Uwarunkowania skuteczności wdrażania Lean Management w przedsiębiorstwach produkcyjnych w Polsce
Współczesne uwarunkowania globalnej gospodarki wymuszają na przedsiębiorstwach ciągłe podnoszenie poziomu ich konkurencyjności. Bez tego nie są w stanie przetrwać i rozwijać się we współczesnym otoczeniu. W wyniku tych procesów, zarówno w teorii, jak i praktyce zarządzania, powstają nowe metody bądź koncepcje, mające dopomóc przedsiębiorstwom w sprostaniu tym wymaganiom. Jedną z bardziej znanych i uznanych na świecie współczesnych koncepcji zarządzania jest Lean Management. – koncepcja wywodząca się ze sposobu myślenia i działania firmy Toyota, a polegającą na zastosowaniu takich sposobów działalności przedsiębiorstwa, aby w danych warunkach techniczno-organizacyjnych uzyskać jak najlepsze efekty działania możliwie najmniejszymi nakładami. W koncepcji tej uzyskiwane jest to poprzez wszechstronną eliminację wszelkiego rodzaju marnotrawstwa (po japońsku – muda) nie tylko z systemu produkcyjnego i w dalszej perspektywie z całej organizacji, ale także z całego łańcucha logistycznego związanego z działalnością firmy.
Niniejsza monografia oprócz szerokiego zaznajomienia czytelników z istotą Lean Management ma na celu przedstawienie, jak skutecznie wdrożyć ten koncept w przedsiębiorstwie, ze szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań tego procesu w polskiej praktyce gospodarczej. Praca skierowana jest, poza pracownikami akademickimi i studentami zarządzania, do praktyków gospodarczych zajmujących się poruszaną problematyką w swoich przedsiębiorstwach.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7865-087-4
- ISBN druku: 978-83-7865-087-4
- Liczba stron: 294
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 7 Część I. KONCEPTUALNE ZAŁOŻENIA LEAN MANAGEMENT 13 Rozdział 1. Nowe uwarunkowania gospodarcze jako wyzwania dla współczesnych przedsiębiorstw 15 Rozdział 2. Pojęcie i geneza Lean Management 30 Rozdział 3. Podstawowe cele i zasady Lean Management 41 Rozdział 4. Lean Management a tradycyjne systemy organizacji wytwarzania 61 Rozdział 5. Kultura szczupłej organizacji 82 Rozdział 6. Korzyści i koszty Lean Management 94 Część II. METODYCZNE PODSTAWY WDRAŻANIA LEAN MANAGEMENT W PRZEDSIĘBIORSTWIE 105 Rozdział 7. Metodyka przeprowadzania zmian organizacyjnych we współczesnym przedsiębiorstwie 107 Rozdział 8. Procedury wdrażania Lean Management w literaturze przedmiotu 130 Rozdział 9. Uwarunkowania skuteczności wdrażania Lean Management w świetle literatury przedmiotu 152 Część III. WDRAŻANIE LEAN MANAGEMENT W PRZEDSIĘBIORSTWACH FUNKCJONUJĄCYCH W POLSCE – WYNIKI BADAŃ EMPIRYCZNYCH 167 Rozdział 10. Metodyka badań własnych 169 Rozdział 11. Procesy wdrażania Lean Management w badanych przedsiębiorstwach i ich efekty 172 Rozdział 12. Empiryczna weryfikacja modelowej procedury wdrażania Lean Management w przedsiębiorstwach funkcjonujących w Polsce 188 Rozdział 13. Identyfikacja uwarunkowań skuteczności wdrażania Lean Management w przedsiębiorstwach produkcyjnych w Polsce w oparciu o wyniki badań empirycznych 209 Rozdział 14. Analiza istotności uwarunkowań skuteczności wdrażania Lean Management w przedsiębiorstwach produkcyjnych w Polsce 220 Rozdział 15. Synteza wyników badań i wnioski 246 Zakończenie 255 Aneks. Repozytorium podstawowych metod i technik koncepcji Lean 257 Bibliografia 272 Spis rysunków, tabel, wykresów 291