Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.
Wyprawka szkolna »
MENU

YouTube(Miękka)

Wideo online a kultura uczestnictwa

Tytuł oryginalny: YouTube

5.00  [ 1 ocena ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka
Słowa kluczowe: YouTube media cyfrowe internet

YouTube

YouTube jest od lat jedną z najpopularniejszych i najczęściej wspominanych portali internetowych. Jest dla nas oczywiste, że szukając plików multimedialnych wejdziemy na YouTube; ale czy jesteśmy świadomi, w jaki sposób YouTube zmienił sposób, w jaki słuchamy muzyki i oglądamy filmy? Książka pokazuje, jak YouTube wykorzystywany jest przez producentów medialnych, publiczność, a także twórców – amatorów. Autorzy pracy prowokują do namysłu, w jaki sposób wraz z rozpowszechnieniem się YouTube diametralnie zmieniły się nasze wyobrażenia o produkcji kulturalnej i konsumpcji. YouTube to nieodzowna pozycja dla wszystkich zainteresowanych socjologią kultury i współczesnym przemysłem medialnym.

Bez względu na to, czy uwielbiacie czy nie znosicie YouTube, serwis ten stanowi obecnie część mediów głównego nurtu i siłę, z którą należy się w kulturze popularnej liczyć. Choć nie jest jedyną stroną w internecie, na której można umieszczać filmy wideo, jej szybki rozkwit, różnorodne treści i upowszechnienie w zachodnim, anglojęzycznym świecie sprawiają, że można dzięki niej zrozumieć zmieniające się związki pomiędzy technologiami nowych mediów, przemysłami twórczymi i polityką kultury popularnej. Celem tej książki jest przeanalizowanie niektórych, często konkurencyjnych, poglądów dotyczących tego, czym jest YouTube i jakim celom może w przyszłości służyć.

(Fragment tekstu)

  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Paczka w RUCHu - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w urzędzie Poczty Polskiej - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa Pocztą Polską - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w Paczkomacie InPost - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa kurierem - dostawa 1 dzień roboczy
    • Odbiór własny w księgarni PWN - dostawa 3 dni robocze
    Ważne informacje o wysyłce:
    • Nie wysyłamy paczek poza granice Polski.
    • Dostawa do części Paczkomatów InPost oraz opcja odbioru osobistego w księgarniach PWN jest realizowana po uprzednim opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem.
    • Całkowity czas oczekiwania na paczkę = termin wysyłki + dostawa wybranym przewoźnikiem.
    • Podane terminy dotyczą wyłącznie dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Jean Burgess

Specjalizuje się w badaniach przemysłów kreatywnych, członek uniwersytetu Queensland.

Joshua Green

Wykłada porównawcze nauki medialne w Massachusetts Institute of Technology.

Seria MEDIA CYFROWE

Pierwsza na polskim rynku seria wydawnicza na temat wpływu mediów cyfrowych na społeczeństwo i sposobach komunikacji międzyludzkiej. Każdy z tomów zajmuje się jednym z fenomenów związanych z rozwojem technologii cyfrowych. Autorów nie zadowalają uogólnienia, komunały i fantastyczne wizje przyszłości. „Media cyfrowe” są wyważonym połączeniem najnowszej wiedzy technicznej i rzetelnych badań społecznych prowadzonych przez specjalistów, napisanych dla wszystkich zainteresowanych tematyką, a nie będących specjalistami.

    Polecamy

    Inne z serii

    Inni Klienci oglądali również

    Zostań gwiazdą YouTube'’a Twórz najlepsze filmy wideo!

    Zostań reżyserem.Spełnij wszystkie swoje kaprysy podczas montażu filmu.Opublikuj swoje dzieło.Sztuka filmowania dla młodzieży!Czy chcesz zostać gwiazdą serwisu YouTube? Dzięki lekturze tej książki dowiesz się, jak re...

    Video marketing nie tylko na YouTube

    Obraz wart więcej niż tysiąc słówTworzenie treści video jeszcze nigdy nie było takie proste! Dziś każdy może przecież nakręcić film zwykłym smartfonem, a znaczenie przekazu video w budowaniu świadomości marki jest nieprzecenione. To olbrzy...

    Płytki umysł Jak internet wpływa na nasz mózg

    Nominacja do nagrody Pulitzera 2011Nominacja do nagrody literackiej PEN Center USA 2011Międzynarodowy bestseller przetłumaczony na ponad dwadzieścia języków.To książka o pielęgnowaniu mądrości i zdolności do refleksji w e...
    56,00 zł

    Nauki penalne wobec szybkich przemian socjokulturowych Tom 1

    Księga jubileuszowa Profesora Mariana Filara jest dwutomowym dziełem zbiorowym.Tytuł Księgi Nauki penalne wobec szybkich przemian socjokulturowych stanowi klamrę spinającą teksty siedemdziesięciu autorów, którzy zadedykowali je Prof...

