Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrazasz zgode na uzycie tych ciasteczek. Wiecej informacji, w tym o mozliwosci zmiany ustawien cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatnosci.
MENU

Egzekucja obowiązków szkolnego i nauki(eBook)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: 2011

  • Autor: Katarzyna Mańko, Magdalena Czuba-Wąsowska

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena detaliczna: 45,00 zł
40,50
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 4,50 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online
Słowa kluczowe: opracowanie

Egzekucja obowiązków szkolnego i nauki

Publikacja Egzekucja obowiązków szkolnego i nauki zawiera kompleksowe opracowanie kwestii odpowiedzialności za realizację obowiązków edukacyjnych: obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego, obowiązku szkolnego i obowiązku nauki oraz kontroli i egzekucji ich spełniania. W książce wiele uwagi poświęcono także edukacji domowej. Opracowanie zawiera wnikliwą analizę przepisów, orzecznictwa i doktryny. Jego praktyczne zastosowanie ułatwia wyciąg przepisów, ze szczególnym uwzględnieniem wprowadzanych od 2009 r. zmian związanych z obniżaniem tzw. wieku szkolnego oraz propozycję procedury egzekucyjnej dla wydziałów edukacji oraz dyrektorów szkół wraz formularzami pism stosowanych w egzekucji. Książka stanowi kompendium wiedzy o egzekucji obowiązku szkolnego i obowiązku nauki, które przydatne będzie praktykom oraz wszystkim zainteresowanym prawem oświatowym.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wykaz skrótów 	  11
Wstęp 	  13
Rozdział 1	Pojęcie i istota obowiązku szkolnego i obowiązku nauki - zagadnienia wstępne 	  15
Podsumowanie 	  26
Rozdział 2	Prawo do nauki i obowiązek szkolny - źródła prawa 	  28
2.1. Miejsce obowiązku szkolnego w systemie prawa krajowego 	  28
2.2. Prawo do nauki i obowiązek szkolny w prawie Unii Europejskiej 	  29
2.3. Prawo do nauki i obowiązek szkolny w prawie międzynarodowym 	  35
2.3.1. Klasyfikacja praw człowieka 	  36
2.3.2. Koncepcja prawa do nauki i obowiązku szkolnego w prawie międzynarodowym 	  39
2.3.2.1. Prawo do nauki sensu stricto - wskazania dotyczące jego realizacji 	  41
2.3.2.2. Prawo do nauki a poszanowanie praw rodziców 	  44
2.3.2.3. Cele prawa do nauki 	  45
2.3.2.4. Umocowanie edukacji domowej w prawie międzynarodowym 	  48
2.4. Prawo do nauki i obowiązek szkolny w europejskim systemie ochrony praw człowieka 	  50
2.5. Prawo do nauki i obowiązek szkolny w polskim porządku prawnym 	  51
2.5.1. Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej z 1997 r.  	  51
2.5.2. Ustawa o systemie oświaty z 1991 r 	  53
2.5.3. Akty wykonawcze do ustawy o systemie oświaty z 1991 r.  	  53
Rozdział 3	Obowiązki: rocznego przygotowania przedszkolnego, szkolny i nauki - etapy, formy (w tym miejsce) ich spełniania 	  57
3.1. Poszczególne etapy obowiązku edukacyjnego zgodnie z ustawą? o systemie oświaty 	  58
3.1.1. Etap pierwszy - wychowanie przedszkolne 	  58
3.1.1.1. Wcześniejsze rozpoczęcie wychowania przedszkolnego 	  61
3.1.1.2. Wydłużenie okresu wychowania przedszkolnego 	  62
3.1.1.3. Obowiązkowe roczne przygotowanie przedszkolne 	  62
3.1.2. Etap drugi - obowiązek szkolny właściwy 	  64
3.1.2.1. Wcześniejsze rozpoczęcie realizacji obowiązku szkolnego 	  66
3.1.2.2. Odroczenie momentu rozpoczęcia obowiązku szkolnego 	  68
3.1.2.3. Etapy realizacji "właściwego" obowiązku szkolnego 	  69
3.1.3. Etap trzeci - obowiązek nauki 	  69
3.1.4. Indywidualny program lub tok nauki 	  71
3.2. Spełnianie obowiązku edukacyjnego poza szkołą 	  73
3.2.1. Indywidualne obowiązkowe roczne przygotowanie przedszkolne i indywidualne nauczanie 	  73
3.2.2. Edukacja domowa 	  76
3.2.2.1. Jak rozpocząć edukację domową?  	  80
3.2.2.2. Zezwolenie 	  86
3.2.2.3. Sytuacja prawna ucznia spełniającego obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego, obowiązek szkolny lub obowiązek nauki poza przedszkolem lub szkołą 	  88
3.3. Systematyka szkół w systemie oświaty 	  93
3.4. Podsumowanie 	  100
 Rozdział 4	Odpowiedzialność za realizację obowiązku edukacyjnego oraz kontrola jego spełniania 	  101
4.1. Odpowiedzialność za realizację obowiązku edukacyjnego 	  101
4.2. Obowiązki osób objętych obowiązkiem edukacyjnym oraz ich rodziców 	  102
4.2.1. Obowiązki ucznia 	  102
4.2.2. Obowiązki rodziców 	  102
4.2.2.1. Prawne formy opieki nad dzieckiem a obowiązek edukacyjny 	  102
4.2.2.2. Obowiązki rodziców wynikające z obowiązku edukacyjnego dzieci i młodzieży 	  104
