Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU

The Language-Cognition Interface in Bilinguals: An evaluation of the Conceptual Transfer Hypothesis(eBook)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Katowice, 1, 2013

  • Seria / cykl: Prace Naukowe UŚ; Językoznawstwo Neofilologiczne

  • Autor: Jolanta Latkowska

  • Wydawca: Uniwersytet Śląski

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena detaliczna: 41,82 zł
25,09
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 16,73 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

The Language-Cognition Interface in Bilinguals: An evaluation of the Conceptual Transfer Hypothesis

Książka skierowana jest do studentów i pracowników naukowych filologii obcych, których zainteresowania obejmują psycholingwistyczne zależności pomiędzy umysłowością a językiem w kontekście szeroko pojmowanej dwujęzyczności. Zawiera przegląd współczesnych teorii dotyczących budowy słownika umysłowego osób dwujęzycznych, relacji pomiędzy myślą a językiem oraz dyskusję najnowszych badań przeprowadzonych w ośrodkach krajowych i zagranicznych. Punktem odniesienia w analizie powyższych zagadnień jest hipoteza transferu konceptualnego autorstwa znanych amerykańskich psycholingwistów Anety Pavlenko i Scotta Jarvisa. Niewątpliwym atutem książki jest jej część badawcza przedstawiająca wyniki badań nad dwujęzycznością studentów filologii angielskiej w Polsce oraz polskich emigrantów w Wielkiej Brytanii i Irlandii, które przeprowadzono w latach 2008-2010. Zebrane dane są podstawą oceny zasadności założeń omawianej w pracy hipotezy. Ponadto, pozwalają na porównanie efektywności uczenia się języka drugiego (obcego) w warunkach szkolnych i naturalnych oraz obrazują jak intensywny kontakt z dwoma językami kształtuje rozumienie i użycie znaczeń semantycznych i konstrukcję narracji w obu językach. W wersji elektronicznej poprawki z erraty zostały wprowadzone do tekstu.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Table of сontents

Acknowledgements / 9

Introduction / 11

1. The architecture of the bilingual mental lexicon / 15
1.1. The Hierarchical Model of Bilingual Memory / 15
1.1.1. Unity of the semantic and conceptual levels / 17
1.1.2. Separation of semantic and conceptual representations / 19
1.2. The concept of concept / 21
1.2.1. Feature listings / 22
1.2.2. Prototypes / 23
1.2.3. Frames / 26
1.2.4. Conceptual metaphor and image schemas / 27
1.2.5. Grounded cognition / 30
1.3. Lexical(ized) concepts / 31
1.4. Analysing lexicalized concepts: Natural Semantic Metalanguage / 36
1.4.1. Semantic explications / 39
1.4.2. Semantic molecules / 40
1.4.3. Neo-Whorfianism, Wierzbicka style / 41
1.5. Language-mediated processes in the bilingual lexicon / 42
1.5.1. Lexical and semantic transfer / 42
1.5.2. Conceptual transfer / 45
1.5.2.1. Linguistic relativity / 45
1.5.2.2. The Conceptual Transfer Hypothesis / 47
1.6. Conclusion / 47

2. Linguistic relativity / 49
2.1. The Sapir-Whorf Hypothesis: Perspectives from research design / 49
2.1.1. The domain-specific approach / 50
2.1.2. The structure-centred approach / 55
2.1.3. The bilingual perspective / 57
2.2. The Thinking for Speaking Hypothesis / 62
2.2.1. Background to the Thinking for Speaking Hypothesis: Talmy’s typology of motion verbs / 63
2.2.2. Critique of Talmy / 65
2.2.3. Directed motion in Polish / 67
2.2.4. The Whorfian dimension of Thinking for Speaking / 71
2.2.5. Thinking for Speaking effects in gestural communication / 74
2.2.6. Bilingual research / 75
2.3. Conceptualization via event construal: The von Stutterheim paradigm / 79
2.3.1. Processes of conceptualization / 80
2.3.2. Evidence from Slavic languages / 85
2.3.3. Conceptualization in bilinguals and second/foreign language learners / 87
2.4. Linguistic relativity: General perspective / 90
2.5. Conclusion / 98

3. The Conceptual Transfer Hypothesis / 100
3.1. Assessing the scope of the phenomenon / 101
3.2. Issues in investigating the linguistic/non-linguistic interface / 102
3.3. Methodological concerns / 105
3.4. The linguistic dimension / 110
3.5. Conclusion / 114

4. Study 1: Investigating semantic and conceptual categorization in the domain of interpersonal relationships in Polish and English / 115
4.1. Naming interpersonal relationships in Polish and English / 117
4.2. Study 1a / 121
4.2.1. Research questions / 122
4.2.2. Participants / 122
4.2.3. Materials / 124
4.2.4. Procedure / 130
4.2.5. Analysis / 131
4.2.6. Results / 132
4.2.6.1. Intra-group variables / 154
4.2.6.2. Category core features / 158
4.2.7. Discussion and summary of findings / 160
4.2.7.1. Bilingual categorization patterns in the L2 / 160
4.2.7.2. Bilingual categorization patterns in the L1 / 162
4.2.7.3. The processes at work in the bilingual lexicon / 163
4.2.7.4. The L2 and L1 in natural and formal learning contexts / 165
4.2.7.5. Factors influencing naming patterns in bilinguals / 167
4.2.7.6. On the application of Natural Semantic Metalanguage and linguistic analyses in research into semantic and conceptual levels / 169
4.3. Study 1b / 172
4.3.1. Research objectives / 172
4.3.2. Participants / 173
4.3.3. Materials / 173
4.3.4. Procedure / 174
4.3.5. Analysis / 175
4.3.6. Results and discussion / 175
4.3.7. Conclusion / 180

