AI w strategii: rewolucja sztucznej inteligencji w zarządzaniu
Jak AI zmienia biznes i jego otoczenie
Dowiedz się, jak wygląda obecnie wykorzystanie uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji w zarządzaniu strategicznym, a także adaptacja tych oraz innych pojawiających się technologii przez organizacje biznesowe. Poznaj społeczną percepcję tych procesów. W dziewięciu skondensowanych i przystępnie napisanych rozdziałach znajdziesz znakomite i krytyczne wprowadzenie do zagadnienia wykorzystania AI w biznesie. Nie jest to ani spojrzenie przez różowe okulary, ani ostrzeżenie przed apokalipsą. Podejście autorów dobrze wyraża tytuł jednego z rozdziałów: „AI jest tutaj. Co teraz?”. Omawiają potencjalne zyski i czynniki ryzyka związane z AI, opisują, jak firmy mogą kreować wartości dzięki AI, szukają możliwych przyszłych zagrożeń wynikających z nieodpowiedniego jej wykorzystywania oraz czekających nas wyzwań, a na końcu zastanawiają się nad możliwymi strategiami AI. Piszą też o tym, jaki udział miała sztuczna inteligencja w zbieraniu materiałów do książki i w jej powstawaniu. To pierwsza, a na pewno jedna z pierwszych książek polskich autorów o tym, jak AI zmienia biznes i jego otoczenie.
Spójrz na potencjalną przyszłość sztucznej inteligencji przez pryzmat współpracy, dostępności, otwartości i demokratyzacji.
Podsumowanie wygenerowane przez mechanizm „TL;DR’ stworzony przez OpenAI:
Sztuczna inteligencja z pewnością pozostanie z nami i będzie coraz bardziej powszechna w naszym życiu. Ważne jest, aby być realistą w kwestii jej potencjału i ograniczeń. Jak w przypadku każdej nowej technologii, nadejdzie okres dostosowania, podczas którego będziemy uczyć się, jak skutecznie z niej korzystać.
Aleksandra Przegalińska – profesorka Akademii Leona Koźmińskiego, doktor habilitowana nauk społecznych, filozofka, badaczka rozwoju humanoidalnej sztucznej inteligencji, botów i robotów społecznych. Absolwentka The New School for Social Research w Nowym Jorku. Jako post-doc prowadziła badania w MIT w Bostonie, aktualnie związana także z Harvard University jako Senior Research Associate. Publikowała m.in. w: „The Atlantic”, „Frankfurter Allgemeine Zeitung”, „Harvard Business Review”. Regularnie wypowiada się w polskich mediach: w „Newsweek Polska”, „Gazecie Wyborczej”, „Polityce”, a także w telewizji i radiu. Wraz z Pawłem Oksanowiczem opublikowała książkę Sztuczna Inteligencja. Nieludzka, arcyludzka. Współautorka książki Społeczeństwo współpracy (z D. Jemielniakiem). Prorektorka ds. Współpracy z Zagranicą i ESR w Akademii Leona Koźmińskiego, członkini Rady Nadzorczej Banku Hipotecznego Millenium oraz Escola S.A.
Dariusz Jemielniak – prof. dr hab., kierownik katedry MINDS w Akademii Leona Koźmińskiego. Członek korespondent i wiceprezes PAN. Od 2015 r. pracuje jako faculty associate w Berkman-Klein Center for Internet and Society na Uniwersytecie Harvarda. Autor książek The New Knowledge Workers, Common Knowledge? An Ethnography of Wikipedia, Thick Big Data: Doing Digital Social Sciences, Collaborative Society (z A. Przegalińską). Po polsku ukazały się m.in.: Życie wirtualnych dzikich: Netnografia Wikipedii, największego projektu współtworzonego przez ludzi oraz Społeczeństwo współpracy (z A. Przegalińską). Ekspert zarządzania strategicznego w spółkach technologicznych i komunikacji internetowej, współzałożyciel startupów (w tym opartych na AI), członek Rady Nadzorczej Fundacji Wikimedia i Escola S.A.
- Kategorie:
- ISBN: 978-83-8231-388-8
- ISBN druku: 978-83-8231-373-4
- Liczba stron: 144
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie 9 Nadeszła AI. To co teraz? 17 Piewcy AI i sprzedawcy maści na szczury 33 Technorealizm: czerwona pigułka? Niebieska? Nie musisz wybierać 45 Znaleźć miejsce AI w strategii 59 Przewaga konkurencyjna wymyślona na nowo 71 Zaranie zrozumienia języka naturalnego w biznesie: przykład marketingu 83 Demokratyzacja i aspekty antykonkurencji w AI 97 Współpracująca z AI 111 Pojutrze 123 Wnioski 133