Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU
Darmowa dostawa od 100 zł

Gwarantujemy dostawę przed Wigilią jedynie dla zamówień złożonych do 20 grudnia 2018 do godziny 14:00 i odbieranych osobiście w poniższych księgarniach PWN:
- Księgarnia PWN Warszawa Resursa, ul. Krakowskie Przedmieście 62
- Księgarnia PWN Łódź, ul. Więckowskiego 13
- Księgarnia PWN Łódź – Uniwersytet Łódzki, ul. Kopcińskiego 31

Badania jako podstawa projektowania user experience(eBook)

4.00  [ 2 oceny ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Warszawa, 1, 2015

  • Autor: Barbara Rogoś-Turek, Iga Mościchowska

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    Mobi
    Epub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena detaliczna: 71,20 zł
49,84
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 21,36 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Badania jako podstawa projektowania user experience

Pierwsza polska publikacja o roli badań z użytkownikami w tworzeniu produktów interaktywnych. Książka pokazuje nieodłączny związek badań z projektowaniem i biznesem, którego wynikiem są intuicyjne, budzące pozytywne emocje i wartościowe produkty. Autorki, bazując na wieloletnim doświadczeniu w branży startupowej, interaktywnej i IT, pokazują jak włączyć badania w kulturę organizacji, aby tworzyć produkty oparte na wiedzy, a nie przeczuciach. Książka jest niezbędnym źródłem wiedzy dla menadżerów, badaczy i projektantów. Kierownikom ułatwi poruszanie się w tematyce badawczej, weryfikację rzetelności badaczy, którym zleca prace, pokaże ramy czasowe i wyzwania logistyczne, a także korzyści płynące z badań. Dla badaczy książka stanowi podręczne kompendium wiedzy, a projektantom dostarcza argumentów przemawiających za tworzeniem produktów w oparciu o realne dane. Książka została napisana zarówno dla entuzjastów, jak i przeciwników badań z użytkownikami. Tym pierwszym uzmysłowi różnorodność metod i ułatwi ich dobór do kontekstu projektu, drugim pokaże praktyczne zastosowanie wniosków z badań. Autorki przedstawiają 13 głównych metod badawczych, dopełniając je rzadziej spotykanymi wariantami, przykładowymi narzędziami, harmonogramami i dobrymi praktykami. Każda zaprezentowana metoda badawcza zawiera: - pigułkę, czyli najważniejsze cechy i elementy składowe danej metody, tak aby można było w minutę zorientować się w jej przeznaczeniu, - plusy i minusy, ułatwiające szybki dobór metody do danego kontekstu, - dobre praktyki, czyli wskazówki, na co zwrócić uwagę, jak usprawnić proces i jakich błędów unikać, - ciekawostki, polemiki i wariacje metod, które mogą zainteresować nawet bardzo doświadczonych badaczy, - przykład, czyli praktyczne zastosowanie metody w konkretnym projekcie.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Przedmowa	 11

1. Rola badań w procesie projektowania user experience rozwiązań interaktywnych	 21

1.1. User experience projektów interaktywnych 27
1.1.1. Definicja user experience       28
1.1.2. Definicja użyteczności       29
1.2. Proces projektowania zorientowanego na użytkownika       29
1.2.1. Miejsce UX w wodospadowym prowadzeniu projektów 31
1.2.2. Miejsce UX w metodykach zwinnych       32
1.2.3. Badania z użytkownikami w UCD       33
1.3. Klasyfikacja metod badawczych wykorzystywanych w procesie projektowym 37
1.4. Korzyści z wykorzystania badań w projektowaniu       42

