MENU

Egzekucja obowiązków szkolnego i nauki

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2011

  • Autor: Katarzyna Mańko, Magdalena Czuba-Wąsowska

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 39,00 zł
35,10
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Egzekucja obowiązków szkolnego i nauki

Publikacja Egzekucja obowiązków szkolnego i nauki zawiera kompleksowe opracowanie kwestii odpowiedzialności za realizację obowiązków edukacyjnych: obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego, obowiązku szkolnego i obowiązku nauki oraz kontroli i egzekucji ich spełniania. W książce wiele uwagi poświęcono także edukacji domowej. Opracowanie zawiera wnikliwą analizę przepisów, orzecznictwa i doktryny. Jego praktyczne zastosowanie ułatwia wyciąg przepisów, ze szczególnym uwzględnieniem wprowadzanych od 2009 r. zmian związanych z obniżaniem tzw. wieku szkolnego oraz propozycję procedury egzekucyjnej dla wydziałów edukacji oraz dyrektorów szkół wraz formularzami pism stosowanych w egzekucji.Książka stanowi kompendium wiedzy o egzekucji obowiązku szkolnego i obowiązku nauki, które przydatne będzie praktykom oraz wszystkim zainteresowanym prawem oświatowym.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wykaz skrótów 
 str. 11

Wstęp 
 str. 13

Rozdział 1
Pojęcie i istota obowiązku szkolnego i obowiązku nauki - zagadnienia wstępne  str. 15

Podsumowanie 
 str. 26

Rozdział 2
Prawo do nauki i obowiązek szkolny - źródła prawa 
 str. 28

2.1. Miejsce obowiązku szkolnego w systemie prawa krajowego 
 str. 28

2.2. Prawo do nauki i obowiązek szkolny w prawie Unii Europejskiej 
 str. 29

2.3. Prawo do nauki i obowiązek szkolny w prawie międzynarodowym 
 str. 35

2.3.1. Klasyfikacja praw człowieka 
 str. 36

2.3.2. Koncepcja prawa do nauki i obowiązku szkolnego w prawie międzynarodowym 
 str. 39

2.3.2.1. Prawo do nauki sensu stricto - wskazania dotyczące jego realizacji 
 str. 41

2.3.2.2. Prawo do nauki a poszanowanie praw rodziców 
 str. 44

2.3.2.3. Cele prawa do nauki 
 str. 45

2.3.2.4. Umocowanie edukacji domowej w prawie międzynarodowym 
 str. 48

2.4. Prawo do nauki i obowiązek szkolny w europejskim systemie ochrony praw człowieka 
 str. 50

2.5. Prawo do nauki i obowiązek szkolny w polskim porządku prawnym 
 str. 51

2.5.1. Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej z 1997 r.  
 str. 51

2.5.2. Ustawa o systemie oświaty z 1991 r 
 str. 53

2.5.3. Akty wykonawcze do ustawy o systemie oświaty z 1991 r.  
 str. 53

Rozdział 3
Obowiązki: rocznego przygotowania przedszkolnego, szkolny i nauki - etapy, formy (w tym miejsce) ich spełniania 
 str. 57

3.1. Poszczególne etapy obowiązku edukacyjnego zgodnie z ustawą… o systemie oświaty 
 str. 58

3.1.1. Etap pierwszy - wychowanie przedszkolne 
 str. 58

3.1.1.1. Wcześniejsze rozpoczęcie wychowania przedszkolnego 
 str. 61

3.1.1.2. Wydłużenie okresu wychowania przedszkolnego 
 str. 62

3.1.1.3. Obowiązkowe roczne przygotowanie przedszkolne 
 str. 62

3.1.2. Etap drugi - obowiązek szkolny właściwy 
 str. 64

3.1.2.1. Wcześniejsze rozpoczęcie realizacji obowiązku szkolnego 
 str. 66

3.1.2.2. Odroczenie momentu rozpoczęcia obowiązku szkolnego 
 str. 68

3.1.2.3. Etapy realizacji "właściwego" obowiązku szkolnego 
 str. 69

3.1.3. Etap trzeci - obowiązek nauki 
 str. 69

3.1.4. Indywidualny program lub tok nauki 
 str. 71

3.2. Spełnianie obowiązku edukacyjnego poza szkołą 
 str. 73

3.2.1. Indywidualne obowiązkowe roczne przygotowanie przedszkolne i indywidualne nauczanie 
 str. 73

3.2.2. Edukacja domowa 
 str. 76

3.2.2.1. Jak rozpocząć edukację domową?  
 str. 80

3.2.2.2. Zezwolenie 
 str. 86

3.2.2.3. Sytuacja prawna ucznia spełniającego obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego, obowiązek szkolny lub obowiązek nauki poza przedszkolem lub szkołą 
 str. 88

3.3. Systematyka szkół w systemie oświaty 
 str. 93

3.4. Podsumowanie 
 str. 100

 Rozdział 4
Odpowiedzialność za realizację obowiązku edukacyjnego oraz kontrola jego spełniania 
 str. 101

