MENU

Uczenie się dorosłych w zabawie

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Łódź, 2019

  • Autor: Wojciech Świtalski

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 22,45 zł
19,31
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Uczenie się dorosłych w zabawie

Książka zawiera refleksję teoretyczną i wyniki projektu badawczego na temat zjawiska uczenia się dorosłych w zabawie. Czytelnik znajdzie w niej pogłębioną analizę ustaleń naukowych polskich i zagranicznych badaczy dotyczących ludycznej sfery aktywności człowieka w kontekście nauk społecznych, a także odniesienie do praktyki edukacyjnej. Publikacja może zainteresować zarówno teoretyków zajmujących się koncepcjami wyjaśniającymi procesy uczenia się człowieka, jak i osoby na co dzień realizujące zadania szkoleniowe czy oświatowe.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp	7

Rozdział I. Zabawa – rozważania wokół ustaleń definicyjnych	9
1.	Zabawa – wprowadzenie do zagadnienia	9
2.	Zabawa w rodzinie pojęć	11
3.	Cechy zabawy	16
4.	Rodzaje zabawy	28

Rozdział II. Zabawa w perspektywie wybranych dyscyplin naukowych	37
1.	Wielość koncepcji i podejść do zagadnienia zabawy	37
2.	Zabawa w ujęciu wybranych filozofów	44
3.	Zabawa w rozpoznaniu społeczno-kulturowym	59
4.	Zabawa w pedagogice kultury fizycznej	69
5.	Zabawa w pedagogice czasu wolnego	73
6.	Zabawa w nurcie pedagogiki zabawy	78
7.	Zabawa w andragogice i w praktyce edukacji dorosłych	81
8.	Zabawa jako przedmiot badań ludologii	87

Rozdział III. Uczenie się dorosłych w zabawie w świetle wybranych andragogicznych teorii uczenia się 	91
1.	Uczenie się dorosłych w rodzinie pojęć andragogicznych	91
2.	Formalne, pozaformalne i nieformalne uczenie się dorosłych w kontekście uczenia się w zabawie	95
3.	Ludyczna przestrzeń uczenia się według Alicji i Dawida Kolbów	100
4.	Uczenie się w zabawie w kontekście trzech wymiarów uczenia się według Knuda Illerisa 	105
4.1.	Uczenie się w zabawie – wymiar poznawczy	108
4.2.	Uczenie się w zabawie – wymiar emocjonalny	109
4.3.	Uczenie się w zabawie – wymiar społeczny	112
5.	Uczenie się dorosłych w zabawie w świetle wybranych andragogicznych teorii uczenia się – próba podsumowania	115

Rozdział IV. Uczenie się dorosłych w zabawie – koncepcja badań własnych 	117
1.	Podstawowe pojęcia w koncepcji badawczej	117
2.	Przedmiot i cele badań	119
3.	Problemy badawcze	119
4.	Zmienne i wskaźniki	121
5.	Strategia, metoda i technika badawcza. Narzędzie badawcze	127
6.	Teren badań i dobór próby badanych	130
7.	Badania pilotażowe i badania właściwe	134

Rozdział V. Uczenie się dorosłych w zabawie w świetle badań własnych	135
1.	Informacje wstępne o próbie badawczej i warunkach prowadzenia badań	135
2.	Rozumienie pojęcia „zabawa dorosłych”	138
3.	Charakterystyka warunków, w jakich przebiega zabawa dorosłych	141
4.	Charakterystyka zabawy dorosłych ze względu na wybrane cechy zabawy	147
5.	Rozumienie pojęcia „uczenie się dorosłych w zabawie”	152
6.	Charakterystyka uczenia się dorosłych w zabawie	153
6.1.	Uczenie się badanych osób w zabawie w wymiarze poznawczym	153
6.2.	Uczenie się badanych osób w zabawie w wymiarze emocjonalnym	157
6.3.	Uczenie się badanych osób w zabawie w wymiarze społecznym	163
7.	Znaczenie zabawy dla uczenia się dorosłych w zabawie	167
8.	Typologia badanego zjawiska. Prezentacja wybranych sylwetek	177
9.	Wnioski z badań	187
10.	Teoretyzacja badanego zjawiska – ogląd uzyskanych wyników w kontekście wybranych teorii naukowych	188
10.1.	Teoretyzacja badanego zjawiska – kontekst teorii zabawy	188
10.2.	Teoretyzacja badanego zjawiska – kontekst teorii uczenia się	194
11.	Postulaty andragogiczne	198

Zakończenie	199

Bibliografia	201
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

9,09 zł
10,10 zł

Erotyki i Limeryki (dla dorosłych)

W tomiku „Erotyki i Limeryki (dla dorosłych) Czytelnik odnajdzie wiele pikantnych i swawolnych szczegółów. Autor w sposób żartobliwy porusza temat intymnej sfery naszego życia.
18,92 zł
22,00 zł

O lepszą jakość uczenia się

Treść rozprawy stanowi właściwe rozwinięcie zamierzonego celu: uzasadnione naukowo podniesienie sposobu nauczania i uczenia się, tak na poziomie akademickim jak również w zakresie szkolnictwa ogólnego.
21,84 zł
27,30 zł

Zabawy z wyobraźnią

Jest to unikalna publikacja metodyczna dla nauczycieli wychowania przedszkolnego i kształcenia zintegrowanego. Zawiera ona nowatorskie propozycje scenariuszy zajęć rozwijających wyobraźnię i kreatywność dzieci, opartych na zestawie obrazków o ni...
44,40 zł
74,00 zł

Odruchy, uczenie się i zachowanie

Rodzice są zazwyczaj pierwszymi osobami, które dostrzegają, że ich dziecko doświadcza trudności rozwojowych. Często nie wiedzą dokładnie, na czym polega problem, ale czują, że ich dziecko czymś się różni od pozostałych. Jeśli objawy nie s...
26,09 zł
29,99 zł

Zabawy w Boga. Ludzie o magnetycznych palcach

Kim są cyborgi? Postaciami z literatury i kina SF? Rojeniami o fuzji białka i krzemu, ludzkiego ciała i najnowocześniejszej technologii? Nie, ludzie maszyny to nie jest fikcja ani przyszłość. To teraźniejszość. Cyborgi żyją wśród nas, pró...
24,08 zł
28,00 zł

Inkluzja czy iluzja? Praktyki całożyciowego uczenia się w modelach interwencji społecznych

„Recenzowana książka prezentuje koncepcyjnie dopracowany i spójny model zmiany społecznej na poziomie lokalnym, który może posłużyć jako instrument projektowania działań zorientowanych na upodmiotowienie jednostek, grup i zbiorowośc...
27,26 zł
30,29 zł

Opowieści dla dzieci dorosłych

Jej druga książka i zbiór opowieści dla dzieci dorosłych. Czy konieczna jest jeszcze czyjaś interwencja? to już tajemnica. A gdy przeczytacie na pewno będziecie znali odpowiedz…
33,53 zł
38,99 zł

ZABAWA W CHOWANEGO

Najnowsza powieść Guillaume’a Musso zachwyci zarówno fanów thrillerów, jak i miłośników książek literackich.Lektura, która jak żadna inna zaciera granicę między życiem a powieścią.Ale życ...
28,72 zł
35,90 zł

Zabawa w zabijanie. Dorota Czerwińska. Tom 4

Sława, życie na świeczniku, popularność. To marzenie wielu. Piątka młodych ludzi zostaje zaproszona do programu, jakiego nigdy jeszcze nie było. Liczą, że w końcu uda im się zrealizować swoje cele.Dają się wciągnąć w grę, na której k...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!