Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Podręczniki akademickie »
MENU
Podręczniki akademickie »

Akademicki spin off(eBook)

Wiedza, zasoby i ścieżki rozwoju

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Łódź, 1, 2019

  • Autor: Paweł Głodek

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

22,45
Cena zawiera podatek VAT.
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Akademicki spin off

Akademickie spin offy to przedsiębiorstwa tworzone przez byłych lub obecnych pracowników instytucji naukowych iwykorzystujące elementy wiedzy naukowej do budowy swojej oferty rynkowej. Stanowią ważny składnik nowoczesnej gospodarki, tworząc jeden z kanałów transferu wiedzy naukowej do praktyki. W publikacji zaprezentowano akademickie spin offy przez pryzmat intensywności wykorzystywania wiedzy naukowej i biznesowej, analizując konfigurację ich zasobów oraz strukturę oferty rynkowej. Dzięki wywiadom przeprowadzonym przez autora z właścicielami akademickich spin offów możliwe było przedstawienie tej zbiorowości w sposób realistyczny i odzwierciedlający różnorodność jej zachowań. W monografii zaproponowano kategoryzację akademickich spin offów, dokonano szczegółowego opisu i analizy każdej z kategorii oraz przedstawiono typowe ścieżki rozwojowe. Uzyskany obraz akademickich spin offów jest daleki od wizerunku szybko rozwijających się na skalę globalną firm wywodzących się z wiodących uczelni światowych. Ukazuje on jednak złożoność postaw przedsiębiorców i ich działań. Wskazuje na zachodzące procesy uczenia się oraz pozyskiwania wiedzy z zewnątrz, a także na powiązanie wykorzystania wiedzy z procesem przedsiębiorczym.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp	11
1.	Przedsiębiorczość akademicka – mechanizm komercjalizacji wiedzy naukowej	25
1.1.	Przedsiębiorczość, przedsiębiorca i zachowania przedsiębiorcze	25
1.1.1.	Orientacja przedsiębiorcza	29
1.2.	Zachowania przedsiębiorcze – ich kontekst oraz proces przedsiębiorczy	32
1.2.1.	Tworzenie i prowadzenie małej i średniej firmy	33
1.2.2.	Przedsiębiorczość organizacyjna	37
1.2.3.	Przedsiębiorczy sposób zarządzania	39
1.2.4.	Proces przedsiębiorczy – perspektywy jego postrzegania	42
1.3.	Komercjalizacja wiedzy jako podstawa procesów przedsiębiorczych w ramach uczelni wyższej	44
1.3.1.	Przedsiębiorczy uniwersytet	44
1.3.2.	Istota komercjalizacji wiedzy	46
1.3.3.	Komercjalizacja wiedzy jako zadanie uczelni wyższych	50
1.3.4.	Formy komercjalizacji wiedzy na uczelni wyższej	52
1.3.5.	Ograniczenia i bariery w odniesieniu do działań komercjalizacji wiedzy pochodzącej z uczelni wyższej	54
1.3.6.	Uwarunkowania wsparcia komercjalizacji wiedzy na uczelniach wyższych	56
1.4.	Przedsiębiorczość akademicka jako mechanizm transferu wiedzy naukowej do gospodarki 	67
1.4.1.	Istota i formy przedsiębiorczości akademickiej	67
1.4.2.	Wsparcie przedsiębiorczości akademickiej	72
1.4.3.	Przedsiębiorczość technologiczna	74
2.	Akademicki spin off w nowoczesnej gospodarce	77
2.1.	Firma spin off jako zjawisko gospodarcze	77
2.1.1.	Spin off – pojęcie i jego składowe	82
2.1.2.	Spin off w sektorze przedsiębiorstw	85
2.2.	Akademicki spin off – pojęcie i klasyfikacje	93
2.2.1.	Akademicki spin off – typologia	97
2.2.2.	Spin off a spin out – dyskusja	101
2.2.3.	Akademicki spin off – próby uchwycenia skali zjawiska	103
2.3.	Sektor B+R jako środowisko tworzenia się akademickiego spin offu	105
2.3.1.	Kontekst formalny – spółki spin off i spółki celowe	108
2.3.2.	Powstanie akademickiego spin offu – środowisko uczelni i instytucji badawczych oraz ich pracowników	112
2.4.	Firmy spin off w gospodarce polskiej – szacowanie skali zjawiska	115
3.	Zasoby i czynniki powiązane jako determinanty powstawania i rozwoju przedsięwzięcia opartego na wiedzy	121
3.1.	Zasoby jako determinanty powstania i rozwoju akademickiego spin offu	121
3.1.1.	Zasoby jako czynnik zachowań strategicznych przedsiębiorstwa	121