2. Przygotowanie do badań z użytkownikami       49

2.1. Plan badawczy 50
2.2. Dobór metody badawczej 53
2.3. Dobór próby i rekrutacja 57
2.3.1. Dobór próby w badaniach ilościowych 57
2.3.1.1. Celowy dobór próby       59
2.3.2. Rekrutacja uczestników badań       59
2.4. Przygotowanie do badań 64
2.4.1. Przygotowanie narzędzia badawczego 64
2.4.2. Organizacja sesji badawczych       65
2.5. Prowadzenie badań       69
2.6. Badania z udziałem dzieci 71
2.6.1. Dlaczego badania z dziećmi są inne niż z dorosłymi       72
2.6.2. Przygotowania do badań z dziećmi       75
2.6.3. Prowadzenie badań z dziećmi 76

3. Badania potrzeb w projektowaniu produktów       79

3.1. IDI, czyli indywidualne wywiady pogłębione       83
3.1.1. Kiedy stosować wywiady indywidualne       84
3.1.2. Rodzaje wywiadów indywidualnych. 86
3.1.3. Przebieg badania                                                       88
3.1.4. Wariacja: diady       94
3.1.5. Analiza       95
3.1.6. Korzyści i ograniczenia wywiadów indywidualnych       96
3.2. Badania kwestionariuszowe 98
3.2.1. Kiedy stosować badania kwestionariuszowe. 99
3.2.2. Przebieg badania 102
3.2.3. Ważne dla UX skale i narzędzia 106
3.2.4. Wariacja: ankieta audytoryjna       108
3.2.5. Wariacja: CATI       109
3.2.6. Analiza ankiet       110
3.2.7. Korzyści i ograniczenia badań kwestionariuszowych       112
3.3. Fokusy, czyli zogniskowane wywiady grupowe       113
3.3.1. Kiedy stosować fokusy 115
3.3.2. Przebieg badania       116
3.3.3. Techniki projekcyjne i zadania praktyczne       121
3.3.4. Fokusownia       129
3.3.5. Moderacja       131
3.3.6. Wariacja: współprojektowanie       133
3.3.7. Analiza badań fokusowych       134
3.3.8. Korzyści i ograniczenia fokusów       135
3.4. Badania etnograficzne: obserwacja i wywiad kontekstowy       137
3.4.1. Obserwacja 137
3.4.2. Wywiad kontekstowy       139
3.4.3. Kiedy stosować badania etnograficzne       141
3.4.4. Przebieg badania 143
3.4.5. Konstrukcja scenariusza wywiadu kontekstowego       149
3.4.6. Prowadzenie wywiadu kontekstowego       152
3.4.7. Wariacja: wywiad kontekstowy z zadaniami       153
3.4.8. Wariacja: shadowing       154
3.4.9. Analiza       155
3.4.10. Korzyści i ograniczenia badań etnograficznych       161
3.5. Badania dzienniczkowe       162
3.5.1. Kiedy stosować badania dzienniczkowe       164
3.5.2. Rodzaje dzienniczków ze względu na formę       165
3.5.3. Rodzaje dzienniczków ze względu na strukturę       169
3.5.4. Przebieg badania       170
3.5.5. Narzędzie badawcze       174
3.5.6. Wariacja: sonda kulturowa       183
3.5.7. Analiza dzienniczków 	187
3.5.8. Korzyści i ograniczenia badań dzienniczkowych       188
3.6. Analiza danych zastanych 	190
3.6.1. Kiedy stosować analizę danych zastanych       191
3.6.2. Warianty analizy danych zastanych       193
3.6.2.1. Desk research       193
3.6.2.2. Analiza zawartości i treści       195
3.6.3. Rodzaje analizowanych treści       195
3.6.4. Jednostki analizy i klucz kategoryzacyjny       196
3.6.5. Korzyści i ograniczenia analizy danych zastanych       200
3.7. Sortowanie kart       201
3.7.1. Kiedy stosować sortowanie kart       203
3.7.2. Rodzaje sortowania kart       204
3.7.3. Przebieg badania   	209
3.7.4. Analiza sortowania kart       214
3.7.5. Wariacja: sortowanie drzewiaste       217
3.7.6. Korzyści i ograniczenia sortowania kart       221