4.1. Odpowiedzialność za realizację obowiązku edukacyjnego 
 str. 101

4.2. Obowiązki osób objętych obowiązkiem edukacyjnym oraz ich rodziców 
 str. 102

4.2.1. Obowiązki ucznia 
 str. 102

4.2.2. Obowiązki rodziców 
 str. 102

4.2.2.1. Prawne formy opieki nad dzieckiem a obowiązek edukacyjny 
 str. 102

4.2.2.2. Obowiązki rodziców wynikające z obowiązku edukacyjnego dzieci i młodzieży 
 str. 104

4.2.2.2.1. Obowiązki z zakresu prawa administracyjnego, których niespełnienie niesie konsekwencje administracyjnoprawne 
 str. 106

4.2.2.2.2. Obowiązki o charakterze społecznym, których niespełnienie może być przedmiotem postępowania sądu rodzinnego 
 str. 106

4.3. Kontrola spełniania obowiązku edukacyjnego przez organy administracji publicznej 
 str. 107

4.3.1. Pojęcie kontroli a kontrola spełniania obowiązku szkolnego i nauki 
 str. 107

4.3.2. Podmioty obowiązane do kontroli spełniania obowiązku edukacyjnego 
 str. 108

4.3.3. Formy kontroli spełniania obowiązków szkolnego i nauki 
 str. 109

4.3.4. Zasięg terytorialny kontroli spełniania obowiązku edukacyjnego 
 str. 110

4.3.5. Obowiązki dyrektora szkoły publicznej o określonym obwodzie 
 str. 112

4.3.6. Obowiązki dyrektorów szkół innych niż publiczne prowadzone przez jednostkę samorządu terytorialnego 
 str. 113

4.3.7. Obowiązki organu prowadzącego szkołę 
 str. 114

4.3.8. Rola poradni psychologiczno-pedagogicznych w zakresie kontroli 
 str. 117

4.3.9. Procedura kontroli obowiązku edukacyjnego 
 str. 117

4.3.10. Rola kuratora oświaty 
 str. 118

4.3.11. Podsumowanie 
 str. 119

Rozdział 5
Egzekucja obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego, obowiązku szkolnego i obowiązku nauki 
 str. 124

5.1. Uwagi ogólne 
 str. 124

5.2. Kiedy obowiązek edukacyjny podlega egzekucji administracyjnej? 
 str. 124

5.3. Charakter prawny obowiązku edukacyjnego w egzekucji administracyjnej 
 str. 127

5.4. Postępowanie egzekucyjne zgodnie z ustawą o postępowaniu egzekucyjnym w administracji 
 str. 129

5.4.1. Podmioty w postępowaniu egzekucyjnym w administracji 
 str. 130

5.4.1.1. Organ egzekucyjny 
 str. 130

5.4.1.2. Wierzyciel 
 str. 131

5.4.1.3. Zobowiązany 
 str. 132

5.4.1.4. Inne podmioty uczestniczące w postępowaniu egzekucyjnym 
 str. 133

5.4.1.5. Organy pomocnicze 
 str. 134

5.4.2. Zasady postępowania egzekucyjnego 
 str. 136

5.4.2.1. Zasada obligatoryjnego podejmowania egzekucji 
 str. 136

5.4.2.2. Zasada zagrożenia 
 str. 137

5.4.2.3. Zasada poszanowania praworządności 
 str. 137

5.4.2.4. Zasada stosowania najmniej uciążliwych środków 
 str. 138

5.4.2.5. Zasada prawdy obiektywnej 
 str. 139

5.4.2.6. Zasada niezbędności 
 str. 140

5.4.2.7. Zasada niezależności postępowania egzekucyjnego 
 str. 141

5.4.2.8. Zasada stosowania przepisów kodeksu postępowania administracyjnego 
 str. 142

5.5. Procedura egzekucji rocznego przygotowania przedszkolnego, obowiązku szkolnego i obowiązku nauki 
 str. 142

5.5.1. Uwagi ogólne 
 str. 142

5.5.2. Organy kompetentne w procedurze egzekucji obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego, obowiązku szkolnego i obowiązku nauki 
 str. 143

5.5.3. Etapy procedury egzekucji obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego, obowiązku szkolnego i obowiązku nauki 
 str. 144

5.5.4. Środki egzekucyjne 
 str. 150

5.5.4.1. Grzywna jako środek egzekucji obowiązku edukacyjnego 
 str. 151

5.5.4.2. Przymus bezpośredni jako środek egzekucji obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego, obowiązku szkolnego i obowiązku nauki 
 str. 156

5.6. Egzekucja obowiązku edukacyjnego uczniów, którzy wyjechali za granicę 
 str. 160

5.7. Egzekucja obowiązku edukacyjnego osób pełnoletnich, które nie ukończyły 18. roku życia 
 str. 163

5.8. Egzekucja obowiązku edukacyjnego cudzoziemców mieszkających w Polsce 
 str. 164

5.9. Zagadnienia techniczno-procesowe w egzekucji obowiązku edukacyjnego 
 str. 167

5.9.1. Wstrzymanie czynności egzekucyjnych 
 str. 167

5.9.2. Odstąpienie od czynności egzekucyjnych i egzekucji 
 str. 167

5.9.3. Zawieszenie postępowania egzekucyjnego w administracji 
 str. 168

5.9.4. Umorzenie postępowania egzekucyjnego w administracji 
 str. 169

5.9.5. Środki prawne (zaskarżenia) w postępowaniu egzekucyjnym w administracji 
 str. 170

