Czeska edukacja i myśl społeczna
Książka jest autorskim, bardzo interesującym naukowym studium pedagogiczno-filozoficznym, opartym z jednej strony na własnych doświadczeniach i wynikających z nich perspektywach poznawczych, ale niepozbawionych prób obiektywizowania, z drugiej – na w pełni zobiektywizowanych analizach o charakterze naukowym zarówno materiałów źródłowych, jak i osobowych wątków twórców czechosłowackiej i czeskiej pedagogiki, a szerzej ujmując, obecnego czeskiego systemu edukacji i wychowania. Poruszane w monografii wątki wykraczają poza granice geograficzne oraz ukazują uniwersalność i tradycje myśli pedagogicznych w tej części Europy w ostatnich okresach historyczno-politycznych. Książkę czyta się z dużym zainteresowaniem i lekkością, co nieczęsto ma miejsce w przypadku naukowych publikacji pedagogicznych. Autor znakomicie operuje piórem, a przyjęta przez niego koncepcja pracy, jej styl narracji i charakter treści temu wyraźnie sprzyjają.
Z recenzji prof. dr. hab. Marka Konopczyńskiego
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-8331-135-7
- ISBN druku: 978-83-8331-134-0
- Liczba stron: 220
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Powód zainteresowania się pedagogiką i naukami społecznymi w Czechach 7 Antropologiczne teorie człowieka i kultury 17 Antropologia integralna 25 Czeska klasyfikacja prądów myśli pedagogicznej 35 Filozofia wychowania w analizie historyczno-porównawczej 39 Fenomenologiczna filozofia wychowania Radima Palouša 43 Pedagogika porównawcza w Republice Czeskiej 51 Dydaktyka transdyscyplinarna 59 Czeskie podręczniki do pedagogiki 63 Socjologiczne teorie szkoły 69 Zjazd Nauczycieli i Czeskiego Towarzystwa Pedagogicznego – o problemach edukacji 75 Co nowego w kształceniu 85 Ocena procesów ogólnokrajowej reformy programowej 87 Studium reformy programowej w małej szkole 91 Platforma Instytutu Badań Pedagogicznych w Czechach 95 Poezja we wczesnej edukacji 97 Canisterapia i pies w edukacji wczesnoszkolnej 101 Czesi nie likwidują małych szkół 107 Mity idealnego nauczyciela 109 Mity, błędy i kłamstwa na temat kształcenia i idei pedagogicznych 111 Szkolnictwo alternatywne 115 Edukacja domowa w Czechach jako cicha rewolucja szkolna 119 Aspiracje edukacyjne wychowanków domów dziecka uczęszczających do szkoły średniej 123 Interra 129 Poważnie o humorze w szkole 135 Z perspektywy outsidera 139 Niedzielne kazania pedagogiczne 141 Opinia publiczna o szkole i kształceniu w Republice Czeskiej 145 Psychologiczne wyjaśnienie komunizmu w Czechach 149 Co nowego wnosi psychologia do pedagogiki szkolnej? 155 Psychologia i pedagogika muszą być wrażliwe na rezyliencję (resilience) 159 Prezydent Czech odmówił nominacji profesorskiej i jej wręczenia wybitnemu uczonemu 163 Pokolenie akademickich oszustów 165 Pedagog społeczna czternastym doktorem honoris causa Uniwersytetu Ostrawskiego 167 Interwiówer czy wywiadowca? 169 Czeski wyskok oświatowo-pedagogiczny 171 Biografistyka pedagogiczna 173 Jak historia myśli pedagogicznej kołem się toczy 177 Pożegnania 179 Wspomnienie spotkań czeskiego profesora psychologii Vladimira Smékala z Viktorem E. Franklem 183 Politycy o edukacji w wolności i demokracji 187 Wizja XXI wieku 191 Orwell na sterydach? 195 Bibliografia 199 Aneks 207 Podręcznik: Jan Průcha (1997), Moderní pedagogika. Vĕda o edukačních procesech, Praha: Portál 207 Podręcznik: Jan Průcha (2000), Přehled pedagogiky. Úvod do studia oboru, Praha: Portál 210 Podręcznik: Vladimír Jůva sen. & jun. (1997), Úvod do pedagogiky, Brno: Paido, edice pedagogické literatury 212 Podręcznik: Alena Vališová, Hana Kasíková (red.) (2011), Pedagogika pro učitele, 2. rozšířené a aktualizované vydání, Praha: Grada 213