MENU
PWN wspiera profesjonalistów

WEB 2.0 w działalności usługowej instytucji książki

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Kraków, 2013

  • Autor: Magdalena Wójcik

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 39,90 zł
34,31
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

WEB 2.0 w działalności usługowej instytucji książki

Przedmiotem rozważań autorki jest sposób wykorzystania środowiska Internetu, w tym szczególnie Web 2.0, w działalności polskich instytucji książki. Głównym celem przeprowadzonych badań było określenie zakresu i form zastosowania mediów społecznościowych w działalności usługowej, informacyjnej, promocyjnej i handlowej instytucji książki w Polsce, z naciskiem na pokazanie różnic w sposobie ich wykorzystania przez podmioty komercyjne i niekomercyjne. Magdalena Wójcik zrealizowała cele badawcze sformułowane we wstępie swojej publikacji. W badaniach posłużyła się dobrze dobranym do przedmiotu badań paradygmatem badawczym, prawidłowo wykorzystała stosowane w nim metody i narzędzia, dzięki czemu pokazała spójny obraz wykorzystania Internetu w instytucjach książki. Wyniki oraz wnioski z badań są przejrzyście i logicznie zaprezentowane oraz często umieszczone w kontekście sytuacji na świecie w tym zakresie. Z recenzji dr hab. Ewy Gtowackiej, prof. UMK