5. Study 2: Conceptualization in event construal. The case of Polish‑English bilinguals / 181
5.1. Study 2a / 183
5.1.1. Selection / 183
5.1.2. Research objectives / 184
5.1.3. Participants / 185
5.1.4. Materials / 186
5.1.5. Procedure / 187
5.1.6. Analysis / 187
5.1.7. Results / 189
5.1.8. Discussion / 200
5.1.8.1. Selection: A cross-linguistic analysis / 201
5.1.8.2. The setting of L2 learning and use / 202
5.1.8.3. The influence of individual background variables / 203
5.1.8.4. Implications for conceptualization processes / 204
5.1.9. Conclusion / 204
5.2. Study 2b / 205
5.2.1. Segmentation / 205
5.2.2. Structuring / 206
5.2.3. Research objectives / 208
5.2.4. Materials and procedure / 208
5.2.5. Analysis / 209
5.2.5.1. Segmentation units / 209
5.2.5.2. The event/state distinction / 210
5.2.5.3. Temporal structuring / 211
5.2.5.4. Statistical analysis / 212
5.2.6. Results / 212
5.2.7. Discussion / 232
5.2.7.1. Event segmentation: A cross-linguistic perspective / 232
5.2.7.2. Temporal structuring in Polish and English / 233
5.2.7.3. The setting of L2 learning and use / 234
5.2.7.4. The influence of individual background variables / 236
5.2.7.5. Implications for conceptualization processes / 237
5.2.8. Conclusion / 238

6. Concluding remarks / 240
6.1. Theoretical issues and suggestions for future research / 240
6.2. Practical implications of Studies 1 and 2 / 243
6.3. Evaluation of the research / 246

Appendix / 248
Bibliography / 259
Index / 279

Streszczenie / 281
Zusammenfassung / 282
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

The Language-Cognition Interface in Bilinguals: An evaluation of the Conceptual Transfer Hypothesis - 04 Study 2: Conceptualization in event construal. The case of Polish-English bilinguals

Książka skierowana jest do studentów i pracowników naukowych filologii obcych, których zainteresowania obejmują psycholingwistyczne zależności pomiędzy umysłowością a językiem w kontekście szeroko pojmowanej dwujęzyczności. Zawiera...

Young Scholars on Theoretical and Applied Linguistics: Research Projects - Dorota Tutka: Foreign language teachers’ priorities in developing learners’ speaking skills

The present volume is a collection of twelve papers, which have been prepared by thirteen young scholars, whose scientific activities are oriented towards broadly understood theoretical and applied linguistics.Yet, first, it is necessary to explain the...
22,00 zł

Challenges of New Technology Applications in Project Management and Evaluation

W monografii zaprezentowano efekty badań teoretycznych oraz praktycznych związanych z ważniejszymi problemami dotyczącymi szybko rozwijającej się dziedziny zarządzania – zarządzania projektami i ewaluacji (Projekt Management and Evaluation).
39,90 zł

Teacher language awareness in th ecological perspective. A collaborative inquiry based on languaging

Książka poświęcona jest zagadnieniu świadomości językowej nauczyciela, w ujęciu ekologicznym. Podczas gdy pierwsze z pojęć jest dość znane w metodyce nauczania języków obcych, budząc zainteresowane edukatorów i naukowców od około 4...

The Language-Cognition Interface in Bilinguals: An evaluation of the Conceptual Transfer Hypothesis - 03 Study 1: Investigating semantic and conceptual categorization in the domain of interpersonal relationships in Polish and English

Książka skierowana jest do studentów i pracowników naukowych filologii obcych, których zainteresowania obejmują psycholingwistyczne zależności pomiędzy umysłowością a językiem w kontekście szeroko pojmowanej dwujęzyczności. Zawiera...
10,00 zł

Bilingual Language Acquisition : Focus on Relative Clauses in Polish and English

Niniejsza książka prezentuje dogłębną analizę współczesnego rozumienia rozwoju języka u dzieci dwujęzycznych. Część pierwsza książki to szeroko zakrojony przegląd literatury naukowej traktującej o akwizycji języka z perspektywy teorii Gramatyki ...

Polite and Dyplomatic Language

Seria kieszonkowych poradników językowo-biznesowych pomoże Ci poszerzyć słownictwo i wiedzę w różnych dziedzinach. Książeczki zawierają tematycznie zgromadzone pojęcia i zagadnienia, a także ich tłumaczenia. Bądź specjalistą w swojej dzie...

Transfer wiedzy i technologii z organizacji naukowo-badawczych do przedsiębiorstw

Rozwój innowacyjnej gospodarki zależy od umiejętności korzystania z osiągnięć nauki i możliwości ich dystrybucji. Książka wpisuje się w niezwykle istotną dyskusję dotyczącą poprawy innowacyjności polskiej gospodarki poprzez udoskonalenie wsp&oac...

Potencjał absorpcyjny przedsiębiorstw finansowych w Polsce w procesie transferu innowacyjnych technologii

„Kwestie dotyczące potencjału absorpcyjnego w procesie transferu technologii w dotychczasowej literaturze nie są jednoznacznie wyjaśnione, co więcej, w większości opracowań zagadnienie to traktuje się w sposób fragmentaryczny, koncentrując...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!