5.9.6. Koszty postępowania egzekucyjnego w administracji 
 str. 176

5.10. Inne działania w zakresie egzekucji obowiązku szkolnego i obowiązku nauki 
 str. 177

5.11. Podsumowanie 
 str. 178

5.12. Propozycje procedury egzekucji obowiązku edukacyjnego 
 str. 180

5.12.1. Propozycja procedury w zakresie egzekucji obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego i obowiązku szkolnego dla dyrektorów publicznych szkół obwodowych 
 str. 180

5.12.2. Propozycja procedury egzekucji obowiązków rocznego przygotowania przedszkolnego i obowiązku szkolnego dla organu egzekucyjnego (wójta, burmistrza, prezydenta miasta)  
 str. 184

5.12.3. Propozycja procedury w zakresie egzekucji obowiązku nauki dla wójta, burmistrza, prezydenta miasta 
 str. 186

 Załączniki 
 str. 187

Bibliografia 
 str. 203

Orzecznictwo 
 str. 207
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

16,34 zł
19,00 zł

Nauki ekonomiczne wobec wyzwań współczesnej gospodarki

Monografia Nauki ekonomiczne wobec wyzwań współczesnej gospodarki. Zarządzanie – przywództwo – komunikacja to drugi tom rozważań nad bieżącymi problemami gospodarczymi. Zakres książki obejmuje zagadnienia z różnych dysc...
23,10 zł
30,00 zł

Filozofia-nauka-religia

Tom ukazuje bogactwo i skomplikowanie przemian w zakresie nowożytnej i współczesnej kultury intelektualnej, w szczególności przemiany, które ujawniły się w ówczesnej filozofii wobec powstania „naukowego” przyrodo...
31,20 zł
40,00 zł

Kluczowe zagadnienia tyflopedagogiki i nauk pokrewnych

Publikacja Kluczowe zagadnienia tyflopedagogiki i nauk pokrewnych pod redakcją naukową badaczek z Katedry Pedagogiki Specjalnej Wydziału Nauk Pedagogicznych Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie: prof. Jadwigi Kuczyńskiej Kwapisz, dr ...
80,84 zł
94,00 zł

Nauki o zarządzaniu dla przedsiębiorstw i biznesu

Monografia jest zbiorem opracowań licznych autorów oferujących rozważania i propozycje z zakresu współczesnej organizacji przedsiębiorstwa, ich rodzajów, znaczenia, metod funkcjonowania i zarządzania oraz przejawów restruktu...
18,00 zł
20,00 zł

Regionalizm w szkolnej edukacji. Pogranicze śląsko-małopolskie (Górny Śląsk, Zagłębie Dąbrowskie, ziemia olkuska)

Edukacja regionalna odgrywa istotną rolę w poznaniu dziejów swojego miasta czy wsi. Mieszkańcy Zagłębia Dąbrowskiego odczuwają swoją regionalną tożsamość. Znaczący wpływ na ten stan rzeczy miało kształtowanie się odrębności tego obszaru.
40,50 zł
45,00 zł

Szkolna (nie)codzienność. Doświadczenia dyrektorów szkół artystycznych z okresu pandemii COVID-19

Z recenzji dr hab. Małgorzaty Suświłło, prof. UWM„Recenzowana książka wpisuje się w nurt opisu aktualnych wydarzeń globalnych zachodzących w okresie trudnym dla funkcjonowania wszystkich gałęzi gospodarki i społeczeństwa, wywołanych pandem...
14,36 zł
16,70 zł

Nauki humanistyczne na Uniwersytecie Warszawskim. Tom 2

Dzieje nauk humanistycznych w Uniwersytecie Warszawskim zaprezentowane w 2 woluminach zostały podzielone na pierwsze (1816–1915) oraz drugie (1915–2016) stulecie.Tom pierwszy, autorstwa wybitnej znawczyni dziejów nauki XI...
25,90 zł
37,00 zł

Oblicza nudy szkolnej

Nuda jest zjawiskiem powszechnym w szkołach, jednak dotychczas słabo zbadanym i opisanym. Wynika to częściowo z jego niejednoznaczności i złożoności , częściowo z braku zainteresowania badaczy. Książka Igi Kazimierczyk wypełnia tę lukę, pokazując, że z...
35,91 zł
39,90 zł

Przed egzekucją

– Wytrzyma pani? – pyta. – Jest pani w stanie?Ma zatroskaną twarz. Widzę, że na jego czole lśnią kropelki potu. Może od jupiterów.– Obiecałam mu.Siostra Helen Prejean porzuciła spokojne życie, aby ...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!