    WCAG 2.0 Podręcznik dobrych praktyk

    Publikacja jako pierwsza w Polsce opisuje szczegółowo i jednocześnie tłumaczy poszczególne punkty standardu WCAG. Podaje przykłady zastosowań rozwiązań ułatwiających osobom niepełnosprawnym, starszym i innym narażonym na wykluczenie cyfrowe korzysta...
    Produkt
    niedostępny

    Ukraińcy na Lubelszczyźnie w latach 1944-1989

    W książce przedstawiono różne aspekty życia ukraińskiej mniejszości narodowej na Lubelszczyźnie. Szczególnie dużo miejsca poświęcono powojennym wysiedleniom Ukraińców do USRR, akcji „Wisła”, działalności OUN-UPA oraz k...
    60,00 zł

    Nowe typy usług w działalności gospodarczej

    W ostatnich latach zauważyć można bardzo istotny wzrost znaczenia różnego rodzaju usług w życiu gospodarczym krajów wysoko i średnio rozwiniętych – również Polski. Obok usług znanych od dawna (takich jak: przewóz, sped...

    Teokracje amerykańskie Źródła i mechanizmy władzy usankcjonowanej religijnie

    Teokracje amerykańskie to pierwsze w polskiej politologii dojrzale teoretycznie i całościowe studium teokracji jako pewnego specyficznego typu systemu politycznego. Zarazem książka Macieja Potza stanowi fascynującą analizę mechanizmów władzy w t...

    Na dnie

    Oto bezlitosna, prawdopodobnie najlepsza opublikowana jak dotąd charakterystyka postawy życiowej współczesnej klasy niższej, pozwalająca zrozumieć, na czym tak naprawdę polega „pułapka biedy”. W swojej karierze zawodowej lekarza psyc...

    Recenzje (1):

    Najnowsze | Najbardziej pomocne
    Adam Sielatycki
    Dodano: 01.12.2012 21:54:40

    W „cyfrowym krajobrazie” Internetu YouTube jest obecnie jednym z głównych punktów orientacyjnych: nie służy już wyłącznie do zamieszczania krótkich amatorskich filmików, ale stał się czymś w rodzaju aneksu do różnych portali społecznościowych, internetową telewizją i rozgłośnią radiową w jednym. Nazwa portalu – założonego w 2005 przez trójkę pasjonatów – stała się synonimem internetowego wideo i prawdopodobnie jedną z najlepiej rozpoznawalnych „sieciowych” marek. Z YouTube zaczynamy korzystać bezrefleksyjnie, tak jak z tradycyjnych mediów – prasy, telewizji czy radia. Co jednak stoi u źródeł ogromnego sukcesu, jaki odniosła skromna początkowo witryna przeznaczona do dzielenia się amatorskimi nagraniami? Jej format, który okazał się „strzałem w dziesiątkę”, jeśli chodzi o oczekiwania odbiorców? Wkroczenie wielkich firm, które odkryły w YouTube możliwy do wykorzystania materiał i wprzęgły go w swoją marketingową machinę? Czy może przemiany współczesnych społeczeństw, które wytwarzają „kulturę uczestnictwa”, z radością witającą interaktywne środki przekazu w rodzaju YouTube?

    Jean Burgess i Joshua Green analizują fenomen YouTube i starają się znaleźć odpowiedzi na postawione wyżej pytania. Czynią to w sposób daleki zarówno od zbanalizowanych i uproszczonych analiz, jak i ciężkich, naukowych opracowań. Z godną podziwu przenikliwością przyglądają się strukturze YouTube, roli użytkowników (amatorów oraz mniej lub bardziej profesjonalnych twórców) w tworzeniu treści portalu, a także jego historii. Omawiają wybrane, często „klasyczne” produkcje umieszczone na YT oraz dyskurs kształtujący się wokół nich (komentarze i odpowiedzi innych użytkowników). Cytują specjalistów w dziedzinach współczesnych mediów, socjologii oraz kulturoznawstwa. Analizując skomplikowaną (i wciąż budzącą emocje) kwestię praw autorskich, stawiają pytania o rolę tradycyjnych „dostawców” kultury (takich jak koncerny muzyczne) w dobie internetowej „kultury uczestnictwa”. Autorzy pokazują również, w jaki sposób YouTube pełni rolę tradycyjnego medium społecznościowego oraz jakie rodzaje interakcji wywołuje wśród użytkowników.

    „YouTube. Wideo online a kultura uczestnictwa” jest godną uwagi monografią wciąż nowego (chociaż zakorzenionego już we współczesnej kulturze) zjawiska, jakim jest wideo online i jego główny nośnik – portal YouTube. Jako pierwsza w języku polskim naukowa publikacja na ten temat powinna stać się obowiązkową lekturą nie tylko osób zainteresowanych współczesnymi mediami, ale także wszystkich innych pragnących poszerzyć wiedzę na temat zjawiska w dużym stopniu kształtującego kulturę Internetu i, co za tym idzie, naszego społeczeństwa.

    Ocena: