eleWator 4 (2/2013) - Jorge Luis Borges
" eleWator" jest pismem, w którym oprócz najnowszej prozy i poezji uznanych i debiutujących autorów, mieszkających w Polsce oraz za granicą, znaleźć można teksty literackie przetłumaczone na język polski, szkice o literaturze i jej najwybitniejszych twórcach, a także eseje, felietony i recenzje. Kwartalnik jest miejscem dyskusji, polemik i platformą ożywczej wymiany poglądów. Dzięki stałym współpracownikom z Berlina, Dublina, Kijowa, Kopenhagi, Londynu, Paryża i Nowego Jorku, "eleWator" ma charakter globalny, a także interdyscyplinarny. Wiele uwagi poświęca bowiem najnowszym światowym działaniom artystycznym omawianym w działach filmu, muzyki, sztuk plastycznych i architektury oraz teatru. Kwartalnik, którego wydawcą jest Fundacja Literatury imienia Henryka Berezy jest pismem szczególnym, bowiem punktem odniesienia do wszystkich decyzji formalnych, redakcyjnych i konceptualnych, jest dziedzictwo Autora „Prozaicznych początków”.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISSN: 2299-5692
- Liczba stron: 216
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Jorge Luis Borges: Marta Natalia Wróblewska, Wszystkie kobiety alfabetu (niekończące się opowiadanie), Niewierność oryginału. Borges i sztuka przekładu Andrzej Turczyński, Czytania borgesańskie Piotr Paziński, Biblioteka, Księga, Ogród Artur Szlosarek, 13, rue des Beaux Arts Anna Zalewska, Borges – Lem: jak w lustrach? Paweł Głowacki, Bajka o kimś z tobą w ciemności Konrad Zych, Pierre Menard, czyli powtórzenie (z) przypadku Ewa Elżbieta Nowakowska, Polska jako Tlön, Uqbar, Orbis Tertius, czyli kartografia światów / zaświatów Borgesa i Melanchtona Borges i jego uczniowie. O przyjemności i udręce przekładania wierszy Borgesa na polski, trudnym losie tłumacza oraz poszukiwaniu Eldorado z profesorem Adamem Elbanowskim rozmawia Marta Natalia Wróblewska Dariusz Bitner, Borges umiera Krzysztof Lichtblau, Śmierć peregrino. Narodziny e-pielgrzyma? Paweł Orzeł, Po tamtej stronie tekstu i filmu. O spotkaniu Borgesa i Saury poezja: Marcin Świetlicki, Stary poeta, Przedtem, 9 września proza: Bogusława Latawiec, Puder poezja: Roman Honet, zimowe porządki, instrumenty czasu, szept samotnego wśród ubiegłych nocy proza: Maria Mamczur, Od poezja: Bianka Rolando, Czepieńcy, Goniec i strażnik psa ślepego, Ślepe wyjścia pod okiem karczującym łęgi (5) proza: Bohdan Zadura, Norita poezja: Wiktoria Klera, Kto najbardziej kocha koty proza: Marek Maj, Zjawisko poezja: Tomasz Hrynacz, Niemowa, Są tacy epistoły: Henryk Bereza, Listy do poetów: do Tomasza Hrynacza dziennik: Bogusław Kierc, Jak to się zbierze, powiem sobie: alto! teatr: Andrzej Wasilewski, Hiperczesność z Londynu: Noil Branc, Dodekafonia sztuki plastyczne i architektura: Tomasz Bohajedyn, Bessa i hossa Paula Gauguina Agnieszka Lamprecht, Dwie postacie w zaczarowanym ogrodzie krytyka literacka: Marcin Baran, Mistrz Jerzy Stempowski (Jerzy Stempowski, Notatki niespiesznego przechodnia) Andrzej Skrendo, Coś niecoś (Tadeusz Różewicz, To i owo) Maciej Orłowski, Wraca się tylko tam, dokąd wrócić nie można (Artur Daniel Liskowacki, Kronika powrotu) Grażyna Martenka-Obrąpalska, W trosce o Inne życie (Radosław Romaniuk, Inne życie. Biografia Jarosława Iwaszkiewicza, tom I) Tomasz Kunz, Za bramą (John Maxwell Coetzee, Dzieciństwo Jezusa) Artur Szlosarek, Forpoczta apokalipsy (Franz Kafka, Listy do rodziny, przyjaciół, wydawców) Paweł Orzeł, Obrazy, obrazy, ale nie sztuka (Hans Belting, Obraz i kult) Andrzej Zawadzki, O Pismach zebranych Bolesława Micińskiego (Bolesław Miciński, Pisma zebrane) Monika Glosowitz, Lista grzechów polskich (Joanna Bator, Ciemno, prawie noc) Konrad Liskowacki, Miniatura wielkości (José Saramago, Mały pamiętnik) Konrad Wojtyła, Terapia wstrząsowa (Grażyna Jagielska, Miłość z kamienia. Życie z korespondentem wojennym) Natalia Rapp, Królewska droga do rzeczywistości (Krystyna Sakowicz, Praobrazy) Paweł Orzeł, Przed wojną: Kochanek tekstu (Wybór dzieł Kalderona, tom I, Kochankowie nieba) Paweł Głowacki, Czytane po latach: Znużona nadzieja (George Orwell, Folwark zwierzęcy) Halina Lizińczyk, Ostatnie czytanie: Argentyńska fantazja. Borges i Cortazar Konkurs Literacki imienia Henryka Berezy „Czytane w maszynopisie”, Edycja 1 – 2013 muzyka: Monika Petryczko, Zapętlone melancholie (Bonobo, The North Borders) Tadeusz Hnat, Kolejna seria i kolejny „cudowny bełt” (Phonos ek Mechanes, C+-) Monika Petryczko, Digitalne zdarzenia wielkomiejskie (Flume, Flume) nadesłano stałe felietony: „nie w rzędzie” – Krzysztof Niewrzęda „poza mainstreamem” – Izabela Fietkiewicz-Paszek, Debiut z głową. Krzysztof Tomanek i Piotr Mosoń „w swoim tempie” – Krzysztof Hoffmann, Rozwiązanie kwadratury koła „dlaczego nie jestem malarzem” – Małgorzata Południak, Wedle indywidualnych wzorców „wściekłe sumienie” – Anatol Ulman, Nieprawdziwek / Lech M. Jakób, Czuły prześmiewca