Atrakcyjność inwestycyjna województwa śląskiego
Celem książki jest prezentacja wyników badań dotyczących oceny atrakcyjności inwestycyjnej województwa śląskiego. Poszukiwano głównie odpowiedzi na pytania: Co obecnie stanowi o atrakcyjności województwa śląskiego jako terenu ekspansji inwestycyjnej? Jakie czynniki będą decydowały o tej atrakcyjności w przyszłości?
Cele szczegółowe badań były następujące: identyfikacja inwestorów zagranicznych, którzy dokonali inwestycji na terenie województwa śląskiego; identyfikacja obiektywnych i subiektywnych kryteriów atrakcyjności inwestycyjnej; ustalenie miejsca województwa śląskiego w rankingu atrakcyjności województw Polski; określenie atutów i słabości województwa śląskiego na tle pozostałych województw pod względem przyciągania inwestycji zagranicznych; identyfikacja szans i zagrożeń dla inwestorów zagranicznych, wynikających z rozpoczęcia działalności na terenie województwa śląskiego; identyfikacja roli wizerunku województwa śląskiego w kształtowaniu atrakcyjności inwestycyjnej tego regionu; identyfikacja znaczenia Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej w przyciąganiu inwestycji zagranicznych; określenie roli władz samorządowych województwa, powiatów, gmin i innych instytucji w procesie kształtowania atrakcyjności inwestycyjnej.
Cele metodyczne badań obejmowały: przegląd istniejących mierników atrakcyjności inwestycyjnej oraz stworzenie własnej bazy mierników atrakcyjności rynku mającej zastosowanie w badaniach bezpośrednich; krytyczny przegląd metod i technik badawczych mogących mieć zastosowanie w badaniach bezpośrednich atrakcyjności inwestycyjnej województwa śląskiego
- Kategorie:
- Redakcja: Aleksandra Nizielska
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7246-687-7
- Liczba stron: 219
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
WSTĘP 7 Rozdział 1. ATRAKCYJNOŚĆ INWESTYCYJNA REGIONU (Iwona Pawlas, Ewa Michalik) 13 1.1. Zagraniczne inwestycje bezpośrednie – aspekty teoretyczne 13 1.2. Atrakcyjność inwestycyjna - pojęcie, mierniki 23 1.3. Rola wizerunku regionu w kształtowaniu atrakcyjności inwestycyjnej 33 Rozdział 2. PODSTAWY METODYCZNE BADANIA ATRAKCYJNOŚCI INWESTYCYJNEJ (Aleksandra Nizielska) 45 2.1. Przegląd badań nad atrakcyjnością inwestycyjną regionu 45 2.2. Podstawy źródłowe badań na temat atrakcyjności inwestycyjnej województwa śląskiego 53 2.3. Wykorzystanie metod taksonomicznych do porównań obiektów wielocechowych 61 2.4. Przebieg badań bezpośrednich i charakterystyka próby 69 Rozdział 3. POTENCJALNA ATRAKCYJNOŚĆ INWESTYCYJNA WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO (Iwona Pawlas) 74 3.1. Zakres przeprowadzonej analizy taksonomicznej 74 3.2. Charakterystyka województwa śląskiego 77 3.3. Wyniki badań z zastosowaniem taksonomicznej miary rozwoju Z. Hellwiga 86 Rozdział 4. RZECZYWISTA ATRAKCYJNOŚĆ INWESTYCYJNA WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO (Ewa Michalik) 108 4.1. Województwo śląskie jako region sprzyjający inwestorom zagranicznym 108 4.2. Napływ zagranicznych inwestycji bezpośrednich na teren województwa śląskiego 117 4.3. Rola jednostek samorządu terytorialnego w kształtowaniu klimatu inwestycyjnego województwa śląskiego 123 4.4. Znaczenie Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej w pozyskiwaniu inwestorów zagranicznych 130 Rozdział 5. POSTRZEGANA ATRAKCYJNOŚĆ INWESTYCYJNA WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO – OPINIE EKSPERTÓW (Aleksandra Nizielska) 140 5.1. Kryteria i sposoby kształtowania atrakcyjności inwestycyjnej regionu 140 5.2. Ocena czynników atrakcyjności inwestycyjnej województwa śląskiego 146 5.3. Działalność promocyjna a atrakcyjność inwestycyjna województwa śląskiego 153 5.4. Motywy i doświadczenia związane z ekspansją firm zagranicznych na terenie województwa śląskiego 156 5.5. Dlaczego Katowice? – wyniki warsztatów „Promocja inwestycyjna miasta Katowice w kontekście Metropolii Silesia” 160 5.6. Zalecenia i rekomendacje mające służyć poprawie atrakcyjności inwestycyjnej województwa śląskiego 166 Zakończenie 169 ZAŁĄCZNIK 1 173 ZAŁĄCZNIK 2 191 BIBLIOGRAFIA 205 SPIS TABEL 215 SPIS RYSUNKÓW 219