3.1.2.	Podejście bazujące na zasobach jako jedna z płaszczyzn analizy akademickich spin offów w literaturze	128
3.1.3.	Zapotrzebowanie na zasoby materialne i niematerialne w tworzeniu firmy	132
3.2.	Wiedza i jej rodzaje jako szczególny rodzaj zasobu wykorzystywany w akademickim spin offie	138
3.2.1.	Cechy wiedzy jako zasobu	140
3.2.2.	Wiedza jawna oraz wiedza ukryta w odniesieniu do firm spin off	144
3.2.3.	Wiedza naukowa oraz wiedza biznesowa jako baza akademickiego spin offu	146
3.3.	Wiedza jako czynnik modyfikujący postrzeganie i wykorzystanie okazji rynkowych i zasobów – nowość i ryzyko	154
3.3.1.	Czynnik nowości jako kontekst powstawania firm spin off	154
3.3.2.	Ryzyko związane z zasobami jako element decyzji strategicznych	159
3.3.3.	Proces przedsiębiorczy i kształtowanie zasobów jako czynniki decyzji strategicznych	162
4.	Wiedza jako czynnik powstania i rozwoju akademickiego spin offu	165
4.1.	Powstanie akademickiego spin offu	165
4.1.1.	Proces powstania i rozwoju akademickiego spin offu – modele etapowe	165
4.1.2.	Powstająca firma – podejście bazujące na powiązaniu procesu przedsiębiorczego z konfiguracją zasobów i formułowaniem oferty rynkowej 	171
4.1.3.	Wiedza jako czynnik powstania i rozwoju nowej firmy	176
4.2.	Wykorzystanie wiedzy naukowej oraz wiedzy biznesowej w odniesieniu do konfiguracji zasobów powstającego akademickiego spin offu	180
4.2.1.	Uwarunkowania zasobów finansowych w powstającym akademickim spin offie	181
4.2.2.	Zastosowanie wiedzy biznesowej i naukowej a zasoby finansowe	187
4.2.3.	Uwarunkowania zasobów fizycznych w powstającym akademickim spin offie	190
4.2.4.	Zastosowanie wiedzy biznesowej i naukowej a zasoby fizyczne	192
4.2.5.	Uwarunkowania zasobów ludzkich w powstającym akademickim spin offie	193
4.2.6.	Zastosowanie wiedzy biznesowej i naukowej a zasoby ludzkie	196
4.2.7.	Uwarunkowania zasobów organizacyjnych w powstającym akademickim spin offie	197
4.2.8.	Zastosowanie wiedzy biznesowej i naukowej a zasoby organizacyjne	198
4.3.	Wykorzystanie wiedzy naukowej i biznesowej a budowa i rozwój oferty rynkowej akademickiego spin offu	200
4.3.1.	Proces komercjalizacji wiedzy naukowej a oferta rynkowa akademickiego spin offu 	200
4.3.2.	Oferta rynkowa powstającego spin offu – znaczenie wiedzy w jej tworzeniu	204
4.4.	Założenia dotyczące analizy typologii akademickich spin offów – intensywność wykorzystania wiedzy naukowej i wiedzy biznesowej	206
5.	Typologia akademickich spin offów – wyniki badań empirycznych	209
5.1.	Proces badawczy, założenia oraz opis metodologiczny	209
5.1.1.	Zastosowane metody badawcze	211
5.1.2.	Charakterystyka populacji i dobór próby badawczej	212
5.1.3.	Uwarunkowania metodologiczne – analiza zastosowanych rodzajów wiedzy	215
5.2.	Typ 1 – mikroprzedsięwzięcia intensywnie wykorzystujące wiedzę z sektora nauki	218
5.2.1.	Ścieżki rozwojowe	224
5.2.2.	Ścieżka rozwojowa typu 1A – „uzupełnianie dochodów właściciela”	224
5.2.3.	Ścieżka rozwojowa typu 1B – „usprawnienia organizacyjne i odciążanie właściciela”	225
5.3.	Typ 2 – mikroprzedsięwzięcia o niewielkim wykorzystaniu wiedzy pochodzącej z sektora nauki oraz niewielkim wykorzystaniu wiedzy biznesowej	226
5.3.1.	Ścieżka rozwojowa typu 2 – stagnacja i drenowanie biznesu	231
5.4.	Typ 3 – przedsięwzięcia o umiarkowanym komponencie wiedzy pochodzącej z sektora nauki oraz o znaczącym wykorzystaniu wiedzy biznesowej	232
5.4.1.	Ścieżki rozwojowe	237
5.4.2.	Ścieżka rozwojowa typu 3A – „walka o przetrwanie”	238
5.4.3.	Ścieżka rozwoju typu 3B – „budowa stabilizacji finansowej oraz zmagania z wykorzystaniem wiedzy naukowej”	241
5.5.	Typ 4 – przedsięwzięcia o wysokim poziomie zastosowania wiedzy pochodzącej z sektora nauki oraz o wysokim poziomie wykorzystania wiedzy biznesowej 	243
5.5.1.	Ścieżki rozwojowe	253
5.5.2.	Ścieżka rozwojowa typu 4A – „start-up z gotową ofertą rynkową”	253
5.5.3.	Ścieżka rozwojowa typu 4B – „stopniowy rozwój oferty rynkowej”	255