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wykaz skrótów  9
Wstęp  11
1. Działalność usługowa instytucji książki  23
	1.1. Działalność usługowa bibliotek publicznych  23
		1.1.1. Biblioteka publiczna w społeczeństwie – wybrane konteksty funkcjonowania  23
			1.1.1.1. Biblioteka publiczna jako instytucja publiczna  25
			1.1.1.2. Biblioteka publiczna jako instytucja usługowa  26
			1.1.1.3. Biblioteka publiczna jako instytucja kultury  28
			1.1.1.4. Biblioteka publiczna jako instytucja książki  30
		1.1.2. Działalność usługowa bibliotek publicznych – wybrane konteksty 30
			1.1.2.1. Działalność usługowa jako realizacja zobowiązań instytucji publicznej  31
			1.1.2.2. Działalność usługowa jako przejaw realizacji społecznej funkcji książki  32
			1.1.2.3. Działalność usługowa jako realizacja misji instytucji kulturalnej i edukacyjnej  33
			1.1.2.4. Działalność usługowa jako przejaw nowoczesnego sposobu myślenia o bibliotece  34
			1.1.2.5. Działalność usługowa jako element procesu mediacji  35
			1.1.2.6. Działalność usługowa jako przejaw realizacji idei otwartości  36
		1.1.3. Internet w działalności usługowej bibliotek publicznych  38
			1.1.3.1. Obszary wykorzystania Internetu w działalności usługowej bibliotek  39
			1.1.3.2. Internet w działalności usługowej bibliotek jako przejaw nowoczesnego sposobu myślenia o funkcjonowaniu biblioteki  42
			1.1.3.3. Internet w działalności usługowej bibliotek jako przejaw upodabniania się bibliotek do fi rm komercyjnych  43
		1.1.4. Web 2.0 w działalności usługowej bibliotek publicznych  45
			1.1.4.1. Media społecznościowe w budowaniu przewagi konkurencyjnej  46
			1.1.4.2. Wykorzystanie narzędzi Web 2.0 jako kolejny etap ewolucji bibliotek  48
		1.1.5. Działalność usługowa bibliotek publicznych – podsumowanie  49
	1.2. Działalność usługowa księgarń  50
		1.2.1. Księgarnia na rynku gospodarczym – wybrane konteksty funkcjonowania  51
			1.2.1.1. Księgarnia jako przedsiębiorstwo  51
			1.2.1.2. Księgarnia jako przedsiębiorstwo usługowe  52
			1.2.1.3. Księgarnia jako przedsiębiorstwo kultury  53
			1.2.1.4. Księgarnia jako instytucja książki  54
		1.2.2. Działalność usługowa księgarń – wybrane konteksty  55
			1.2.2.1. Rozwój działalności usługowej jako przejaw zmian gospodarczych  55
			1.2.2.2. Rozwój działalności usługowej jako reakcja na kryzys  57
			1.2.2.3. Działalność usługowa jako element realizacji funkcji kulturotwórczej  58
			1.2.2.4. Działalność usługowa jako przejaw mediacyjnego charakteru działalności księgarskiej  59
		1.2.3. Internet w działalności usługowej księgarń  60
			1.2.3.1. Internet jako narzędzie podnoszące skuteczność działań biznesowych  61
			1.2.3.2. Wykorzystanie Internetu jako przejaw wirtualizacji działalności księgarskiej  62
		1.2.4. Web 2.0 w działalności usługowej księgarń  64
			1.2.4.1. Media społecznościowe jako element marketingu relacji  65
			1.2.4.2. Wykorzystanie mediów społecznościowych jako przejaw nowego sposobu postrzegania roli klienta  66
		1.2.5. Działalność usługowa księgarń – podsumowanie  67
	1.3. Działalność usługowa wydawnictw  68
		1.3.1. Wydawnictwo na rynku gospodarczym – wybrane konteksty funkcjonowania  68
			1.3.1.1. Wydawnictwo jako przedsiębiorstwo  69
			1.3.1.2. Wydawnictwo jako przedsiębiorstwo usługowe  71
			1.3.1.3. Wydawnictwo jako przedsiębiorstwo kultury  72
			1.3.1.4. Wydawnictwo jako instytucja książki  73
		1.3.2. Działalność usługowa wydawnictw – wybrane konteksty  74
			1.3.2.1. Działalność usługowa jako element strategii biznesowej  75
			1.3.2.2. Działalność usługowa jako poboczny aspekt działalności wydawnictwa  77
			1.3.2.3. Działalność usługowa jako element realizacji funkcji kulturotwórczej  77
			1.3.2.4. Działalność usługowa jako przejaw mediacyjnego charakteru działalności wydawniczej  79
		1.3.3. Internet w działalności usługowej wydawnictw  80
			1.3.3.1. Internet jako główny element strategii promocyjnej wydawnictwa  80
			1.3.3.2. Internet jako nowy kanał dystrybucji dóbr i usług  81
		1.3.4. Web 2.0 w działalności usługowej wydawnictw  83
			1.3.4.1. Wykorzystanie mediów społecznościowych w działalności wydawniczej jako odpowiedź na oczekiwania klientów  83
			1.3.4.2. Wykorzystanie mediów społecznościowych jako przejaw innowacyjności  85
		1.3.5. Działalność usługowa wydawnictw – podsumowanie  86
2. Nowe media w działalności usługowej instytucji książki  89
	2.1. Założenia metodologiczne  90
		2.1.1. Cel i przedmiot badań  90
		2.1.2. Metoda  91
		2.1.3. Dobór próby  97
		2.1.4. Organizacja i przebieg badania  98
	2.2. Narzędzia informacyjno-komunikacyjne – formy i sposoby wykorzystania  102
		2.2.1. Zakres i sposoby wykorzystania stron internetowych  103
		2.2.2. Zakres i sposoby wykorzystania poczty elektronicznej  110
		2.2.3. Zakres i sposoby wykorzystania komunikatorów internetowych  115
		2.2.4. Zakres i sposoby wykorzystania blogów  117
		2.2.5. Zakres i sposoby wykorzystania mikroblogów  120
		2.2.6. Zakres i sposoby wykorzystania serwisów społecznościowych  123
		2.2.7. Formy i sposoby wykorzystania narzędzi informacyjno-komunikacyjnych – podsumowanie  127
	2.3. Obszary wykorzystania Internetu w działalności instytucji książki  129
		2.3.1. Wykorzystanie Internetu w działalności informacyjnej  129
		2.3.2. Wykorzystanie Internetu w działalności promocyjnej  131
		2.3.3. Wykorzystanie Internetu w działalności handlowej  133
		2.3.4. Wykorzystanie Internetu w działalności usługowej  135
		2.3.5. Obszary wykorzystania Internetu w działalności instytucji książki – podsumowanie  139
	2.4. Obszary wykorzystania mediów społecznościowych w działalności instytucji książki  140
		2.4.1. Wykorzystanie mediów społecznościowych w działalności informacyjnej  140
		2.4.2. Wykorzystanie mediów społecznościowych w działalności promocyjnej  142
		2.4.3. Wykorzystanie mediów społecznościowych w działalności handlowej  143
		2.4.4. Wykorzystanie mediów społecznościowych w działalności usługowej  145
		2.4.5. Obszary wykorzystania mediów społecznościowych w działalności instytucji książki – podsumowanie  147
	2.5. Nowe media w działalności instytucji książki – rola i perspektywy  149
		2.5.1. Rola Internetu w działalności instytucji książki  149
		2.5.2. Rola mediów społecznościowych w działalności instytucji książki 151
		2.5.3. Perspektywy wykorzystania Internetu i mediów społecznościowych w działalności instytucji książki  157
2.5.4. Rola i perspektywy wykorzystania nowych mediów w działalności instytucji książki – podsumowanie  158
3. Media społecznościowe w działalności instytucji książki – rozwiązania strategiczne  161
	3.1. Zakres i formy wykorzystania mediów społecznościowych w polskich instytucjach książki – zdiagnozowane problemy, źródła potencjalnych trudności  161
		3.1.1. Problem z precyzyjnym zdefi niowaniem celu prowadzenia działań w mediach społecznościowych  162
		3.1.2. Problem z doborem narzędzi umożliwiających realizację zdefiniowanych celów  163
		3.1.3. Problem z określeniem rodzaju przekazywanych treści oraz częstotliwości ich publikowania  165
		3.1.4. Problem wyznaczenia osób odpowiedzialnych za obsługę mediów społecznościowych  166
		3.1.5. Problemy związane z wykorzystaniem mediów społecznościowych w instytucjach książki – podsumowanie  167
	3.2. Strategie wykorzystania mediów społecznościowych w instytucjach książki – elementy składowe i etapy tworzenia  168
		3.2.1. Określenie celu prowadzenia działań w mediach społecznościowych  170
		3.2.2. Określenie odbiorcy działań w mediach społecznościowych  173
		3.2.3. Dobór narzędzi  174
		3.2.4. Określenie rodzaju publikowanych treści  175
		3.2.5. Określenie częstości publikowania treści  176
		3.2.6. Wyznaczenie osób odpowiedzialnych za prowadzenie kampanii w mediach społecznościowych  177
		3.2.7. Opracowanie planu zarządzania sytuacją kryzysową  180
		3.2.8. Strategie wykorzystania mediów społecznościowych w instytucjach książki – podsumowanie  182
Podsumowanie  185
Bibliografia  189
Aneksy  209
	1. Wzór kwestionariusza ankiety dla bibliotek  210
	2. Wzór kwestionariusza ankiety dla księgarń  215
	3. Wzór kwestionariusza ankiety dla wydawnictw  220
	4. Wzór kwestionariusza wywiadu  225
Spis rysunków, tabel i wykresów  227
Indeks nazwisk  231
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