4. Ewaluacja, czyli jak sprawdzić user experience projektu       223

4.1. Zadaniowe testy użyteczności       228
4.1.1. Kiedy stosować zadaniowe testy użyteczności       231
4.1.2. Przebieg badania 	234
4.1.2.1. Liczebność próby i rekrutacja respondentów       234
4.1.2.2. Scenariusz badań i zadania 241
4.1.2.3. Przygotowanie badań       248
4.1.2.4. Prowadzenie zadaniowych testów użyteczności       256
4.1.2.5. Ocena satysfakcji 	265
4.1.3. Różne typy testów użyteczności       270
4.1.3.1. Testy z pomiarem wykonania i testy porównawcze       270
4.1.3.2. Wspólne odkrywanie       272
4.1.3.3. Metoda zaznajamiania	 273
4.1.3.4. Testy mobilne i w terenie       274
4.1.3.5. Testy na makietach i na prototypie       276
4.1.4. Wariacja: Test 5 sekund       278
4.1.5. Wariacja: Czarnoksiężnik z krainy Oz       281
4.1.6. Wariacja: RITE (szybki iteracyjny test i ewaluacja)       281
4.1.7. Analiza i raportowanie wyników badań       287
4.1.8. Korzyści i ograniczenia zadaniowych testów użyteczności       296
4.2.	Eyetracking       298
4.2.1. Kiedy stosować eyetracking       299
4.2.2. Ilu respondentów zaprosić do eyetrackingu       302
4.2.3. Przebieg badania	 303
4.2.3.1. Ograniczenia osobowe i techniczne       304
4.2.3.2. Protokół głośnego myślenia       305
4.2.3.3. Patrzenie swobodne vs. zadania	 306
4.2.3.4. Problemy techniczne i analityczne       307
4.2.4. Metryki analizy       308
4.2.5. Korzyści i ograniczenia eyetrackingu       312
4.3. Zdalne badania ewaluacyjne       314
4.3.1. Moderowane i niemoderowane badania zdalne       314
4.3.2. Zalety i ograniczenia       321
4.4. Ewaluacja emocji w UX       325
4.4.1. Kiedy stosować ewaluację emocji       327
4.4.2. Metody i techniki ewaluacji emocji       328
4.4.2.1. Metody subiektywne       329
4.4.2.2. Metody obiektywne       337

5. Optymalizacja, czyli jak doskonalić projekt	 343

5.1. Analiza statystyk       347
5.1.1. Źródła statystyk       348
5.1.2. Obszary analizy	 351
5.1.3. Dziesięć dobrych praktyk analityka       358
5.1.4. Problemy z analizą statystyk       362
5.1.5. Korzyści i ograniczenia analizy statystyk	 363
5.2. Testy A/B       364
5.2.1. Co testować       366
5.2.2. Przebieg badania                 368
5.2.3. Wariacja: Testy wieloczynnikowe       379
5.2.4. Korzyści i ograniczenia testów A/B       380
5.3. Śledzenie ruchów myszki	 382
5.3.1. Przebieg badania                           383
5.3.2. Analiza wyników	 389
5.3.3. Korzyści i ograniczenia śledzenia ruchów myszki       396

6. Analiza danych i raportowanie       399

6.1. Analiza jakościowa       403
6.1.1. Przygotowanie danych	 404
6.1.2. Analiza danych	 407
6.1.3. Interpretacja danych	 419
6.2. Analiza ilościowa. 424
6.2.1. Przygotowanie danych	 424
6.2.2. Statystyki opisowe       425
6.2.3. Jak określać relacje pomiędzy zmiennymi       430
6.2.4. Jak nie wpaść w pułapkę liczb       436
6.3. Modelowanie oparte na badaniach       438
6.3.1. Persony	 439
6.3.2. Mapa empatii	 443
6.3.3. Scenariusze użytkownika       446
6.3.4. Diagramy i przepływy	 449
6.3.5. Mapowanie podróży użytkownika       451
6.3.6. Macierze	 454
6.4. Komunikowanie wyników badań       456
6.4.1. Struktura raportu badawczego       460
6.4.2. Jak napisać raport, żeby ktoś go przeczytał       467
6.4.3. Filmy wideo	 473
6.4.4. Prezentowanie wyników       475
6.5. Promuj badania w swojej organizacji       489

