MENU

Zachowania strategiczne małych i średnich przedsiębiorstw sektora meblarskiego w procesie internacjonalizacji

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2011

  • Autor: Małgorzata Rembiasz

  • Wydawca: Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 16,00 zł
14,40
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Zachowania strategiczne małych i średnich przedsiębiorstw sektora meblarskiego w procesie internacjonalizacji

W książce przybliżono dorobek teorii ekonomii związany z wyjaśnianiem zjawiska internacjonalizacji przedsiębiorstw. Przedstawiono przykłady modeli stworzonych w celu opisu internacjonalizacji małych i średnich przedsiębiorstw: modele sekwencyjne, koncepcję born global, holistyczne podejście do internacjonalizacji oraz model zasobowo-sektorowy. Zaprezentowano definicje strategii i zarządzania strategicznego, zwrócono uwagę na odmienne rozumienie tych pojęć w odniesieniu do MSP i dużych firm. Przedstawiono wybrane strategie internacjonalizacji przedsiębiorstw oraz niektóre instrumenty internacjonalizacji wewnętrznej i zewnętrznej, wskazano możliwości ich wykorzystania przez MSP. Zwrócono uwagę na rozwój różnego rodzaju współpracy między przedsiębiorstwami w procesie ich internacjonalizacji. Opisano wybrane czynniki warunkujące wybór instrumentów i strategii internacjonalizacji, będące przedmiotem badań. Przedstawiono między innymi zarys polityki wspierania internacjonalizacji MSP na tle ogólnej unijnej polityki wspierania przedsiębiorstw tej wielkości. Scharakteryzowano proces internacjonalizacji sektora meblarskiego w kraju i za granicą. Opisano główne tendencje internacjonalizacji europejskiego sektora meblarskiego, przy czym skoncentrowano się głównie na wymianie handlowej. Najwięcej miejsca poświęcono głównym tendencjom i perspektywom internacjonalizacji polskiego sektora meblarskiego, uwzględniono także problem inwestycji zagranicznych. Scharakteryzowano wyodrębnione na podstawie badań własnych cztery rodzaje strategii internacjonalizacji stosowane przez MSP sektora meblarskiego. Otrzymane wyniki porównano z wynikami innych badań empirycznych (polskich i zagranicznych). Przedstawiono ogólne zalecenia wyboru strategii internacjonalizacji małych przedsiębiorstw sektora meblarskiego, które powinny być dostosowane do specyficznych wymagań konsumentów na poszczególnych rynkach.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Przedmowa 5
Wstęp 7
1. Teoretyczne aspekty internacjonalizacji przedsiębiorstw 11
	1.1. Internacjonalizacja i globalizacja - przegląd definicji 11
	1.2. Przegląd wybranych teorii internacjonalizacji przedsiębiorstw 15
		1.2.1. Teorie wymiany międzynarodowej 15
		1.2.2. Teorie oparte na międzynarodowym przepływie kapitału 16
		1.2.3. Etapowe modele internacjonalizacji 18
		1.2.4. Internacjonalizacja niekonwencjonalna 23
		1.2.5. Internacjonalizacja przez współpracę w sieciach (network theory) 24
	1.3. Wybrane modele internacjonalizacji małych i średnich przedsiębiorstw 26
		1.3.1. Sekwencyjne modele internacjonalizacji MSP 26
		1.3.2. Koncepcja born global 30
		1.3.3. Holistyczne podejście do internacjonalizacji 31
		1.3.4. Zasobowo-sektorowy model internacjonalizacji małych i średnich przedsiębiorstw dla gospodarek transformowanych 32
		1.3.5. Zintegrowane ujęcie internacjonalizacji MSP 33
	1.4. Podsumowanie 34
2. Teoretyczne aspekty strategii internacjonalizacji małych i średnich przedsiębiorstw 37
	2.1. Pojęcie strategii w małych i średnich przedsiębiorstwach 37
	2.2. Zarządzanie strategiczne w MSP 40
	2.3. Wybrane strategie internacjonalizacji przedsiębiorstw 43
	2.4. Wybrane instrumenty strategii internacjonalizacji przedsiębiorstw 49
		2.4.1. Instrumenty internacjonalizacji zewnętrznej 59
	2.5. Wybrane strategie internacjonalizacji przedsiębiorstw sektora MSP 61
	2.6. Wybrane czynniki warunkujące wybór strategii internacjonalizacji 66
		2.6.1. Niektóre koncepcje wyboru strategii internacjonalizacji 66
		2.6.2. Zasoby przedsiębiorstwa 70
		2.6.3. Ograniczenia internacjonalizacji MSP 71
		2.6.4. Polityka wspierania internacjonalizacji MSP 72
	2.7. Podsumowanie 82
3. Internacjonalizacja polskiego meblarstwa na tle internacjonalizacji sektora meblarskiego w Europie 85
	3.1. Wprowadzenie 85
	3.2. Proces internacjonalizacji europejskiego sektora meblarskiego 86
	3.3. Internacjonalizacja sektora meblarskiego w wybranych krajach Unii Europejskiej 97
	3.4. Internacjonalizacja polskiego sektora meblarskiego 104
		3.4.1.Historia polskiego meblarstwa 104
		3.4.2. Rola meblarstwa w polskiej gospodarce 108
		3.4.3. Wymiana handlowa w sektorze meblarskim w Polsce 110
		3.4.4. Inwestycje zagraniczne w polskim meblarstwie 117
		3.4.5. Inwestycje zagraniczne polskich firm meblarskich 120
		3.4.6. Czynniki wpływające na internacjonalizację polskiego sektora meblarskiego 121
	3.5. Podsumowanie 129
4. Strategie internacjonalizacji małych i średnich przedsiębiorstw w sektorze meblarskim w świetle badań empirycznych 131
	4.1. Rodzaje strategii internacjonalizacji stosowane przez badane przedsiębiorstwa 131
	4.2. Podstawowe różnice między strategiami internacjonalizacji 138
	4.3. Determinanty strategii internacjonalizacji badanych przedsiębiorstw 143
		4.3.1. Wybrane zasoby i umiejętności przedsiębiorstwa umożliwiające internacjonalizację 143
		4.3.2. Warunki rynkowe sprzyjające internacjonalizacji MSP 157
		4.3.3. Wewnętrzne i zewnętrzne ograniczenia internacjonalizacji badanych przedsiębiorstw 159
		4.3.4. Wykorzystanie wybranych instrumentów wsparcia MSP w badanych przedsiębiorstwach 170
		4.3.5. Motywy aktywnej internacjonalizacji badanych przedsiębiorstw 173
		4.4. Wpływ przyjętych strategii internacjonalizacji na rozwój badanych przedsiębiorstw 174
	4.5. Zalecenia dotyczące wyboru strategii internacjonalizacji dla małych i średnich przedsiębiorstw sektora meblarskiego 177
Zakończenie 185
Bibliografia 191
Aneks 203
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