Podsumowanie	257
Bibliografia	273
Załącznik 1. Scenariusz wywiadu	293
Abstract	299
Spis rysunków	303
Spis tabel	305
Od Redakcji	307
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Inni Klienci oglądali również

20,00 zł

Aspekty finansowe, prawne i organizacyjne sportu akademickiego

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom polskich czytelników, oddajemy do ich rąk publikację traktującą o finansowych, prawnych oraz organizacyjnych aspektach sportu akademickiego. Warto podkreślić, że opracowanie ma również charakter prawnopor&...

Klinika akademickiej pedagogiki

„Dla cnoty nie ma żadnego większego teatru nad sumienie” – mówił Marcus Tullius Cicero (106–43 p.n.e.), filozof oraz polityk rzymski. I miał rację. Niniejsza publikacja powstała na podstawie mojego blogu, w którym ...
40,00 zł

Open Source w bibliotekach w świetle badań publicznych uczelni akademickich w Polsce

Wolne i otwarte oprogramowanie (ang. Open Source Software - OSS) stanowi jeden z ważnych segmentów obecnego rynku technologii komputerowych. Programy o otwartym kodzie źródłowym znajdują zastosowanie zarówno w biznesie, sektorze pu...

Diagnostyka edukacyjna. Podręcznik akademicki

Pierwszy podręcznik z zakresu teorii diagnozy edukacyjnej! Książka prezentuje: koncepcję diagnostyki jako nauki o rozpoznawaniu warunków, przebiegu i wynikach uczenia się; główne pojęcia dyscypliny; analizę i ocenę narzędzi diagnozy;...
199,00 zł

Akademickie prawo pracy

Książka w sposób kompleksowy przedstawia obraz zatrudnienia w szkołach wyższych omówiono w niej status zarówno pracowników zatrudnionych w szkołach wyższych (nauczycieli akademickich oraz pozostałych pracowników), jak...
24,60 zł

Polski teatr alternatywny po 1989 roku z perspektywy Akademickich/Alternatywnych Spotkań Teatralnych

Jest to pierwsza książka poświęcona Akademickim/Alternatywnym Spotkaniom Teatralnym „Klamra” organizowanym w klubie Od Nowa od dwudziestu lat. Sympatycy teatru alternatywnego w całej Polsce, uczniowie, studenci i teatromani w każdym wieku z...
3,00 zł

Edukacja Jutra. Aksjologiczno-kulturowy fundament edukacji jutra - Jadwiga Uchyła-Zroski: Aksjologia relacji interpersonalnych w kształceniu akademickim studentów edukacji muzycznej

(…) Treści zawarte w niniejszej pozycji są wyrazem troski jej autorów o: wychowanie młodego pokolenia Polaków w wartościach i do wartości, w kulturze i do niej; przeciwdziałanie niepowodzeniom edukacyjnym, pułapkom aksjologicznymi ...

Akademickie kształcenie pedagogów w procesie zmiany

Idea universitas liczy sobie blisko osiemset lat, uniwersytet pojmowany jako instytucja – ponad pięćset, wydawałoby się więc, że jest to temat, w którym niewiele już zostało do powiedzenia, tymczasem wciąż mnożą się tu problemy, będące swo...

Zarządzanie przedsiębiorstwem. Podręcznik akademicki

Nowoczesny podręcznik akademicki, dedykowany studentom uczelni ekonomicznych, w pełni dostosowany do programów nauczania takich przedmiotów, jak: zarządzanie, podstawy zarządzania, zarządzanie przedsiębiorstwem, planowanie i zarządzanie. ...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!