MENU

Umowa konsumencka w polskim prawie cywilnym i prywatnym międzynarodowym

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2013

  • Autor: Bogusława Gnela

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 102,00 zł
91,80
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Umowa konsumencka w polskim prawie cywilnym i prywatnym międzynarodowym

W książce dokonano analizy regulacji umów konsumenckich nie tylko od strony konsumenta, jako słabszej strony tych umów, ale także od strony przedsiębiorcy. Wobec obowiązywania w polskim prawie zasady jedności prawa cywilnego zwrócono uwagę na podmiotowe rozbicie prawa umów i zgłoszono propozycje uporządkowania stanu normatywnego w tym zakresie w sposób zgodny z prawem unijnym i zapewniający spójność polskiego prawa cywilnego.







Autorka wykazuje specyfikę kryteriów kwalifikacji umów konsumenckich oraz specyfikę metody ich regulacji i uzasadnia celowość unormowania tych umów w jednej, pozakodeksowej ustawie.







Adresaci:

Publikacja jest adresowana do przedstawicieli nauki prawa, prawników praktyków, a także do pracowników organów, instytucji i organizacji zajmujących się ochroną praw konsumenta oraz organów projektujących i stanowiących prawo w tym zakresie.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wykaz skrótów 
 str. 11Wstęp 
 str. 21Rozdział IZagadnienia wprowadzające do problematyki umowy konsumenckiej 
 str. 271.1. Pojęcie umowy i znaczenie jej ogólnej regulacji dla umowy konsumenckiej 
 str. 271.2. Kryteria systematyzowania umów zobowiązaniowych a problem systematyzacji umów konsumenckich 
 str. 341.2.1. Systematyzowanie umów zobowiązaniowych 
 str. 341.2.2. Kwalifikacja i klasyfikacja umów zobowiązaniowych a umowa konsumencka 
 str. 371.2.3. Kryteria kwalifikacji podmiotowej w umowach zobowiązaniowych 
 str. 471.2.4. Geneza kwalifikacji podmiotu profesjonalnego w umowie handlowej (gospodarczej) i jednostronnie handlowej 
 str. 521.2.5. Problem normatywnej definicji umowy obustronnie handlowej oraz jednostronnie handlowej niekonsumenckiej 
 str. 591.3. Znaczenie dyrektyw konsumenckich dla kwalifikacji i regulacji umów konsumenckich a nowe tendencje w normowaniu tych umów 
 str. 65Rozdział IIKryteria kwalifikacji umowy konsumenckiej oraz jej miejsce w polskim systemie prawnym 
 str. 932.1. odmiotowe kryteria kwalifikacji umowy konsumenckiej 
 str. 932.1.1. Pojęcie przedsiębiorcy 
 str. 932.1.2. Pojęcie konsumenta 
 str. 1182.2. Cel i przedmiotowe kryteria kwalifikacji umowy konsumenckiej 
 str. 1442.2.1. Cel zawarcia umowy jako kryterium kwalifikacji umowy konsumenckiej 
 str. 1442.2.2. Przedmiotowe kryteria kwalifikacji umowy konsumenckiej 
 str. 1492.3. Sens wyodrębniania umów konsumenckich 
 str. 1562.4. Pojęcia i instytucje związane z umową konsumencką w projekcie nowego kodeksu cywilnego 
 str. 1622.4.1. Uwagi wprowadzające 
 str. 1622.4.2. Projektowane pojęcia konsumenta i przedsiębiorcy 
 str. 1622.4.3. Obowiązujące instytucje reżimu umów konsumenckich a ich ogólny charakter w projekcie kodeksu cywilnego 
 str. 1772.5. Miejsce umów konsumenckich w polskim systemie prawnym 
 str. 183Rozdział IIISpecyfika prawnej regulacji umów konsumenckich 
 str. 190 3.1. Idea ochrony konsumenta jako słabszej strony umowy a zasada swobody umów 
 str. 1903.2. Zawarcie umowy konsumenckiej z zastosowaniem wzorca umowy 
 str. 1943.3. Problem niedozwolonych postanowień w umowach konsumenckich 
 str. 2013.3.1. Zakres podmiotowy reżimu niedozwolonych postanowień umownych 
 str. 2013.3.3. Kryteria i skutki uznania postanowienia za niedozwolone 
 str. 2023.3.3.Rozumienie przez sądy polskie klauzuli dobrych obyczajów jako kryterium uznania postanowienia umownego za niedozwolone 
 str. 2103.4. Umowy konsumenckie zawierane poza lokalem przedsiębiorstwa 
 str. 2113.4.1. Uwagi wprowadzające 
 str. 2113.4.2. Pojęcie umowy zawieranej poza lokalem przedsiębiorstwa w obowiązującym stanie prawnym 
 str. 2133.4.3. Instrumenty ochrony konsumenta w umowach zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa 
 str. 2163.5. Umowy konsumenckie zawierane na odległość 
 str. 2183.5.1. Uwagi wprowadzające 
 str. 2183.5.2. Pojęcie umowy zawieranej na odległość 
 str. 2193.5.3. Zakres przedmiotowy regulacji umów zawieranych na odległość 
 str. 2203.5.4. Wymogi informacyjne. Zgoda konsumenta 
 str. 2223.5.5. Prawo odstąpienia od umowy i konsekwencje jego realizacji 