4,47 zł
5,96 zł

Internacjonalizacja działalności badawczo-rozwojowej w kształtowaniu procesów innowacyjnych przedsiębiorstw w Polsce. Rozdział 3. Uwarunkowania internacjonalizacji działalności badawczo-rozwojowej i procesów innowacyjnych w Polsce

Konkurencja, krótki cykl życia produktów, postęp technologiczny spowodowały, że proces innowacyjny stał się bardziej kosztowny i ryzykowny. Wymusiło to na przedsiębiorstwach dzielenie się ryzykiem w pracach B + R oraz współpracę z ...
12,17 zł
16,22 zł

Instytucje rynku finansowego w Polsce

Książka ta rekomendowana jest osobom, które stojąc przed dylematem wyboru odpowiedniej pozycji z zakresu rynku finansowego, chcieliby mieć w jednym opracowaniu bogate kompendium wiedzy na temat funkcjonowania instytucji polskiego rynku finansowe...
19,20 zł
25,60 zł

Internacjonalizacja działalności badawczo-rozwojowej w kształtowaniu procesów innowacyjnych przedsiębiorstw w Polsce

Konkurencja, krótki cykl życia produktów, postęp technologiczny spowodowały, że proces innowacyjny stał się bardziej kosztowny i ryzykowny. Wymusiło to na przedsiębiorstwach dzielenie się ryzykiem w pracach B + R oraz współpracę z ...
18,00 zł
20,00 zł

Rozmowy o rynku książki 14

Czternasty tom rozmów, które pierwotnie drukowane były przez cały 2014 rok w dwutygodniku „Biblioteka Analiz”, przynosi wywiady z wydawcami, księgarzami, papiernikami, drukarzami, a także osobami kierującymi ważnymi instytucja...
24,94 zł
29,00 zł

Studia z dziejów książki, bibliotek i prasy Przegląd badań za lata 2016–2018

Tematyka zawarta w artykułach jest bardzo różnorodna. Czytelnik znajdzie tu między innymi tekst opisujący rolę i znaczenie bibliotekarza w antycznych bibliotekach aleksandryjskich, artykuł o bibliotece pijarskiej szkoły wydziałowej w Łowiczu z 1...
99,90 zł
111,00 zł

Zwrot podatku od czynności cywilnoprawnych jako instytucja prawa podatkowego

Autor przedstawia wskazówki pomocne przy rozwiązywaniu problemów związanych z aktualnym uregulowaniem zwrotu podatku od czynności cywilnoprawnych, a także stara się odpowiedzieć m.in. na następujące pytania:na ile obowiązujący...
33,30 zł
37,00 zł

Kronika Państwowego Instytutu Książki (1945-1949)

„Powstanie tej kroniki i jej zachowanie jest zdarzeniem wyjątkowym w dziejach nauki o książce. Jej wartość też jest szczególna, bo w swoisty sposób uzupełnia ona oficjalną dokumentację źródłową dotyczącą PIK-u przynosząc info...
14,14 zł
18,85 zł

Współpraca instytucji pracujących na rzecz dziecka i rodziny. Tom I: Lokalny system pomocy rodzinie.

Współpraca instytucji pracujących na rzecz dziecka i rodziny zakłada konieczność określenia celów i planu działania z uwzględnieniem specyfiki działalności poszczególnych służb oraz wykorzystania zasobów środowiska lokalnego...
31,50 zł
35,00 zł

Rynek książki w Polsce 2015 Poligrafia i Papier

Tom Poligrafia i Papier - tom poświęcony rynkowi drukarń dziełowych oraz rynkowi papierów graficznych przeznaczonych do druku książek. Podjęto też próbę sformułowania zestawienia w oparciu o przychody poszczególnych zakładów...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!