Skuteczność interwencji publicznej w zakresie mobilności miejskiej
Głównym tematem niniejszej monografii jest skuteczność interwencji publicznej, czyli – zgodnie z rozumieniem powszechnie przyjętym w ewaluacji oraz w naukach ekonomicznych – stopień czy zdolność do realizacji zakładanych celów na poziomie strategicznym. Nowoczesne interwencje publiczne, w szczególności strategie i programy operacyjne, mają określone cele w ramach zadanych budżetów. W związku z tym mogą i powinny być z realizacji tych celów rozliczane. Co więcej – jak pokazano w dalszej części pracy – powszechna jest realizacja interwencji publicznych, które nie osiągają swoich celów, czyli są nieskuteczne, co rodzi potrzebę dogłębnej analizy ukierunkowanej właśnie na kryterium skuteczności.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 9788380305717
- Liczba stron: 258
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp Przesłanki podjęcia tematu Tezy i cele pracy Metoda badawcza i struktura pracy Rozdział 1 Interwencja publiczna – jej przesłanki i niedoskonałości 1.1. Pojęcie interwencji publicznej 1.2. Makroekonomiczne podstawy interwencji publicznej 1.3. Przesłanki i formy interwencji publicznej na rynku usług transportowych 1.4. Badania nad skutecznością i niedoskonałością interwencji publicznych Rozdział 2 Interwencja publiczna w zakresie zrównoważonej mobilności miejskiej w Polsce w latach 2009–2015 2.1. Podstawy teoretyczne polityki zrównoważonej mobilności miejskiej 2.2. Unijna, krajowa i samorządowa polityka transportowa 2.3. Zakres interwencji 2.4. Odtworzenie normatywnej i pozytywnej logiki interwencji Rozdział 3 Ocena interwencji publicznej w zakresie zrównoważonej mobilności miejskiej w Polsce w latach 2009–2015 3.1. Przegląd dotychczasowych badań w zakresie budowy konkurencyjności transportu publicznego 3.2. Metodyka modelowania 3.3. Wyniki modelowania 3.4. Studia przypadków 3.5. Analiza reakcji rynku na zmiany oferty za pomocą analizy zmienności wskaźników 3.6. Scenariusz alternatywny interwencji Rozdział 4 Perspektywy i zagrożenia dla interwencji w przyszłości 4.1. Perspektywy i bariery ewolucji zrównoważonej mobilności miejskiej 4.2. Perspektywy transformacji cyfrowej zrównoważonej mobilności miejskiej 4.3. Model efektywności elektryfikacji transportu 4.4. Model dofinansowania publicznego w przeliczeniu na pasażera Rozdział 5 Dyskusja, wnioski i rekomendacje Podsumowanie Bibliografia Spis tabel Spis rysunków