MENU

Zarządzanie szkoleniami. Jak skutecznie realizować politykę szkoleniową w firmie

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2016

  • Seria / cykl: HR

  • Autor: Paweł Kopijer

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 59,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 43,66 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

53,10
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Zarządzanie szkoleniami. Jak skutecznie realizować politykę szkoleniową w firmie

Praktyczny przewodnik "krok po kroku" po planowaniu i realizacji projektów szkoleniowych, zawierający narzędzia i komentarz wdrożeniowy. Polityka szkoleniowa wielu organizacji nadal jest nastawiona na sprawną realizację szkoleń, tymczasem chodzi o to, by była efektywnym narzędziem biznesowym pozwalającym firmie rentownie inwestować w coraz istotniejszy element przewagi konkurencyjnej, jakim są ludzie. Kierunek transformacji zarządzania szkoleniami jest więc oczywisty - maksymalna procesowość oraz ścisłe nastawienie na biznes. Niniejsza publikacja prezentuje właśnie takie podejście do szkoleń. Jej główne założenia są następujące:




szkolenia mają przynosić organizacji konkretne korzyści biznesowe, gdyż są inwestycją, nie kosztem,
uczestnicy szkoleń i ich bezpośredni przełożeni muszą rozumieć wagę efektywnego partnerstwa ze szkoleniowcami i wspierać cały proces,
w szkoleniu kluczowe jest nie zyskanie kompetencji, tylko ich wykorzystanie na stanowisku pracy,
ocena efektywności każdego projektu szkoleniowego jest konieczna,
szkolenie powinno być rentowne, tak jak wszystkie inne inwestycje.
Takie podejście do zarządzania szkoleniami może wydawać się trudne w realizacji, dlatego układ tej publikacji został tak pomyślany, aby maksymalnie wesprzeć narzędziowo profesjonalistę w zaplanowaniu wszystkich kluczowych procesów polityki szkoleniowej.


Zebrana tu wiedza oraz zaprezentowane przykłady pozwolą zarówno na stworzenie od podstaw profesjonalnego systemu szkoleniowego, jak i na kompleksowy audyt oraz usprawnianie już funkcjonujących systemów.



Publikacja zawiera szczegółowy opis kompletnej procedury realizacji projektu szkoleniowego (opartej na nowatorskim modelu SEB® - Standard of Education in Business) wraz z narzędziami i przykładami ilustrującymi ich zastosowanie . Składają się na nią także liczne tabele, schematy, formularze, listy kontrolne i zestawienia

Adresaci:

Ponieważ cel publikacji stanowi dostarczenie całościowej i użytecznej "instrukcji z narzędziami", jest ona przeznaczona dla praktyków zajmujących się zarządzaniem ludźmi, w szczególności dla specjalistów w dziedzinie szkoleń oraz zarządzania rozwojem pracowniczym. Może też być przydatna dla studentów zarządzania zasobami ludzkimi i kierunków pokrewnych.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie | str. 9

Rozdział 1. Najważniejsze terminy, definicje i modele dotyczące zarządzania procesami szkoleniowymi | str. 13
Najważniejsze terminy | str. 13
Najważniejsze definicje | str. 14
Najważniejsze modele | str. 15
Obszar ewaluacyjny - 4-poziomowy model oceny szkolenia (model Donalda Kirkpatricka | str. 16
Obszar procesowy - model 10-etapowego procesu szkolenia | str. 17
Model SEB® (Standard of Education in Business) | str. 19

Rozdział 2. Określanie potrzeb szkoleniowych - podejście dwuwymiarowe | str. 30
System identyfikacji potrzeb szkoleniowych i analiza potrzeb szkoleniowych a roczny plan szkoleń | str. 30
Cztery klasyczne podejścia do systemu identyfikacji potrzeb szkoleniowych | str. 32
Typologia projektów szkoleniowych z perspektywy ich wpływu na wyniki firmy | str. 35