 str. 2233.5.6. Pozostałe instrumenty ochrony konsumenta 
 str. 2253.5.7. Przykłady stosowania przepisów o umowach zawieranych na odległość przez sądy polskie 
 str. 2263.6. Znaczenie etapu przedkontraktowego w reżimach umów konsumenckich 
 str. 2283.7. Ogólna charakterystyka najważniejszych instrumentów ochronnych w reżimie umów konsumenckich 
 str. 2393.7.1. Ochrona konsumenta przez informację 
 str. 2393.7.2. Prawo odstąpienia od umowy konsumenckiej bez podania przyczyny 
 str. 2453.8. Problem naprawienia szkody niemajątkowej związanej z "naruszeniem" umowy konsumenckiej 
 str. 2563.8.1.  Problem dopuszczalności naprawienia szkody niemajątkowej w reżimie kontraktowym w polskim prawie 
 str. 2563.8.2. Naprawienie szkody niemajątkowej wynikłej z naruszenia umowy konsumenckiej 
 str. 264Rozdział IVUmowy sprzedaży konsumenckiej 
 str. 2754.1. Sprzedaż konsumencka według ustawy o sprzedaży konsumenckiej 
 str. 2754.1.1. Uwagi wprowadzające 
 str. 2754.1.2. Niektóre aspekty sprzedaży konsumenckiej uregulowane w dyrektywie 99/44/WE 
 str. 2774.1.3. Ogólna charakterystyka regulacji zawartych w ustawie o sprzedaży konsumenckiej 
 str. 2814.1. Umowa sprzedaży konsumenckiej według kodeksu cywilnego 
 str. 2984.3. Projektowane zmiany w regulacji umowy sprzedaży konsumenckiej w polskim prawie 
 str. 308Rozdział VNiektóre konsumenckie umowy o świadczenie usług finansowych 
 str. 3115.1. Pojęcie usług finansowych 
 str. 3115.2. Umowa o kredyt konsumencki 
 str. 3135.2.1. Regulacja umowy kredytu w prawie bankowym - wzmianka 
 str. 3135.2.2. Umowa o kredyt konsumencki według ustawy z 2001 r. 
 str. 3155.2.3. Umowa o kredyt konsumencki według ustawy z 2011 r. 
 str. 3185.3. Umowy o usługi finansowe zawierane na odległość 
 str. 3285.4. Konsumenckie umowy ubezpieczenia 
 str. 3335.4.1. Uwagi wprowadzające 
 str. 3335.4.2. Kwalifikacja ubezpieczyciela jako profesjonalnej strony umowy ubezpieczenia 
 str. 3365.4.3. Kwalifikacja ubezpieczającego jako konsumenta w umowie ubezpieczenia 
 str. 3415.4.4. Konsumencka ochrona ubezpieczającego niebędącego konsumentem w przepisach o umowie ubezpieczenia 
 str. 3455.4.5. Problem rozciągnięcia ochrony konsumenckiej na inne niż ubezpieczający podmioty stosunku ubezpieczenia 
 str. 3495.4.6. Przykłady zastosowania reżimów konsumenckich dokonsumenckiej umowy ubezpieczenia 
 str. 351Rozdział VIUmowa o imprezę turystyczną (o usługi turystyczne) oraz umowy typu timeshare 
 str. 3586.1. Umowa o imprezę turystyczną 
 str. 3586.1.1. Uwagi wstępne 
 str. 3586.1.2. Umowa o imprezę turystyczną w prawie unijnym 
 str. 3636.1.3. Umowa o imprezę turystyczną w ustawie o usługach turystycznych 
 str. 3676.2. Cywilnoprawne instrumenty ochrony klienta (konsumenta) w regulacji umowy o imprezę turystyczną 
 str. 3726.2.1. Ogólne zagadnienia ochrony klienta w umowie o imprezę turystyczną 
 str. 3726.2.2. Informacja przedkontraktowa 
 str. 3746.2.3. Obligatoryjna treść umowy o imprezę turystyczną 
 str. 3766.2.4. Inne obowiązki organizatora imprezy turystycznej oraz uprawnienia klienta 
 str. 3786.2.5. Zasady odpowiedzialności organizatora turystyki za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy o imprezę turystyczną 
 str. 3826.2.6. Ochrona klienta a ochrona konsumenta przewidziana w odrębnych reżimach konsumenckich - wzmianka 
 str. 3856.3. Umowy typu timeshare 
 str. 3886.3.1. Ogólna charakterystyka timesharingu w uchylonej dyrektywie 94/47/WE 
 str. 3886.3.2. Polska ustawa o timesharingu z 2000 r. 
 str. 3906.3.3. Ogólna charakterystyka dyrektywy 2008/122/WE 
 str. 3946.3.4. Polska ustawa o timeshare z 2011 r. 
 str. 399Rozdział VIIUmowa konsumencka w prawie prywatnym międzynarodowym 
 str. 4037.1. Kwalifikacja umowy konsumenckiej w prawie prywatnym międzynarodowym oraz jej skutki 
 str. 4037.1.1 Geneza kolizyjnoprawnej ochrony konsumenta oraz definicji umowy konsumenckiej w polskim prawie rywatnym międzynarodowym 
 str. 4037.1.2. Umowa konsumencka według konwencji rzymskiej 
 str. 4087.1.3. Umowa konsumencka w projektach ustawy o p.p.m. z 2011 r. na tle obowiązujących norm dotyczących kolizyjnoprawnej ochrony konsumenta 
 str. 4397.1.4. Umowa konsumencka według rozporządzenia Rzym I 
 str. 4447.2. Umowa konsumencka w ustawie o p.p.m. z 2011 r. na tle obowiązujących norm dotyczących kolizyjnoprawnej ochrony konsumenta 
 str. 454Wnioski 
 str. 459Wykaz literatury 
 str. 465
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

