Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Repetytoria do egzaminów szkolnych »
MENU


Dydaktyka kultury polskiej w kształceniu językowym cudzoziemców(eBook)

Podejście porównawcze

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Kraków, 1, 2010

  • Seria / cykl: Język Polski dla Cudzoziemców

  • Autor: Przemysław Gębal

  • Wydawca: Universitas

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena detaliczna: 10,00 zł
7,00
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 3,00 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online
Słowa kluczowe: nauka języka polskiego

Dydaktyka kultury polskiej w kształceniu językowym cudzoziemców

Propozycja dla studentów, nauczycieli i lektorów języka polskiego jako obcego zainteresowanych rolą oraz miejscem realiów i kultury w kształceniu językowym. Opracowana w formie podręcznika metodycznego publikacja prezentuje ewolucję polskiej i europejskiej myśli dydaktycznej w zakresie rozwijania kompetencji kulturowych uczących się. Omawia założenia teoretyczne poszczególnych podejść i metod oraz ukazuje ich realizację w praktyce. Zawiera szereg ćwiczeń i zadań do wykorzystania na zajęciach warsztatowych i seminaryjnych. Uwzględnia założenia Europejskiego profilu kształcenia nauczycieli języków.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Od redaktora serii 9
0. Wstęp 11
1. Kultura jako integralna część praktycznej nauki języka 17
1.1.	Dziesięć założeń koncepcyjnych i dydaktycznych pracy 17
1.2.	Rozważania terminologiczne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .20
1.2.1.	Kultura – realia 21
1.2.2.	Dydaktyka – metodyka – glottodydaktyka –
dydaktyka kultury 22
2. Nauczanie kultury i realiów w dydaktykach języków światowych 26
2.1.	Niemiecka Landeskunde 27
2.1.1.	Tezy ABCD 30
2.1.2.	Koncepcja D-A-CH(-L) 33
POWIĄZANIA
W STRONĘ PODRĘCZNIKÓW REGIONALNYCH
Tübinger Modell einer integrativen Landeskunde 34
2.1.3.	Profile Deutsch 35
POWIĄZANIA
NIEMIECKIE PROPOZYCJE PROGRAMOWE
Rahmenrichtlinien für den Mittelstufenunterricht am Goethe-Institut 36
2.2.	Francuska civilisation . 38
2.2.1.	Leksykultura w ujęciu Roberta Galissona 39
2.3.	Standardy europejskie nauczania kultury według ESOKJ 42
2.4.	Podsumowanie 45
3. Kultura i realia w polskich pracach neofilologicznych 47
3.1.	Rozważania teoretyczne i metodologiczne 47
3.2.	Propozycje programowe 57
3.2.1.	Curriculum für Fremdsprachenlehrerkollegs 58
3.2.2.	Rahmencurriculum für Fremdsprachenlektorate Deutsch
als Fremdsprache 61
3.3.	Podsumowanie 63
4. Kultura i realia w glottodydaktyce polonistycznej.
Prace teoretyczne i metodologiczne 64
4.1.	Racjonalny empiryzm pierwszych prac 66
4.2.	Podejście komunikacyjne 69
4.2.1.	Grundbaustein Polnisch... 70
4.3.	Prace monograficzne poświęcone nauczaniu kultury 72
4.3.1.	Świat języka polskiego oczami cudzoziemców 72
4.3.2.	Przestrzeń kulturowa w nauczaniu języka polskiego
jako obcego 74
4.3.3.	Jakże rad bym się nauczył polskiej mowy... 77
4.3.4.	Kompetencja komunikacyjna Niemców w polskich aktach
grzeczności językowej 78
4.4.	Komunikacja międzykulturowa 79
4.4.1.	Dialog międzykulturowy. Teoria oraz opis komunikowania się
cudzoziemców przyswajających język polski 79
4.4.2.	Kurs komunikacji międzykulturowej jako element
studiów polskich 80
4.4.3.	Etnocentryzm, polonocentryzm, wielokulturowość,