18,92 zł
22,00 zł

Dylematy mózgu. Poznanie i emocje w procesach oceny moralnej

Przestrzenie wiedzy zarezerwowane dotąd dla humanistów są współcześnie coraz odważniej eksplorowane przez przedstawicieli neuronauki. Do śmiałych przedsięwzięć tego typu należy odkrywanie procesów, jakie zachodzą w mózgu czł...
18,92 zł
22,00 zł

Perspektywy zachowań przedsiębiorstw. Celowość – funkcjonalność – witalność

Celem prezentowanej książki jest zatem wskazanie znaczenia reaktywnych i proaktywnych zachowań rynkowych przedsiębiorstw dla możliwości realizacji ich celów wraz z podaniem podstawowych perspektyw analizy określonych zachowań.Poprzez dbało...
12,90 zł
15,00 zł

Proces usuwania rozproszonych zanieczyszczeń ciekłych z paliw i wody Z wykorzystaniem wysokosprawnych włókninowych struktur koalescencyjnych

Przedmiotem badań, których wyniki przedstawiono w pracy, jest proces rozdzielania zdyspergowanychukładów dwufazowych typu olej w wodzie (O/W) i woda w oleju (W/O) realizowany z wykorzystaniem wysokosprawnych struktur koalescencyjnyc...
107,10 zł
119,00 zł

Sprawozdawczość finansowa i budżetowa jednostek sektora finansów publicznych

Książka stanowi unikatowe połączenie problemów rachunkowości i sprawozdawczości wszystkich form jednostek sektora finansów publicznych. W publikacji obszernie objaśniono organizację sektora finansów publicznych, prezentując jednost...
33,54 zł
39,00 zł

Organizacyjne zachowania obywatelskie w kontekście życzliwego przywództwa

Podjęte w monografii rozpoznanie naukowe pozwoliło na wprowadzenie do polskiej literatury przedmiotu zagadnienia życzliwego przywództwa, które zbudowane jest na etycznym fundamencie, a swoimi korzeniami nawiązuje do pozytywnej teorii orga...
32,25 zł
43,00 zł

Polityka monetarna i fiskalna a stabilność sektora finansowego

(...) Recenzowane opracowanie składa się z dziewięciu komplementarnych części, odnoszących się z różnych punktów widzenia do analizy proble­mów związanych ze skuteczną i efektywną realizacją polityki monetarnej i fiskalnej w ko...
15,52 zł
19,90 zł

Uproszczenia w rachunkowości jednostek sektora publicznego

"Stosowanie przepisów w zakresie uproszczeń w prowadzeniu rachunkowości budzi wiele wątpliwości, zwłaszcza jeśli chodzi o uproszczenia w wycenie, ewidencji i amortyzacji środków trwałych, a także w wycenie i ewidencji zapasów ...
30,10 zł
35,00 zł

Dewocjonalia z końca XVI-XVIII wieku pochodzące z badań archeologicznych na terenie Polski. Stan zachowania, identyfikacja, zagadnienia konserwatorskie

Praca poświęcona jest metalowym dewocjonaliom pochodzącym z okresu od 1600 roku do XVIII wieku, pozyskanym przede wszystkim z badań archeologicznych prowadzonych w Polsce. Rozważania autora koncentrują się wokół ustaleń identyfikacyjnych i znacz...
38,61 zł
44,90 zł

Nowe technologie a sektor finansowy

Firmy FinTech działające na rynku finansowym stanowią nową, szczególną kategorię parabanków. Ich cechą szczególną jest wykorzystanie nowoczesnych technologii komputerowych oraz sieciowych do projektowania usług i dodawania nowych o...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!