Indeks	 491
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Inni Klienci oglądali również

19,90 zł

Jak rozmawiać z dzieckiem o szkole

Publikacja przeznaczona dla rodziców, których dzieci uczęszczają do szkoły podstawowej i gimnazjum. Pomoże im mieć nadzór nad sytuacją szkolną dziecka i podejmować szybko działania w trudnych sytuacjach.W publikacji autorka między ...
49,00 zł

Podstawy inżynierii finansowej

Podstawowym celem inżynierii finansowej jest zarządzanie ryzykiem finansowym wynikającym ze zmienności zewnętrznych przepływów pieniężnych przedsiębiorstwa. Pojawianie się nowych źródeł ryzyka wymaga poszukiwania skutecznych metod i instr...

Asertywność w praktyce. Jak zachować się w typowych sytuacjach?

Wiesz, że możesz zachować się asertywnie, a jednak w konkretnej sytuacji brakuje ci słów? Masz dość czytania o asertywności i chcesz szybko poprawić swoje relacje z ludźmi? To książka dla tych, którzy pragną być skuteczni w praktyce! W po...
30,90 zł

Jak rozmawiać z psem

Autor dowodzi, że przeciętny pies domowy jest w stanie rozumieć ludzką mowę w takim stopniu, jak dwuletnie dziecko. Przekonuje, że możliwe jest prawdziwe porozumiewanie się z psami, daleko wykraczające poza ramy wydawania i słuchania komend. Autor omaw...

Osoba prawna prawa wewnętrznego jako podmiot prawa międzynarodowego

Konstrukcja podmiotowości prawa międzynarodowego jest jednym z bardziej spornych problemów w jego doktrynie. Jednym z najbardziej spornych jest zaś status w jego obrębie osób prawnych prawa wewnętrznego. Autor przeanalizował miejsce os&oa...
5,00 zł

Yuppie oraz squatter - 05 Rozdz. 6. Środowisko wychowawcze badanych osób; Zakończenie; Bibliografia

Przedmiotem publikacji Macieja Bernasiewicza są globalne style życia. Jest to książka wyjątkowa, ponieważ na polskim rynku wydawniczym tematykę nowoczesnych stylów życia podejmuje się w sposób marginalny i raczej dygresyjny. Procesami, kt...

Baśniowość w kulturze popularnej jako wyzwanie edukacyjne

Praca ma charakter interdyscyplinarny. Autorka bowiem, analizując problem baśniowości, przywołuje ujęcia teoretycznoliterackie, psychologiczne, antropologiczne i kulturoznawcze. Autorka pyta o właściwości i znaczenie baśniowości w życiu i wychowaniu cz...
12,32 zł

Jak odzyskać dziewczynę twojego życia. Od A do Z. Krok po kroku

Jeśli znalazłeś się w tym dziale i czytasz ten opis, to prawdopodobnie rozstałeś się z miłością swojego życia. Czujesz się teraz strasznie, targają Tobą emocje, masz suchość w ustach, a przez Ciało przechodzą Cię bardzo nieprzyjemne dreszcze na samą my...

Jak wychować sobie nauczycieli

Harvey uważa, że szkoła jest okropnie nudna. Wymyśla sposób, jak temu zaradzić. Razem z kolegami zaczynają się zakładać – na przykład ile razy podczas lekcji matematyk podrapie się pod pachami. Ale hazardowa gorączka zaczyna się rozprzestr...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!