228,60 zł
254,00 zł

System prawa pracy. Tom III. Indywidualne prawo pracy. Część szczegółowa

Tom III "Systemu prawa pracy", jako publikacja komplementarna do tomu II Systemu, dotyczy problematyki indywidualnego prawa pracy w aspekcie przedmiotowym. Szczegółowej analizie poddano w nim uprawnienia i obowiązki pracownika i praco...
26,52 zł
34,00 zł

Kiedyś wrócisz tu... Część 1 + CD Podręcznik do nauki języka polskiego dla średnio zaawansowanych

Kiedyś wrócisz tu... (cz. I) jest podręcznikiem do nauki języka polskiego dla średnio zaawansowanych obcokrajowców. Jest to poprawiona i uzupełniona wersja podzielonego na dwie części podręcznika Kiedyś wrócisz tu... (wyd. I, 1997)...
30,38 zł
33,75 zł

2014. Antologia współczesnych polskich opowiadań

To już trzecia antologia współczesnych polskich opowiadań, które proponuje Państwu do lektury Wydawnictwo FORMA. Poprzednie – "2008" i "2011" – przekonały, że tego rodzaju książki czyta się żywo, bardzo dob...
230,40 zł
256,00 zł

System prawa pracy. TOM I. Część ogólna

Tom I Systemu prawa pracy w swych założeniach pomyślany został jako prezentacja ustawodawstwa pracy w ujęciu systemowym. Jego koncepcja zakłada kompleksowe zarysowanie zasadniczych konturów systemu prawa pracy, w szczególności zagadnień:<...
9,09 zł
10,10 zł

Język polski z łatwością

Materiał dydaktyczny zawiera tekst w języku polskim oraz dosłowne tłumaczenie na język rosyjski. Dodatkiem do tekstu jest nagranie audio: ten sam tekst w języku polskim w formacie audiobooka. Link do audio znajdziesz w treści książki. Przyjemnej nauki!
83,20 zł
104,00 zł

Prawo rzymskie

Znany i ceniony, a także nowoczesny i przystępny podręcznik akademicki do prawa rzymskiego, podstawowa lektura dla studentów prawa, europeistyki, historii, kulturoznawstwa, administracji i dla aplikantów prawniczych oraz wszystkich os&oac...
45,00 zł
50,00 zł

Ilustrowane prawo reklamy

W książce zostały omówione najważniejsze regulacje z zakresu prawa reklamy, w tym:ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym,ustawa o prawie autorskim i prawach ...
60,30 zł
67,00 zł

Prawo administracyjne

W książce zaprezentowano problematykę prawa administracyjnego, w tym zagadnienia dotyczące m.in.: struktury administracji publicznej i zasad jej funkcjonowania, kontroli administracji, statusu urzędników, podstawowych działów prawa materi...
61,20 zł
68,00 zł

Przekształcanie szkół i zespołów z mocy prawa w okresie reformy ustroju szkolnego - procedura, wzory uchwał, terminy

Publikacja Przekształcanie szkół i zespołów z mocy prawa w okresie reformy ustroju szkolnego - procedura, wzory uchwał, terminy przedstawia zadania, jakie ustawodawca przewidział w ustawie z 14.12.2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę - P...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!