Dźwięk w filmie
Przekrojowa analiza zagadnień dotyczących ontologii dźwięku w filmie. Wykorzystując definicję sztuki sformułowaną przez Władysława Tatarkiewicza, autor omawia sposoby tworzenia, funkcjonowania i percepcji warstwy dźwiękowej oraz jej znaczenie w kreowaniu filmowej rzeczywistości. Tematyka dotycząca audytywnego konstruowania formy filmu, powstawania przeżycia estetycznego oraz wyrażania emocji przedstawiana jest z perspektywy kognitywnej.
A cross-sectional analysis of issues related to the ontology of
sound in film. Using the definition of art formulated by
Władysław Tatarkiewicz, the author discusses methods of creation, function and perception of the sound layer as well as its importance in creating film reality. The subject matter, presented from a cognitive perspective, relates to auditory construction of the film form, the creation of the
aesthetic experience and expressing emotions.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-235-3259-0
- ISBN druku: 978-83-235-3251-4
- Liczba stron: 124
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 7 Wprowadzenie 11 Analiza historyczna pojęcia sztuki 11 Nowe poszukiwania definicji sztuki 13 Podwójnie alternatywna definicja sztuki 14 Teza 17 Zespołowy i twórczy charakter realizacji dźwięku w filmie 18 Rozdział I. Rzeczywistość 25 Odtwórczość jako pojęcie estetyczne 25 Mimetyczna funkcja warstwy dźwiękowej 27 Kreacja dźwiękowej rzeczywistości na planie filmowym 29 Audiowizualne przeniesienie rzeczywistości 32 Zgodność dźwięku z obrazem 34 Dialog 35 Efekty synchroniczne 38 Atmosfery i efekty boczne. Przestrzeń pozakadrowa 40 Muzyka 42 Zgranie dźwięku w filmie 43 Podsumowanie 45 Rozdział II. Forma 47 Forma jako pojęcie estetyczne 47 Zarys rozwoju myśli filmoznawczej 50 Forma w kognitywnej teorii filmu 55 Miejsce dźwięku w strukturze formalnej filmu 60 Struktury dynamiczne 63 Struktury czasowe 66 Struktury przestrzenne 68 Struktury rytmiczne 72 Podsumowanie 75 Rozdział III. Przeżycie estetyczne. Ekspresja 77 Pojęcie przeżycia estetycznego 77 Zarys psychologii poznania 81 Perspektywa kognitywna a percepcja filmu 87 Percepcja dźwięku w filmie 92 Dźwięk w filmie a proces rozumienia 94 Dźwięk w filmie a proces interpretacji 97 Dźwięk w filmie a emocje 100 Dźwięk w filmie a ekspresja 106 Podsumowanie 110 Podsumowanie 111 Potwierdzenie tezy 111 Kognitywizm 113 Abstract 118 Bibliografia 120