Rozdział 3. Zarządzanie projektem szkoleniowym efektywnym biznesowo | str. 38
Standardy zarządzania szkoleniami w polskich firmach | str. 38
Faza diagnostyczna procesu szkoleniowego | str. 41
Analiza potrzeby szkoleniowej | str. 41
Sformułowanie celów szkolenia | str. 54
Faza projektowania procesu szkoleniowego | str. 57
Wybór optymalnego sposobu realizacji projektu szkoleniowego | str. 57
Projektowanie procesu szkolenia oraz procesu jego oceny | str. 84
Faza przygotowania procesu szkoleniowego | str. 99
"Odprawa" przed szkoleniem | str. 99
Realizacja programu zajęć dydaktycznych | str. 100
Faza realizacji procesu szkoleniowego | str. 102
Planowanie działań wdrożeniowych | str. 102
Monitoring i wspieranie wdrażania kompetencji w pracy | str. 105
Faza oceny procesu szkoleniowego | str. 107
Ocena etapu wdrożenia | str. 107
Ocena efektywności i skuteczności całego projektu | str. 108

Rozdział 4. Wartościowanie wpływu szkolenia na rezultaty biznesowe - szacowanie roi | str. 114
Wprowadzenie do tematyki rentowności szkoleń i modelu ROI J.J. Phillipsa | str. 114
Mity na temat obliczania ROI projektów szkoleniowych | str. 116
Jak bezpiecznie zacząć mierzyć ROI | str. 119

Rozdział 5. Rola kadry kierowniczej w procesach rozwojowych | str. 122
Cztery metarole kadry kierowniczej | str. 122
Rola motywacyjna | str. 123
Rola wspierająca | str. 123
Rola diagnostyczna | str. 124
Rola inwestycyjna (biznesowa i kontrolna | str. 124
Menedżer jako partner w procesie szkoleniowym | str. 125

Rozdział 6. Kultura organizacji uczącej się | str. 128
Budowanie proszkoleniowej kultury organizacyjnej | str. 128
Sposoby promowania proszkoleniowej kultury organizacyjnej | str. 130

Rozdział 7. Partnerstwo biznesowe HR w projektach rozwojowych | str. 133
Wprowadzenie do partnerstwa biznesowego HR w procesach rozwojowych | str. 133

Rozdział 8. Audyt efektywności procesów polityki szkoleniowo-rozwojowej | str. 138
Po co przeprowadzać audyt? | str. 138
Struktura i porządek w audycie | str. 139
Wymiary audytu - pięć kluczowych procesów polityki szkoleniowej | str. 139
Rynkowe benchmarki | str. 141
Wskaźniki efektywnościowe | str. 141
Jakość polityki szkoleniowej | str. 142
Wskaźniki jakości audytu | str. 142

Rozdział 9. Zalecenia wdrożeniowe dla profesjonalnych menedżerów szkoleń | str. 144
Cztery strategie transformacji polityki szkoleniowej na probiznesową | str. 145

Kilka słów o autorze | str. 149

Wybrana literatura | str. 151

Załączniki | str. 153
1. Formatka do celów rozpisanych na czterech poziomach modelu Kirkpatricka | str. 155
2. Arkusz analizy uwarunkowań skutecznego procesu szkolenia (AUSS) | str. 156
3. Formularz planu działań wdrożeniowych (PDW) wraz z instrukcjami | str. 157
4. Schemat przykładowych działań menedżera w ramach czterech metaról w procesie szkoleniowym | str. 162
5. Przykładowa instrukcja do samplingu, jakiej organizacja może użyć w swojej komunikacji z firmą szkoleniową | str. 163
6. Ankieta reakcji i jakości | str. 164
7. Ankieta oceny wdrożenia (AOW) | str. 166
8. "Narzędziownia szkoleniowca" - narzędzia w procesie realizacji projektu szkolenia | str. 167
9. Schemat definicji pojęć ewaluacyjnych | str. 169
10. Mapa kluczowych procesów polityki szkoleniowo-rozwojowej | str. 170
11. Macierz kryteriów wyboru firmy szkoleniowej | str. 171
12. Formularz specyfikacji potrzeby szkoleniowej (SPS) | str. 173