4.2.2.2.1. Obowiązki z zakresu prawa administracyjnego, których niespełnienie niesie konsekwencje administracyjnoprawne 	  106
4.2.2.2.2. Obowiązki o charakterze społecznym, których niespełnienie może być przedmiotem postępowania sądu rodzinnego 	  106
4.3. Kontrola spełniania obowiązku edukacyjnego przez organy administracji publicznej 	  107
4.3.1. Pojęcie kontroli a kontrola spełniania obowiązku szkolnego i nauki 	  107
4.3.2. Podmioty obowiązane do kontroli spełniania obowiązku edukacyjnego 	  108
4.3.3. Formy kontroli spełniania obowiązków szkolnego i nauki 	  109
4.3.4. Zasięg terytorialny kontroli spełniania obowiązku edukacyjnego 	  110
4.3.5. Obowiązki dyrektora szkoły publicznej o określonym obwodzie 	  112
4.3.6. Obowiązki dyrektorów szkół innych niż publiczne prowadzone przez jednostkę samorządu terytorialnego 	  113
4.3.7. Obowiązki organu prowadzącego szkołę 	  114
4.3.8. Rola poradni psychologiczno-pedagogicznych w zakresie kontroli 	  117
4.3.9. Procedura kontroli obowiązku edukacyjnego 	  117
4.3.10. Rola kuratora oświaty 	  118
4.3.11. Podsumowanie 	  119
Rozdział 5	Egzekucja obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego, obowiązku szkolnego i obowiązku nauki 	  124
5.1. Uwagi ogólne 	  124
5.2. Kiedy obowiązek edukacyjny podlega egzekucji administracyjnej? 	  124
5.3. Charakter prawny obowiązku edukacyjnego w egzekucji administracyjnej 	  127
5.4. Postępowanie egzekucyjne zgodnie z ustawą o postępowaniu egzekucyjnym w administracji 	  129
5.4.1. Podmioty w postępowaniu egzekucyjnym w administracji 	  130
5.4.1.1. Organ egzekucyjny 	  130
5.4.1.2. Wierzyciel 	  131
5.4.1.3. Zobowiązany 	  132
5.4.1.4. Inne podmioty uczestniczące w postępowaniu egzekucyjnym 	  133
5.4.1.5. Organy pomocnicze 	  134
5.4.2. Zasady postępowania egzekucyjnego 	  136
5.4.2.1. Zasada obligatoryjnego podejmowania egzekucji 	  136
5.4.2.2. Zasada zagrożenia 	  137
5.4.2.3. Zasada poszanowania praworządności 	  137
5.4.2.4. Zasada stosowania najmniej uciążliwych środków 	  138
5.4.2.5. Zasada prawdy obiektywnej 	  139
5.4.2.6. Zasada niezbędności 	  140
5.4.2.7. Zasada niezależności postępowania egzekucyjnego 	  141
5.4.2.8. Zasada stosowania przepisów kodeksu postępowania administracyjnego 	  142
5.5. Procedura egzekucji rocznego przygotowania przedszkolnego, obowiązku szkolnego i obowiązku nauki 	  142
5.5.1. Uwagi ogólne 	  142
5.5.2. Organy kompetentne w procedurze egzekucji obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego, obowiązku szkolnego i obowiązku nauki 	  143
5.5.3. Etapy procedury egzekucji obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego, obowiązku szkolnego i obowiązku nauki 	  144
5.5.4. Środki egzekucyjne 	  150
5.5.4.1. Grzywna jako środek egzekucji obowiązku edukacyjnego 	  151
5.5.4.2. Przymus bezpośredni jako środek egzekucji obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego, obowiązku szkolnego i obowiązku nauki 	  156
5.6. Egzekucja obowiązku edukacyjnego uczniów, którzy wyjechali za granicę 	  160
5.7. Egzekucja obowiązku edukacyjnego osób pełnoletnich, które nie ukończyły 18. roku życia 	  163
5.8. Egzekucja obowiązku edukacyjnego cudzoziemców mieszkających w Polsce 	  164
5.9. Zagadnienia techniczno-procesowe w egzekucji obowiązku edukacyjnego 	  167
5.9.1. Wstrzymanie czynności egzekucyjnych 	  167
5.9.2. Odstąpienie od czynności egzekucyjnych i egzekucji 	  167
5.9.3. Zawieszenie postępowania egzekucyjnego w administracji 	  168
5.9.4. Umorzenie postępowania egzekucyjnego w administracji 	  169
5.9.5. Środki prawne (zaskarżenia) w postępowaniu egzekucyjnym w administracji 	  170
5.9.6. Koszty postępowania egzekucyjnego w administracji 	  176
5.10. Inne działania w zakresie egzekucji obowiązku szkolnego i obowiązku nauki 	  177
5.11. Podsumowanie 	  178
5.12. Propozycje procedury egzekucji obowiązku edukacyjnego 	  180
5.12.1. Propozycja procedury w zakresie egzekucji obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego i obowiązku szkolnego dla dyrektorów publicznych szkół obwodowych 	  180
5.12.2. Propozycja procedury egzekucji obowiązków rocznego przygotowania przedszkolnego i obowiązku szkolnego dla organu egzekucyjnego (wójta, burmistrza, prezydenta miasta)  	  184
5.12.3. Propozycja procedury w zakresie egzekucji obowiązku nauki dla wójta, burmistrza, prezydenta miasta 	  186
 Załączniki 	  187
Bibliografia 	  203
Orzecznictwo 	  207
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