wielogłosowość... 82
POWIĄZANIA
METODY UŁATWIAJĄCE BADANIE KOMPETENCJI KOMUNIKACYJNEJ
Analiza konwersacji oraz analiza dyskursu jako metody przydatne
w określeniu kompetencji komunikacyjnej 82
4.4.4.	Opis pedagogiki zorientowanej na rozwój kompetencji
i wrażliwości interkulturowej 83
4.5.	Kultura polska oczyma socjologów kultury 85
4.6.	Kultura w procesie certyfikacji języka polskiego jako obcego 87
4.6.1.	Kanon wiedzy o Polsce 88
4.6.2.	Kompetencja socjokulturowa 91
4.7.	Pierwsze propozycje programowe 93
4.7.1.	Kultura w nauczaniu języka polskiego jako obcego.
Stan obecny – programy nauczania – pomoce dydaktyczne 93
4.8.	Podsumowanie 94
5. Od faktografii do perspektywy zadaniowej. Etapy rozwoju koncepcji
nauczania kultury i realiów 98
5.1.	 Podejście faktograficzne 98
5.2.	Podejście komunikacyjne 101
5.3.	Podejście międzykulturowe 104
POWIĄZANIA
Kurs komunikacji międzykulturowej GRAŻYNY Zarzyckiej a podej ście międzykulturowe 111
5.4.	Bilans podejść 112
5.5.	Ujęcie eklektyczne 113
5.6.	Perspektywa zadaniowa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .113
POWIĄZANIA
Portfolio kulturow E 117
6. Kultura i realia w podręcznikach do nauki języka polskiego
jako obcego 120
POWIĄZANIA
Analizy podręczników i materiałó w dydaktycznych do języka polskiego jako obcego 124
6.1.	Podejście faktograficzne 128
6.1.1.	Uczymy się polskiego 128
6.1.2.	Chcę mówić po polsku 130
6.1.3.	Podręczniki dla zaawansowanych 133
6.2.	Podejście komunikacyjne 135
6.2.1.	Cześć, jak się masz? 136
6.2.2.	Hurra!!! Po polsku 139
6.2.3. Spotkania 142
6.2.4.	Witam! Der Polnischkurs 144
6.2.5.	Kurs wideo Uczmy się polskiego... 147
6.3.	Podejście międzykulturowe 149
6.3.1.	Coś wam powiem... 150
6.3.2.	Tandem językowy... 151
6.3.3.	Cześć, jak się masz? (wydanie dwuczęściowe) 153
POWIĄZANIA
REGIONALIZACJA PODRĘCZNIKÓW POLSKICH
Cześć, jak się masz? Polones para iniciantes (wersja brazylijska) 156
6.3.4.	Polski bez tajemnic. Język polski dla studentów
niemieckojęzycznych 158
6.4.	Materiały pomocnicze prezentujące kulturę i realia polskie 161
6.5.	Ewaluacja treści kulturowych w materiałach glottodydaktycznych 168
6.6.	Podsumowanie 172
POWIĄZANIA
Nowe media w nauczaniu kultury i realió w polskich 174
7. Podstawy autorskiego programu nauczania kultury i realiów
w ramach praktycznej nauki języka 178
7.1.	Założenia glottodydaktyczne programu 179
7.2.	Podstawy glottodydaktyczne 179
7.3.	Cele ogólne 180
7.4.	Cele szczegółowe 181
POWIĄZANIA
METODA OPRACOWANIA PROGRAMU 181
7.5.	Warunki realizacji programu 183
7.5.1.	Lektorzy 185
7.5.2.	Profil uczących się 185
7.6.	Treści nauczania i kryteria ich doboru 186
7.6.1.	Katalog tematyczny 186
7.6.1.1.	Poziom podstawowy: A1 (Breakthrough)
i A2 (Waystage) 187
7.6.1.2.	Poziom średni: B1 (Threshold) i B2 (Vantage) 191
7.6.1.3.	Poziom biegłości językowej (C1 i C2) 195
7.7.	Realizacja programu 199
7.7.1.	Metody i formy pracy 199
7.7.2.	Typologia zadań 199
7.7.2.1. Przykładowe formy zadań 200
7.7.3.	Nauczanie zorientowane na działanie 205
7.8.	Kontrola i ocena wyników nauczania 205
7.9.	Podsumowanie 206
8. Zakończenie 209
Bibliografia 213
1.	Prace teoretyczne i metodologiczne 213
2.	Podręczniki i materiały pomocnicze do nauki języka polskiego
jako obcego 223
Aneks 227
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Inni Klienci oglądali również

