MENU
PWN wspiera profesjonalistów

Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa a struktura akcjonariatu

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2001

  • Autor: Opracowanie zbiorowe

  • Wydawca: CeDeWu

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 16,22 zł
12,17
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa a struktura akcjonariatu

Zarządzanie wartością. przedsiębiorstwa tzw. Value Based Management powstało w odpowiedzi na pojawiające się w praktyce problemy związane z oddzieleniem własności od zarządzania i wiążącą się z tym zjawiskiem rozbieżnością celów kierownictwa firmy i jej właścicieli. Idea zarządzania nakierowanego na kreowanie wartości dla akcjonariuszy poprzez zwiększanie rynkowej wartości firmy oraz dochodu jej właścicieli integruje koncepcję planowania strategicznego z szeroko stosowanymi technikami wyceny.
Wdrożenie VBM jest warunkiem niezbędnym dla polepszenia konkurencyjności oraz perspektyw rozwoju współczesnych przedsiębiorstw. Zarządzanie wartością firmy to również niezwykle efektywne narzędzie sprawowania nadzoru właścicielskiego, pozwalające weryfikować wyniki pracy zarządu przy pomocy precyzyjnych mierników opartych na wartości dodanej, takich jak: Market Value Added, Economic Value Added itp.
Treść książki podzielona została na trzy części, w których omówione zostały problemy dotyczące zarządzania wartością w przedsiębiorstwach: w zależności od struktury akcjonariatu, problematyka corporate governance oraz zagadnienia definiowania i migracji wartości.
W każdej części zaprezentowane zostały autorskie opracowania pracowników naukowych różnych polskich uczelni, które zawierają dorobek teoretyczny i praktyczne problemy zarządzania wartością z perspektywy doświadczeń przedsiębiorstw w skali światowej i polskiej praktyki gospodarczej.
Mamy nadzieję, że przedstawione opracowania będą służyły upowszechnieniu wiedzy na temat zarządzania wartością przedsiębiorstwa ze szczególnym uwzględnieniem wpływu struktury akcjonariatu dla wdrożenia i praktycznego wykorzystania tej koncepcji.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.

Wprowadzenie

Część I. Wpływ struktury akcjonariatu na zarządzanie wartością przedsiębiorstwa – szanse i zagrożenia

1. Struktura rynku kapitałowego i akcjonariatu a zarządzanie wartością spółki – Leszek Pawłowicz
1.1. Struktura rynku kapitałowego a zarządzanie wartością
1.2. Struktura akcjonarjatu a zarządzanie wartością

2. Zarządzanie wartością przedsiębiorstw – aspekty własnościowe (wyniki badań) – Elżbieta Mączyńska, Lesław Pietrewicz
2.1. Gwałtowność i globalny wymiar przemian
2.2. Zysk to obietnica a nie gwarancja sukcesu
2.3. Tendencje światowe a warunki lokalne
2.4. Hipotezy badawcze oraz zakres badań
2.5. Kierunek zależności między sytuacją ekonomiczną przedsiębiorstw a ich strukturą właściwościową – wyniki badań
2.6. Cele przedsiębiorstw przed i po przekształceniach
2.7. Jakość nadzoru właścicielskiego a zarządzanie wartością
2.8. Zarządzanie zasobami ludzkimi a tworzenie wartości
2.9. Nośnik wartości i rezultaty zarządzania wartością

3. Inwestorzy indywidualni a zarządzanie wartością firmy – Danuta Dziawgo
3.1. Geneza koncepcji zarządzania wartością – ewolucja kapitalizmu
3.2. Modela zewnętrznego finansowania firm
3.3. Ewolucja koncepcji zarządzanie przez wartość
3.4. Znaczenie inwestorów indywidualnych
3.5. Znaczenie inwestorów indywidualnych na GPW w Warszawie
3.6. Inwestorzy indywidualni a Kodeks Spółek Handlowych – wybrane aspekty
3.7. Formy organizacyjne działań inwestorów indywidualnych
3.8. Struktura inwestorów a wartość rynkowa firmy

4. Struktura własnościowa kapitału i jej wpływ na podstawowe czynniki ekonomiczne przedsiębiorstwa na podstawie spółek pracowniczych regionu kujawsko-pomorskiego – Witold Goszka, Wojciech Popławski
4.1. Struktura własności kapitału a wyniki ekonomiczne badanych spółek
4.2. Wnioski

5. Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa w transakcjach finansowych długiem – Cezary Suszyński, Dariusz Walczuk
5.1. Charakterystyka przejęć z wykorzystaniem dźwigni finansowej
5.2. Wartość przedsiębiorstwa a struktura kapitałowa
5.3. Ocena płynności finansowej planowanego przedsięwzięcia
5.4. Kierunki restrukturyzacji przedsiębiorstwa w inwestycjach LBO
5.5. Warunki rozwoju transakcji LBO w Polsce
5.6. Uwarunkowania o charakterze rynkowym – pożądany profil kandydatów do wykupu LBO
5.7. Uwarunkowania o charakterze instytucjonalnym – rozwój rynku kapitałowego

6. Wpływ przejęć na wartość firny na przykładzie spółek notowanych na GPW w Warszawie – Andrzej Rutkowski
6.1. Przesłanki fuzji i przejęć
6.2. Przejęcie a zmiana ceny akcji
6.3. Przejęcie a wartość fundamentalna (wewnętrzna) firmy
6.4. Przejęcia na polskim publicznym rynku kapitałowym
6.5. Przejęci a ceny akcji
6.6. Wyniki finansowe przejętych spółek
6.7. Wnioski

7. Fuzje i podziały w świetle zarządzania wartością – Leszek Pawłowicz

Część II. Corporate Governance a zarządzanie wartością przedsiębiorstwa

8. Nadzór korporacyjny i tendencje jego zmian w wybranych krajach – Magdalena Jerzemowska
8.1. Analiza porównawcza nadzoru korporacyjnego w krajach „Wielkiej piątki”
8.2. Tendencje zmian w nadzorze korporacyjnym

9. Władztwo korporacyjne – rozwój, modele, znaczenie – Joanna Pioch
9.1. Definicja i geneza władztwa korporacyjnego
9.2. Rozwój teorii władztwa korporacyjnego – corporate governance
9.3. Porównanie anglosaskiego i europejskiego modelu władztwa korporacyjnego
9.4. Teoria dwóch modeli a władztwo korporacyjne różnych gospodarek
9.5. Władztwo korporacyjne jako źródło przewagi konkurencyjnej
9.6. Władztwo korporacyjne a kreowanie wartości dla akcjonariuszy

10. Model przedsiębiorstwa, system nadzoru korporacyjnego a tworzenie wartości dla akcjonariuszy – Elżbieta Maria Wrońska

11. Możliwe kierunki kształtowania się nadzoru korporacyjnego w polskich spółkach akcyjnych notowanych na GPW w kontekście kreowania wartości dla akcjonariuszy – Joanna Próchniak
11.1. Definicja i znaczenie corporate governance
11.2. Znaczenie struktury akcjonariatu w modelu anglosaskim i niemieckim
11.3. Aktywny nadzór właścicielski jako przejaw polityki tworzenia wartości dla akcjonariuszy
11.4. Struktura akcjonariatu polskich spółek publicznych
11.5. Praktyka i perspektywy rozwoju corporate governance w Polsce

Część III. Problemy definiowania i migracji wartości przedsiębiorstwa

12. Co środowiska akademickie zarzucają ekonomicznej wartości dodanej – Tadeusz Dudycz
12.1. Związek EVA z NPV
12.2. EVA a DCF
12.3. Potencjalne konflikty pomiędzy EVA a wartością firmy

13. Podstawowe czynniki kreujące wartość przedsiębiorstwa – Jan Śliwa, Sławomir Wymysłowski
13.1. Zwiększone wartości przedsiębiorstwa a obszarze kreowania przychodów
13.2. Zwiększone wartości przedsiębiorstwa poprzez optymalizację procesów wytwórczych
13.3. Zwiększone wartości przedsiębiorstwa poprzez wyzwolenie płynnych środków finansowych

14. Mierniki oceny powodzenia restrukturyzacji – Mariusz Chmielewski

15. Wartość przedsiębiorstwa i wartość firmy w sprawozdawczości finansowej – Józefa Famielec
15.1. Przedsiębiorstwo i firma jako nośnik wartości
15.2. Sprawozdania finansowe jako źródło informacji o wartości przedsiębiorstwa i wartości firmy
15.3. Wartość księgowa przedsiębiorstwa
15.4. Wartość firmy
15.5. Wartość firmy w procesie łączenia spółek
15.6. Wartość firmy jednostek powiązanych (w skonsolidowanych sprawozdaniach)
15.7. Amortyzacja wartości firmy
15.8. Podatkowe konsekwencje wartości firmy

16. Potrzeba i sposoby modyfikacji gotówkowej wartości dodanej w erze informacji – Wanda Skoczylas
16.1. Założenia koncepcji gotówkowej wartości dodanej
16.2. Istota i pomiar aktywów niematerialnych
16.3. Koncepcja Real Asset Value Enhancer (RAVE) w sterowaniu wartością przedsiębiorstwa