Spis ilustracji | str. 179

Spis tabel | str. 181

Indeks | str. 183
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

34,50 zł
46,00 zł

Zapobieganie i zarządzanie kryzysem finansowym

Głównym celem niniejszej publikacji jest identyfikacja przyczyn rosnącego ryzyka systemowego oraz ocena działań podejmowanych w skali międzynarodowej, aby to ryzyko minimalizować, a w konsekwencji zapobiegać kryzysom finansowym lub ograniczać ic...
40,50 zł
54,00 zł

Zarządzanie procesami a nowoczesne przedsiębiorstwa medialne

Dla nowoczesnych polskich przedsiębiorstw, funkcjonujących w ramach otwartego systemu medialnego, wdrożenie zarządzania procesami pozwala przystosować się poziomem technicznym, technologicznym, organizacyjnym oraz sposobem zachowania pracowników...
28,08 zł
36,00 zł

Jak wydać i skutecznie wypromować książkę

Wyobraź sobie, że stawiasz ostatnią kropkę w swojej książce. Co czujesz? A co poczujesz, gdy ktoś podejdzie do Ciebie i powie: „Czytałam Twoją książkę. Bardzo mi się podobała”?Taka opinia od czytelnika jest czymś wspaniałym. Prz...
3,20 zł
4,26 zł

Doskonalenie jakości w bankach. Rozdział 1. Jakość jako podstawa reorganizacji firmy

Na obecnym etapie rozwoju rynku usług bankowych w Polsce często w działalności banków nie wystarczy już tylko kształtowanie świadomości i postaw projakościowych pracowników banków oraz konstruowanie i wdrażanie systemów zarz...
83,16 zł
99,00 zł

Zarządzanie wartością inwestycji budowlanych. Projektowanie i realizacja

Publikacja jest zwartym opracowaniem przedstawiającym procesy projektowania i realizacji inwestycji budowlanych w świetle ich wartości. O ile dostępna literatura opisuje elementy wchodzące w skład procesów związanych z projektowaniem lub realiza...
9,36 zł
12,00 zł

Style kierowania w małej firmie

Jest to związane z prywatyzacją oraz rozwojem gospodarki rynkowej. Coraz większym wyzwaniem dla przedsiębiorców staje się skuteczne kierowanie zasobami ludzkimi na drodze do realizacji strategii firmy. Jest to również związane z przygotow...
42,53 zł
47,25 zł

Zarządzanie w polskich miastach zgodnie z koncepcją smart city

Miasta są systemami społeczno-gospodarczymi, charakteryzującymi się wielością elementów oraz relacjami między nimi. Funkcjonowanie istniejącego systemu społeczno-gospodarczego i jego powiązania z systemem przestrzennym czy środowiskowym, uzależn...
38,18 zł
50,90 zł

Employee experience Zarządzanie kapitałem ludzkim w kategoriach rynku doznań

Pracownik (employee) od momentu podjęcia pracy w organizacji staje się częścią jej „organizmu“. Jednocześnie otwiera się dla niego świat nowych doznań, doświadczeń (experience). Od tego, jak ten świat subiektywnie postrzega, zależy czas i j...
29,70 zł
33,00 zł

Zarządzanie w czasach kryzysu. Wybrane zagadnienia

Stałą cechą towarzyszącą procesom gospodarczym w czasach niepewności, nieprzewidywalnościoraz niepełnej informacji jest zjawisko zwane kryzysem. W życiu każdej organizacji kryzys, niezależnie od skali, zawsze jest okresem przełomowym, a nawet sta...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!