Moda Polska

Po kim Jadwiga Grabowska odziedziczyła zamiłowanie do mody? Jak po wojnie organizowały się w Warszawie warsztaty krawieckie? Jak w latach 50. ewoluowały fasony kobiecych okryć: od bezkształtnego płaszcza po mężu do spektakularnych paryskich linii? Czym...
4,99 zł

Dziejów polskich ksiąg dwanaście, t. 4

Po zakończeniu dzieła Długosz podzielił je na dwanaście ksiąg nierównej objętości. Dzieło Długosza wzbudziło podziw wśród znawców, układ analityczny i jednostki kompozycyjne stanowią lata kalendarzowe. Jest to wyjątkowe dzieło, kt&...

Jak oni pracują? Rozmowy z polskimi twórcami

Kulisy pracy kreatywnych umysłów. Andrzej Sapkowski siada do pisania o ósmej rano niczym urzędnik, Jacek Dehnel woli pracować spontanicznie. Bohdan Butenko włącza telefon tylko na dwie godziny dziennie, Jerzy Pilch uważa, że wyłączanie te...

Francuskie zabiegi o koronę polską po śmierci Jana III Sobieskiego - Początek bezkrólewia i sejm konwokacyjny + Bibliografia (60 ss)

Publikacja jest próbą przedstawienia starań, jakie podejmowała Francja w celu osadzenia na tronie swojego kandydata. Ukazuje także reakcje szlachty i magnaterii polskiej na te zabiegi. Zagadnienie przedstawione zostało w sposób chronologi...

Ananke i Polska - 06 Ostatnia ułańska szarża, O wierszu Trzask karabinów

Prezentowana książka to studium poświęcone interpretacji liryki Zdzisława Stroińskiego, który razem z Krzysztofem Kamilem Baczyńskim, Tadeuszem Gajcym i Andrzejem Trzebińskim należy do cenionych poetów generacji wojennej (1939-1945). Auto...

Polska fenomenologia przedwojenna - Wczesne reakcje (70 ss)

Książka stanowi zbiór krytycznie opracowanych artykułów, sprawozdań i recenzji nawiązujących do fenomenologii, napisanych przez polskich filozofów przed wybuchem drugiej wojny światowej. Ukazuje szerszy horyzont rozwoju i recepcji ...

Nowe opisanie świata - 01 Nowe światoodczucie w polskich utworach dla dzieci w XXI wieku

Tom Nowe opisanie świata. Literatura i sztuka dla dzieci i młodzieży w kręgach oddziaływań powstał w rezultacie przemyśleń i refleksji grupy badaczy nad kierunkami rozwoju literatury osobnej rozumianej jako obszar influencji współczesnych nurt&o...
4,00 zł

Wokół problematyki stosowania prawa - Stanisław Hoc: Przestępstwa terrorystyczne w polskim prawie karnym

Część I. Wokół stosowania prawa pracy Bolesław Maciej Ćwiertniak O prawie zatrudnienia (kilka refleksji)....................................................................................31 Żaneta Grygiel-Kaleta Odpowiedzialność karna pracodawc...

Imperceptywność w języku macedońskim i polskim - 04 Rozdział V: Realizacja kategorii świadka w różnych stylach języka macedońskiego

Monografia stanowi podsumowanie stanu badań nad kategorią imperceptywności. Adresowana jest do slawistów i językoznawców, a także translatologów – dydaktyków języka macedońskiego. W pracy zawarta jest charakterystyka k...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!