do in the language classroom that I have chosen to write this book. I hope this endeavour helps the area of language teacher identity...
16,17 zł
23,10 zł

Oriental Encounters. Language, Society, Culture / Spotkania orientalistyczne. Język, społeczeństwo, kultura

Indyjski taniec Odissi, chińskie gry słowne czy leżąca u podstaw opartego na intuicji sposobu komunikowania się japońska „sztuka brzucha” to tylko niektóre z tematów omawianych w jedenastu artykułach składających się na tom &b...
24,43 zł
34,90 zł

Language Fossilization in the Advanced Learners of Polish as a FL: Focus on Problems and Possible Solutions

Publikacja porusza problem fosylizacji języka u zaawansowanych użytkowników języka polskiego jako obcego. Zbadane są trudności (przejawy fosylizacji), z jakimi borykają się obcokrajowcy zarówno w mowie, jak i w piśmie, zasugerowane przycz...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!