19,70 zł

Nauka szczęścia

Czy szczęścia można się nauczyć? Większość ludzi uważa, że szczęście przychodzi przypadkiem i do losowo wybranych osób. O tych, którym się powodzi, mówimy, że są „w czepku urodzone”. Tymi myślami i porównaniami u...
44,90 zł

Granice nauki

Czy matematyka jest poezją? Jak szukać sensu we wszechświecie? Gdzie leżą granice czasu, przestrzeni i prawdopodobieństwa? W swojej najnowszej książce Michał Heller zastanawia się nad trzema zasadniczymi zagadnieniami: czym jest nauka i czemu zawdzięcz...
9,90 zł

Teologia a nauka – z nostalgią ale bez frustracji

Teologia a nauka – z nostalgią, ale bez frustracji ks. prof. Michała Hellera otwiera serię mini e-booków, której celem jest pokazanie rozmaitych związków między nauką i duchowością – od (pozornej) sprzeczności, przez tw...
39,90 zł

Problematyka metafizyczna we współczesnych naukach biologicznych.

Nauka od dawna nie jest już prostym rozszerzeniem zdroworozsądkowego obrazu świata. Nagromadzenie materiału empirycznego i poziom abstrakcji, z jakim zmierzyć się musi nie tylko adept czy amator nauk przyrodniczych, lecz nawet przeciętny konsument nauk...
89,90 zł

Oblicza filozofii w nauce

Filozofia w nauce to jedna z kluczowych idei Michała Hellera, która wyznacza specyfikę jego stylu uprawiania filozofii w ścisłym związku z nauką. Filozofia w nauce to również idea, która przyświeca od lat Jego dziełu - interdyscypl...
38,99 zł

Czy nauka pogrzebała Boga?

Czy nauka musi być w opozycji do religii? Czy ci, którzy wierzą, że świat został stworzony przez Boga, są naiwnymi głupcami? Odrzucający istnienie Boga naukowcy będą zawsze przywoływali swoje argumenty, pośród których nie ma miejsc...
49,90 zł

Teologia nauki

Prezentowany tom stanowi próbę doprecyzowania programu teologii nauki. Zawiera artykuły dotyczące możliwości takiej teologii, jej warunków i podstawowych problemów. Autorzy podejmują próby oceny współczesnych wysiłk&o...
49,90 zł

Czy fizyka i matematyka to nauki humanistyczne?

Czy jest prawdziwe powiedzenie, że wszystkie nauki dzielą się na fizykę i zbieranie znaczków? W takim razie co z matematyką? Czy nauki ścisłe i humanistyka to organiczne części tej samej, ogólnoludzkiej kultury? Zarówno wśró...
39,90 zł

Elementy filozofii nauki

Książka przedstawia podstawowe nurty współczesnych dyskusji o istocie poznania naukowego. Omawia zarówno klasyczne stanowiska klasyków filozofii: Poppera, Bridgmana czy Khuna, jak i rozległą panoramę współczesnych teorii fil...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!