Współdziałanie terenowych organów administracji wojskowej z organami administracji rządowej i samorządowej w sytuacjach kryzysowych
W rozdziale pierwszym w skrócie i syntetycznie zaprezentowany został „cywilny” i „wojskowy” system zarządzania kryzysowego, który ma stanowić wprowadzenie do szczegółowego opisania systemu zarządzania kryzysowego terenowych organów administracji wojskowej. Ponadto omówiono podstawy organizacyjno-prawne towarzyszące procesom udziału terenowych organów administracji wojskowej w systemie zarządzania kryzysowego.
W rozdziale drugim dokonano analizy i oceny obszarów oraz zakresu (treści) współdziałania, jak też obowiązujących procedur związanych z tym procesem. Ponadto opisano relacje współdziałania terenowych organów administracji wojskowej z organami administracji publicznej w akcjach i operacjach reagowania kryzysowego.
W rozdziale trzecim przedstawiono wyzwania i oczekiwania co do współdziałania terenowych organów administracji wojskowej z organami administracji publicznej w akcjach oraz zarządzania kryzysowego z udziałem jednostek wojskowych. Przedstawiono także propozycje dotyczące rozszerzenia obszarów współdziałania oraz wskazano postulowane kierunki doskonalenia procedur współdziałania wspomnianych organów.
Praca zwieńczona jest zakończeniem, w którym sformułowano wnioski. Książka niniejsza może być wykorzystana głównie przez praktyków związanych z szeroko rozumianym zarządzaniem bezpieczeństwem (zarówno cywilnych, jak i wojskowych), a zwłaszcza przez studentów kierunków związanych z bezpieczeństwem narodowym i wewnętrznym. (Ze Wstępu)
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7467-169-9
- Liczba stron: 134
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
WSTĘP 5 1. UDZIAŁ TERENOWYCH ORGANÓW ADMINISTRACJI WOJSKOWEJ ORAZ ORGANÓW ADMINISTRACJI RZĄDOWEJ I SAMORZĄDOWEJ W REAGOWANIU KRYZYSOWYM 11 1.1. Uczestnictwo terenowych organów administracji wojskowej w procesie zarządzania kryzysowego 11 1.1.1. Zadania terenowych organów administracji wojskowej w sytuacjach kryzysowych 11 1.1.2. Struktura organizacyjna terenowych organów administracji wojskowej 14 1.1.3. Procedury działania terenowych organów administracji wojskowej w sytuacjach kryzysowych 19 1.2. Uczestnictwo organów administracji rządowej i samorządowej w procesie zarządzania kryzysowego 21 1.2.1. Zadania organów administracji rządowej i samorządowej w sytuacjach kryzysowych 21 1.2.2. Struktura organizacyjna organów administracji rządowej i samorządowej 26 1.2.3. Procedury działania organów administracji rządowej i samorządowej w sytuacjach kryzysowych 31 1.3. Potrzeby i możliwości współdziałania terenowych organów administracji wojskowej z organami administracji rządowej i samorządowej w procesie zarządzania kryzysowego 35 1.3.1. Właściwości ogólne współdziałania 35 1.3.2. Potrzeby współdziałania terenowych organów administracji wojskowej z organami administracji rządowej i samorządowej w sytuacjach kryzysowych 40 2. OCENA PROCESU WSPÓŁDZIAŁANIA TERENOWYCH ORGANÓW ADMINISTRACJI WOJSKOWEJ Z ORGANAMI ADMINISTRACJI RZĄDOWEJ I SAMORZĄDOWEJ W SYTUACJACH KRYZYSOWYCH 42 2.1. Obszary i zakres współdziałania terenowych organów administracji wojskowej z organami administracji rządowej i samorządowej w sytuacjach kryzysowych 42 2.1.1. Współdziałanie terenowych organów administracji wojskowej z organami administracji publicznej w sytuacjach kryzysowych w świetle obowiązujących przepisów 42 2.1.2. Obszary współdziałania terenowych organów administracji wojskowej z organami administracji publicznej w sytuacjach kryzysowych 43 2.1.3. Zakres współdziałania terenowych organów administracji wojskowej z organami administracji publicznej w sytuacjach kryzysowych 49 2.2. Obowiązujące procedury współdziałania terenowych organów administracji wojskowej z organami administracji rządowej i samorządowej w sytuacjach kryzysowych 50 2.2.1. Udział grup operacyjnych w organizacji współdziałania terenowych organów administracji wojskowej z organami administracji publicznej w sytuacjach kryzysowych 50 2.2.2. Procedury współdziałania terenowych organów administracji wojskowej z organami administracji rządowej i samorządowej w trybie podstawowym 54 2.2.3. Procedury współdziałania terenowych organów administracji wojskowej z organami administracji rządowej i samorządowej w trybie alarmowym 55 2.2.4. Procedury współdziałania terenowych organów administracji wojskowej z organami administracji rządowej i samorządowej w trybie nakazowym 56 2.3. Relacje współdziałania stosowane przez terenowe organy administracji wojskowej i organy administracji publicznej w sytuacjach kryzysowych 57 3. POSTULATYWNE OBSZARY I SPOSOBY WSPÓŁDZIAŁANIA TERENOWYCH ORGANÓW ADMINISTRACJI WOJSKOWEJ Z ORGANAMI ADMINISTRACJI RZĄDOWEJ I SAMORZĄDOWEJ W SYTUACJACH KRYZYSOWYCH 59 3.1. Współczesne wyzwania i oczekiwania w zakresie współdziałania terenowych organów administracji wojskowej z organami administracji publicznej w sytuacjach kryzysowych 59 3.1.1. Wyzwania w zakresie współdziałania terenowych organów administracji wojskowej z organami administracji publicznej w sytuacjach kryzysowych 59 3.1.2. Oczekiwania w zakresie współdziałania terenowych organów administracji wojskowej z organami administracji publicznej w sytuacjach kryzysowych 63 3.2. Proponowany zakres rozszerzenia obszarów współdziałania terenowych organów administracji wojskowej z organami administracji publicznej w sytuacjach kryzysowych 64 3.3. Proponowane kierunki doskonalenia procedur współdziałania terenowych organów administracji wojskowej z organami administracji publicznej w sytuacjach kryzysowych 66 3.4. Postulatywne relacje współdziałania terenowych organów administracji wojskowej z organami administracji publicznej w sytuacjach kryzysowych 68 3.5. Proponowane regulacje prawne w zakresie organizacji współdziałania terenowych organów administracji wojskowej z organami administracji publicznej w sytuacjach kryzysowych 69 ZAKOŃCZENIE 73 LITERATURA 75 ZAŁĄCZNIKI 79