System zarządzania jakością a skuteczność i efektywność administracji samorządowej
Pomiar wyników i kosztów jest jednym z najważniejszych wyzwań dla współczesnej administracji publicznej. Zwłaszcza dokonywanie porównań pomiędzy urzędami w zakresie skuteczności, efektywności i jakości staje się niezbędnym elementem zarządzania. Umożliwia to uzasadnienie ponoszonych kosztów wobec coraz wyższych wymagań przejrzystości stawianych przez społeczeństwo lub uzasadnienie dokonywanych zmian w sposobie funkcjonowania organizacji. Przedstawione w niniejszej publikacji metody porównań skupiają się przede wszystkim na dostarczaniu usług administracyjnych przez urzędy oraz na pomiarze aspektów organizacyjnych. Doskonalenie organizacji, jaką jest urząd administracji samorządowej wymaga znajomości czynników najsilniej wpływających na satysfakcję zarówno pracowników, jak i odbiorców usług. W publikacji przedstawiono metody pomiaru wyników funkcjonowania administracji samorządowej w oparciu o Kodeks Postępowania Administracyjnego, System Zarządzania Jakością PN-EN ISO 9001:2001 i Strategiczną Kartę Wyników. W pracy opisane zostały szczegółowo takie pojęcia jak: skuteczność ogólna, skuteczność organizacyjna, efektywność, jakość, sprawność, itd.
Niniejsza publikacja skierowana jest zarówno do praktyków doskonalących funkcjonowanie urzędów administracji publicznej, jak i do teoretyków pragnących prowadzić badania nad administracją publiczną. Odbiorcami książki mogą być Prezydenci, Burmistrzowie, Sekretarze Miast, Starostowie, dyrektorzy i kierownicy urzędów administracji samorządowej, ale również kadra zarządzająca instytucjami centralnymi.
„Pionierskim osiągnięciem autora jest objęcie szczegółowym badaniem empirycznym wybranego obszaru kraju i działającej tam administracji. Takie badania i o takim zakresie zostały wykonane po raz pierwszy. Dostarcza to nie tylko wiedzy o funkcjonowaniu urzędów, ale przede wszystkim jest instruktywne dla wszystkich ogniw administracji oraz dla czytelnika tymi kwestiami zainteresowanego" - prof. dr hab. Aleksander Łukaszewicz
„Książka jest niezmiernie przydatna w doskonaleniu jakości usług dostarczanych przez administrację publiczną oraz w zarządzaniu efektywnością funkcjonowania urzędów. Jest to publikacja godna polecenia administracji publicznej wszystkich szczebli, gdyż pokazuje w praktyczny sposób, jak mierzyć nakłady i wyniki funkcjonowania urzędów" - prof. dr hab. Krzysztof Opolski
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7941-544-1
- ISBN druku: 978-83-7556-155-5
- EAN: 9788375561555
- Liczba stron: 162
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Przedmowa
Uprowadzenie
PodziękowaniaRozdział 1
Podstawy teoretyczne badań nad administracji) publiczną
1.1. Podstawy badań nad administracją publiczną na gruncie teorii ekonomii
1.2. Teoria administracji publicznej a reformy sektora publicznegoRozdział 2
Podstawy metodologiczne badań nad skutecznością i efektywnością urzędów
administracji publicznej
2.1. Podstawy metodologiczne badań nad skutecznością dostarczania usług publicznych
2.1.1. Skuteczność ogólna w urzędach administracji publicznej
2.1.2. Skuteczność organizacyjna urzędów a system zarządzania jakością
2.2. Podstawy metodologiczne badań nad efektywnością dostarczania usług
publicznychRozdział 3
Metody pomiaru skuteczności i efektywności funkcjonowania urzędów miast
3.1. Metody pomiaru skuteczności funkcjonowania urzędów miast
3.2. Metody pomiaru efektywności funkcjonowania urzędów miast
3.3. Narzędzia analizy danych w badaniach nad skutecznością i efektywnością
urzędów miastRozdział 4
Znaczenie systemu zarządzania jakością dla poprawy skuteczności i efektywności
funkcjonowania urzędów miast
4.1. Pomiar skuteczności i efektywności funkcjonowania urzędów dzielnic
m.st. Warszawy
4.1.1. Charakterystyka badanej próby urzędów dzielnic m.st. Warszawy
4.1.2. Skuteczność i efektywność funkcjonowania urzędów dzielnic
m.st. Warszawy
4.1.3. System zarządzania jakością a skuteczność i efektywność
funkcjonowania urzędów dzielnic m.st. Warszawy
4.1.4. Wnioski dla urzędów dzielnic m.st. Warszawy
4.2. Pomiar skuteczności i efektywności urzędów miast województwa
mazowieckiego
4.2.1. Charakterystyka badanej próby urzędów miast województwa
mazowieckiego
4.2.2. Skuteczność i efektywność funkcjonowania urzędów miast
województwa mazowieckiego
4.2.3. System zarządzania jakością a skuteczność i efektywność
funkcjonowania urzędów miast województwa mazowieckiego
4.2.4. Wnioski dla urzędów miast województwa mazowieckiegoZakończenie
Aneks A. Schemat rozważań zawartych w pracy
Aneks B. Wyniki badań w urzędach dzielnic m.st. Warszawy
Aneks C. Wyniki badań w urzędach miast województwa mazowieckiego
Bibliografia