17. Stopa zwrotu i koszt kapitału – najważniejsze aspekty zarządzania wartością dla akcjonariuszy w polskich spółkach publicznych – Andrzej Cwynar, Wiktor Cwynar
17.1. Koszt kapitału
17.2. Szacunki kosztu kapitału własnego na polskim rynku kapitałowym analiza wyników badań

18. Wpływ strategii marketingowych na migrację wartości przedsiębiorstwa – Barbara Dobiegała-Korona
18.1. Tworzenie wartości przedsiębiorstwa a strategie marketingu
18.2. Cykle migracji i wartości a strategie marketingowe
18.3. Przesłanki migracji wartości przedsiębiorstwa

19. Migracja dochodowości akcji na rynku kapitałowym – Elżbieta Ostrowska
19.1. Przyczyny migracji wartości akcji
19.2. Skutki migracji wartości akcji, czyli mapa ryzyko-dochód

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

11,70 zł
13,00 zł

Rozmowy o rynku książki 2011

Kolejny, jedenasty już tom publikacji „Rozmowy o rynku książki” to zbiór 41 wywiadów publikowanych w dwutygodniku „Biblioteka Analiz” w 2011 roku. Bohaterami drukowanych w tomie obszernych rozmów byli przeds...
13,50 zł
15,00 zł

Rozmowy o rynku książki 12

Kolejny, dwunasty już tom publikacji „Rozmowy o rynku książki” to zbiór 32 wywiadów publikowanych w dwutygodniku „Biblioteka Analiz” w 2012 roku. Bohaterami drukowanych w tomie obszernych rozmów byli przeds...
29,24 zł
34,00 zł

Zarządzanie wiedzą w tworzeniu innowacji: model tercji organizacji – ujęcie fraktalne

Niniejsza monografia poświęcona problematyce czynników i warunków determinujących rozwój wiedzy organizacyjnej przy tworzeniu innowacji produktu (kolekcji odzieży) istotnie wzbogaca teoretyczno-metodyczne i empiryczne aspekty zarzą...
53,10 zł
59,00 zł

Zarządzanie szkoleniami. Jak skutecznie realizować politykę szkoleniową w firmie

Praktyczny przewodnik "krok po kroku" po planowaniu i realizacji projektów szkoleniowych, zawierający narzędzia i komentarz wdrożeniowy. Polityka szkoleniowa wielu organizacji nadal jest nastawiona na sprawną realizację szkoleń, tymcz...
29,25 zł
39,00 zł

Zarządzanie ryzykiem walutowym w przedsiębiorstwie

Zarządzać ryzykownie przedsiębiorstwem czy zarządzać ryzykiem w przedsiębiorstwie? Na to pytanie musi znaleźć odpowiedź wielu przedsiębior­ców. Wzrost wymiany międzynarodowej oraz zmienność kursów walut sprawia, że zarządzanie ryzykie...
17,91 zł
19,90 zł

Ekspektatywa 3 Warszawa jako struktura emergentna

Publikacja wprowadza nowe pojęcia oraz horyzonty myślenia o mieście w kontekście systemów złożonych oraz ontologii. Zawarte w niej teksty przybliżają pojęcie emergencji, w kontekście badań nad złożonością, odnoszą się do nieprzewidywalnego pro...
19,98 zł
22,20 zł

Zarządzanie logistyką w administracji publicznej

Kwestią bezdyskusyjną jest, iż właściwe działanie jednostek organizacyjnych w administracji publicznej w dużej mierze zależy od sprawnegoi skutecznego działania komórek logistycznych. Jednakże w wielu wypadkach praca osób zatrudnion...
18,90 zł
21,00 zł

Interes i zarządzanie konfliktem. Od modus operandi do interesu ogólnospołecznego

W rozprawie omówiono takie zagadnienia, jak zmiany we współczesnym pojmowaniu interesów osobistych i interesu ogólnospołecznego, źródła tych zmian oraz przyczyny ludzkiego konformizmu wobec tej dynamiki. W kolejnych r...
4,30 zł
5,00 zł

Marketing we współczesnych procesach tworzenia wartości dla klienta i przedsiębiorstwa

Dostrzegając występowanie pewnej luki między poglądami badaczy procesów tworzenia wartości a teorią marketingu, w niniejszej monografii podjęto próbę przedstawienia dorobku marketingu na tle szerszych rozważań poświęconych procesom tworze...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!